• lafille95

Kollega som flirtar

Hej,

Är en 26-åring tjej med pojkvän. Har en manlig kollega på mitt jobb som är ett år äldre än jag (27 år). Kollegan har sambo. Jag har jobbat i ett halvår på denna arbetsplats och han cirka 9 månader. 

Vi tillhör olika arbetsgrupper och jobbar ungefär med samma sak - dock med lite olika inriktning i handläggningen. Vi har ingen naturlig kontakt i jobbet då vi tillhör olika arbetsgrupper, men vi har pratat en del. Han är alltid supertrevlig. För trevlig. Killen håller alltid en otroligt intensiv ögonkontakt - det blir nästan så man viker undan med blicken.

På AW:n för 1.5 veckor sedan hamnade vi bredvid varandra. Vi satt bredvid varandra hela kvällen, cirka 6 h, och pratade mestadels med varandra. Ögonkontakten under kvällen var så intensiv att jag vid flera tillfällen fick vika undan med blicken. Han satt nära mig hela kvällen, hängde på min stol och la armen om mig samt klappade mig på ar armen vid nåt tillfälle. Han berömde mig och sa att jag är bra på mitt jobb. Jag såg kollegorna blickar mot oss. De tittade och log.

För en vecka sedan, 3 dagar efter AW:n, började han åka kommunalt. Jag åker redan kommunalt med en tjej i hans arbetsgrupp så nu åker vi tre ihop. Efter att hon går av så åker vi tillsammans några stationer till fram till jag går av. Kan inte förklara vad som händer, men det finns något där. Vår ögonkontakt är så intensiv att jag inte vet var jag ska ta vägen. Hans blick är fullkomligt fäst vid mig under hela tågresan (även innan vår andra kollega klivit av och vi sitter tillsammans alla tre) och han tittar så länge att jag måste vika undan med blicken. Hans ögon lyser. Jag tror absolut att han känner någon form av attraktion - men hur ska jag veta vad han vill med allt detta? All ögonkontakt, att han satt så nära mig hela AW:n. Kan tillägga att en av mina kollegor som inte vet att någon av oss har förhållande frågade mig efter AW:n hur det gick med honom.. Det var alltså så tydligt på AW:n att det fanns något mellan oss.

Tilläggas bör att jag och min kille funderat på att göra slut då vi bråkar väldigt ofta. Hur skulle ni tolka killens signaler och agerande? Hur ska jag göra fortsättningsvis? Hur ska jag förhålla mig till honom framåt? Vi kommer fortsatt att ha mer kontakt än innan då vi åker både tur och retur till jobbet tillsammans, cirka 1 h enkelväg. 

• Svar på tråden Kollega som flirtar
  • Anonym (Nyfiken)

Jag är gift och förtjust i en man som är upptagen. Inget har hänt mellan oss. Jag har varit flirtig och han har inte agerat mycket på det. Vi är goda vänner, pratar mycket, skriver med varandra dagligen och jag känner att han ibland är lite flörtig med men försiktig så fort andra ser de, är jag nästan luft.  Vi smyg skickar meddelanden på arbetstid inget snusk eller annat konstigt mycket rent allmänt prat typ. Eller bara en snap på något. Han är bara privat när vi är ensamna eller via medelande. 
    Jag tänker lite så att vi alla har ett eget val och ansvar.  Vill man vänstra eller lämna sin nuvarande för en anan gör man de eller så gör man inte det oavsett vem de är som flörtar med en om de så är din största dröm kärlek som kommer. Agerar man ja då hade man nog inte så bra relation heller och kanske blir räddad ur de i får de bättre?. 
    Får se om jag vågar säga något en dag. 

• Anonym (Me)
    lafille95 skrev 2022-04-05 21:48:25 följande:

Svar till anonym (Me)

Vad, utöver blickarna, baserar du på att han vill ligga? Tänker du att det är mer att han vill ligga än att han är intresserad av mig? Så sant att det bara är agerandet som räknas! Och som sagt - jag vill bara vet hur jag ska tolka han signaler och hur jag ska agera framåt.

Jag tror han vill ligga med dig eller är intresserad av mer utifrån blickarna du beskriver och att han hade fysisk beröring med dig, la armen om o det du skrev där. Men vilket han är intresserad av (bara ligga eller mer) vet jag inte. Hur du ska agera beror på vad du vill själv tänker jag. Du kan få reda på vad hans signaler betyder genom att fråga eller agera på det själv så visar det sig men du måste tänka på vad du vill och vad som troligen blir bäst för dig. Kan inte ge bättre svar än så! 
  • lafille95

Svar till anonym (röd flagg i post)

Alltså, raggar på jobbet skulle jag ändå inte vilja kalla det. Oskyldigt flirtande skulle jag snarare säga. Och han kanske inte ens själv är medveten om vad han utstrålar.

?Det är ett riskbeteende, är man inte skraj för konsekvenser detta kan ha, vilka andra konsekvenser för andra saker är man obrydd över?? 
    - Kan Du utveckla detta och varför samt på vilket särr jag skulle vara rädd för konsekvenser detta kan ha? Utveckla gärna!

