Inlägg från: Anonym (Hemmafru) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hemmafru)

Man kan inte älska personen på djupet som man bedrar

Tesskk skrev 2022-04-09 13:38:52 följande:

Klart man kan älska personen men vilja ligga med andra? Man kanske tycker sin partner är dålig i sängen? Har liten kuk eller slapp? Eller man får sex så sällan!? Sex o kärlek behöver inte hänga ihop 

Jag älskar min man absolut, men har ändå mina älskare. Min man klarar inte sexet så bra längre. 
  • Anonym (Hemmafru)
    Anonym (bs) skrev 2022-04-11 13:47:36 följande:
    1) Du har inga problem med att ta risken att såra och förnedra honom om otroheten skulle komma fram

2) Du har inga problem med att låta honom leva i en lögn

Hur djupt älskar man någon om man gör så mot personen?
    1) Om man aldrig tar risker så är det ingen ide att leva överhuvudtaget. 
    2) Vi lever alla i en lögn. Människor ljuger för både dig och mig hela tiden. Deal with it.
    3) Se fråga 2, tror du att alla som ljuger aldrig älskar.

Väx upp.
  • Anonym (Hemmafru)
    Anonym (bs) skrev 2022-04-11 14:53:28 följande:
    Precis...

Det kallas för rationalisering och kognitiv dissonans.

sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsvarsmekanism

sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans

"En individ som är otrogen mot sin partner kan känna skuld och ånger över sitt beteende men bortförklara detta för sig själv genom att ändra sina attityder kring otrohet. Vid ett val mellan två lika goda eller dåliga alternativ kommer man att försöka övertyga sig om att det man valde var bättre än det andra alternativet, eller det som man håller på att bestämma sig för trots allt är bättre. I daglig mun - "att försöka övertyga sig själv"."
    Bara för att du kan citera tjusiga begrepp betyder det inte att du har rätt. Snarare tvärtom.
  • Anonym (Hemmafru)
    Anonym (bs) skrev 2022-04-11 14:49:24 följande:
    1) Du har rätt att ta risker med dig själv, men du har ingen som helst rätt att ta risken med andras välmående. Du resonerar egoistiskt.

2) Nej det gör vi inte, däremot vill falska människor gärna trop att det är så för att normalisera och rättfärdiga sitt agerande. Men nej, alla människor beter sig inte som du gör.

3) Jag tror absolut att man kan älska någon man bedrar men inte tillräckligt mycket för att låta bli att svika, ljuga och manipulera personen.

Det är nog du som behöver växa upp och lära dig stå för vem du är inför din man fullt ut. Ditt agerande är oerhört barnsligt oavsett vilka ursäkter du hittar på för att rättfärdiga det för dig själv. 
    Det är inte barnsligt att leva. Snarare är det barnsligt att inte leva, och komma på att man borde gjort det. Då hjälper inga ursäkter i världen när det väl är för sent.

• Anonym (Hemmafru)
    Anonym (bs) skrev 2022-04-11 15:26:13 följande:
    Man behöver inte svika, ljuga och manipulera för att leva. Massor med människor lever hur bra som helst utan att bete sig som du gör.

Att du försöker göra dina svek lögner och manipulation till allmänt för alla och hävda att alla som inte beter sig som du inte lever är väldigt barnsligt. En vuxen människa borde kunna stå för vem hon är både inför sin partner och andra UTAN behov av självlögner.
    Stora ord, men det där dravlet tror du inte ens på själv. Kom igen efter lekskolan grabben.
  • Anonym (Hemmafru)
    Anonym (Wtf) skrev 2022-04-11 15:54:51 följande:
    Sådana som knullar bakom ryggen på sin partner är lika lågt stående varelser som sexköpare. Svin är ett för milt uttryck.
    Där kom det igen. När man inte längre klarar att föra en konversation kommer personangreppen och dom "käcka" uttrycken som ett brev på posten. Lika gullig som vanligt.
  • Anonym (Hemmafru)
    Anonym (bs) skrev 2022-04-11 16:19:38 följande:
    Säger personen som själv babblar om "växt upp" och "kom igen efter lekskolan"  // Drömmer

Självinsikt är inte riktigt din starka sida va?
    Förbättra din vokabulär och argumentaktion min vän. Övriga kommentarer överflödiga Solig
  • Anonym (Hemmafru)
    Anonym (bs) skrev 2022-04-14 16:56:08 följande:
    Skaffa självinsikt så ska du se att det löser sig
    Jag tror inte du vet vad självinsikt betyder min vän Solig. Men du är förlåten. 
Svar på tråden Man kan inte älska personen på djupet som man bedrar