• Anonym (Två)

Ska jag stanna kvar i huset eller hyra lägenhet?

Ni kan inte göra om huset till två boenheter? Eftersom ni är sams så kanske det kunde vara en lösning? iallafall för en tid (så länge barnet går i skolan eller bor hemma)? 

• Anonym (Två)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-04-10 14:12:27 följande:
    Ja du ser, ännu en idé! Det går att ha rummet i källaren som eget boende, det finns badkar och WC där (dusch på annat plan) men jag tror inte det ändå. Barnet går i fsk nu och det känns som om det kan bli väldigt jobbigt om ena/båda vuxna skulle börja dejta och man bor ihop. Tack ändå :) Det är alltid bra att tänka utanför boxen.

Hehe, jag tänkte om det hade varit möjligt med ganska lika boenheter som att första våningen kunde bli en lägenhet och andra bli en (eller första resp. källaren). Och jag tänkte kanske barnet var lite större så ni kunde bo så i 3-5 år. 

Jag förstår att man inte önskar bo så i 20 års tid. 

Men om du får möjlighet att köpa ut din man så kanske du kan hyra ut ett sovrum eller avgränsa källaren ovh sätta in ett pentry och hyra ut till någon student? Så blir det en mindre ekonomisk belastning. och delar av den inkomsten kan du sätta av till att hyra in hjälp när du ska beskära fruktträd eller måla om huset? 

Svar på tråden Ska jag stanna kvar i huset eller hyra lägenhet?