?Är det inte ett medvetet riskbeteende är det antingen korkat eller så narcissistiskt att man tror sig vara så smooth att det inte kan drabba en själv.?
    - Att man inte tror att vilket kan drabba en själv? Utveckla gärna, för jag förstår inte riktigt vad du vill förmedla här. Men är väldigt nyfiken på ditt resonemang! 

• Anonym (Kaffedraken)
    lafille95 skrev 2022-04-05 22:07:01 följande:

Svar till Anonym (Kaffedraken)

Vad menar du med detta? 

? Det är värre om en man är attraherad av en kvinna på jobbet.
    Båda han och kvinnan kan vara singlar.
    Det är ändå värre. Och fel.?. 

Har läst det flera gånger, men förstår inte vad du menar.

Det är obehagligt för en kvinna om en manlig kollega visar intresse för henne.
    Med största sannolikhet så har han misstolkat.
    Obekvämt för båda.

Jag har ofta sett trådar här där kvinnor dömer män som är intresserade av kvinnliga kollegor. Både mannen och kvinnan kan vara singlar.

Och kvinnor är mer positiva till att kvinnor tar såna initiativ med manliga kollegor. Båda behöver inte ens vara singlar då. Så länge det är kvinnan som är intresserad av en man, då är det fritt fram. Även om nån av dom är upptagna. eller båda.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Röd flagg i post metoo) skrev 2022-04-05 22:10:24 följande:

Skulle nog vilja varna för män som raggar på jobbet i post metoo. Det flaggar rött. Jag vet att det var vanligt sätt att träffas förr, men förr är förr, nu är nu.

Det är ett riskbeteende, är man inte skraj för konsekvenser detta kan ha, vilka andra konsekvenser för andra saker är man obrydd över?

Är det inte ett medvetet riskbeteende är det antingen korkat eller så narcissistiskt att man tror sig vara så smooth att det inte kan drabba en själv.

Så han är antingen svårt riskbenägen, narcissistisk eller korkad.  

Ja, män ska inte ta såna initiativ på jobbet.
    Endast kvinnor kan göra det.

Här är en bra tumregel.

När en man är intresserad av en kvinnlig kollega, så träffar man inte nån på jobbet.

När en kvinna är intresserad av en manlig kollega, då träffar man nån på jobbet.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-05 23:06:08 följande:
    Ja, män ska inte ta såna initiativ på jobbet.
    Endast kvinnor kan göra det.

Här är en bra tumregel.

När en man är intresserad av en kvinnlig kollega, så träffar man inte nån på jobbet.

När en kvinna är intresserad av en manlig kollega, då träffar man nån på jobbet.
    Men snälla kaffedraken. Förstår du inte att det är olika från fall till fall? Här är det en solklar flört. Men en flört kan också bara vara en flört och behöver inte betyda att man vill hoppa i säng eller ha ett förhållande. Ibland vill man bara njuta lite av attraktionen som uppstått men utan att gå över gränsen.

Till ts: tar han på dig, ger dig komplimanger osv så är han intresserad av något. Kanske han bara vill ha en flört för att ge gultkant till jobbvardagen. Kanske vill han mer...
    Men du behöver själv reda ut vad du hade velat innan du ev tar reda på vad han vill. Är du inte intresserad så får du nog tona ner kontakten med denna man. Du behöver komma fram till om du ska stanna i din nuvarande relation eller lämna.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Suck) skrev 2022-04-05 23:17:19 följande:
    Men snälla kaffedraken. Förstår du inte att det är olika från fall till fall? Här är det en solklar flört. Men en flört kan också bara vara en flört och behöver inte betyda att man vill hoppa i säng eller ha ett förhållande. Ibland vill man bara njuta lite av attraktionen som uppstått men utan att gå över gränsen.

Till ts: tar han på dig, ger dig komplimanger osv så är han intresserad av något. Kanske han bara vill ha en flört för att ge gultkant till jobbvardagen. Kanske vill han mer...
    Men du behöver själv reda ut vad du hade velat innan du ev tar reda på vad han vill. Är du inte intresserad så får du nog tona ner kontakten med denna man. Du behöver komma fram till om du ska stanna i din nuvarande relation eller lämna.
    Ja, han går över gränsen. Det hade han gjort även om båda varit singlar.

En kvinna däremot, kan göra samma saker som han gör, utan att gå över gränsen. Även om båda är upptagna, så är det inte lika fel som när en man (singel) gör såna här närmanden med en kvinna (singel)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Suck) skrev 2022-04-05 23:17:19 följande:
    Ja, kvinnor tycker om att känna sig sedda, åtråvärda, att få den bekräftelsen.
    Det är vanligt att män attraheras av kvinnor.
    Ibland händer det att män attraheras av kvinnor på jobbet.
    Det måste inte betyda att kvinnor känner samma för män på jobbet.
    Kvinnor är där för att jobba.
  • Ocdmänniska
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-05 23:34:18 följande:
    Ja, kvinnor tycker om att känna sig sedda, åtråvärda, att få den bekräftelsen.
    Det är vanligt att män attraheras av kvinnor.
    Ibland händer det att män attraheras av kvinnor på jobbet.
    Det måste inte betyda att kvinnor känner samma för män på jobbet.
    Kvinnor är där för att jobba.
    Vet du ens vad du själv pratar om? Inget av det du säger är relevant på det du svarar på 
  • Anonym (korven)

Hej TS,
    Tror kollegan är ute efter bekräftelse. Många snygga killar är det. Han kanske tycker du är söt, men inte mer än så. Det är bekräftelse och kanske vill han ligga också. Men inte mer.

Satsa på din kille!

• Anonym (Suck)

Till kaffedraken, kan du inte någon gång lägga dina analyser i hur kvinnor vs män beter sig och istället tänka dig in i hur DU hade gjort/agerat om du var ts och svara på det? inget av det du skriver hjälper ju ts, det visar bara din bitterhet och offermentalitet.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Suck) skrev 2022-04-06 13:58:43 följande:

Till kaffedraken, kan du inte någon gång lägga dina analyser i hur kvinnor vs män beter sig och istället tänka dig in i hur DU hade gjort/agerat om du var ts och svara på det? inget av det du skriver hjälper ju ts, det visar bara din bitterhet och offermentalitet.

Hej, du som suckar så djupt.

Det skulle jag kunna göra. Och det har jag gjort många gånger.
    Men det brukar avfärdas då jag inte vet nåt om kvinnor och är dum i huvudet.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-06 14:25:51 följande:
    Hej, du som suckar så djupt.

Det skulle jag kunna göra. Och det har jag gjort många gånger.
    Men det brukar avfärdas då jag inte vet nåt om kvinnor och är dum i huvudet.
    Kanske bättre och vara tyst då, eller vill du verkligen vara den bittra? Eller går det ut på att förstöra och sprida dålig stämning (ge igen med vad DU tycker är samma "mynt")
  • lafille95

Svar till anonym (Korven)

Så kan det också vara, men svårt att veta. Han ÄR en snygg kille. Av chefen som anställde honom har han fått höra att han blev anställd pga att han ser bra ut. Utseendet ska absolut inte ha något med vårt jobb att göra, då det är helt irrelevant för jobbet i fråga. Av chefen vi hade under hösten har han på omvägar fått höra att hon tycker att han ser bra ut. Så ja.. med det sagt ser han bra ut, inte bara jag som tycker det. 

Hur som helst - han är en av de kollegor jag gillar bäst och jag uppskattar hans sällskap. Så kommer absolut fortsätta åka till och från jobbet med honom och vår andra kollega - vi har kul! 

• Anonym (Big Juicy)
    lafille95 skrev 2022-04-04 22:34:16 följande:
    Kollega som flirtar
    Hej,

Är en 26-åring tjej med pojkvän. Har en manlig kollega på mitt jobb som är ett år äldre än jag (27 år). Kollegan har sambo. Jag har jobbat i ett halvår på denna arbetsplats och han cirka 9 månader. 

Vi tillhör olika arbetsgrupper och jobbar ungefär med samma sak - dock med lite olika inriktning i handläggningen. Vi har ingen naturlig kontakt i jobbet då vi tillhör olika arbetsgrupper, men vi har pratat en del. Han är alltid supertrevlig. För trevlig. Killen håller alltid en otroligt intensiv ögonkontakt - det blir nästan så man viker undan med blicken.

På AW:n för 1.5 veckor sedan hamnade vi bredvid varandra. Vi satt bredvid varandra hela kvällen, cirka 6 h, och pratade mestadels med varandra. Ögonkontakten under kvällen var så intensiv att jag vid flera tillfällen fick vika undan med blicken. Han satt nära mig hela kvällen, hängde på min stol och la armen om mig samt klappade mig på ar armen vid nåt tillfälle. Han berömde mig och sa att jag är bra på mitt jobb. Jag såg kollegorna blickar mot oss. De tittade och log.

För en vecka sedan, 3 dagar efter AW:n, började han åka kommunalt. Jag åker redan kommunalt med en tjej i hans arbetsgrupp så nu åker vi tre ihop. Efter att hon går av så åker vi tillsammans några stationer till fram till jag går av. Kan inte förklara vad som händer, men det finns något där. Vår ögonkontakt är så intensiv att jag inte vet var jag ska ta vägen. Hans blick är fullkomligt fäst vid mig under hela tågresan (även innan vår andra kollega klivit av och vi sitter tillsammans alla tre) och han tittar så länge att jag måste vika undan med blicken. Hans ögon lyser. Jag tror absolut att han känner någon form av attraktion - men hur ska jag veta vad han vill med allt detta? All ögonkontakt, att han satt så nära mig hela AW:n. Kan tillägga att en av mina kollegor som inte vet att någon av oss har förhållande frågade mig efter AW:n hur det gick med honom.. Det var alltså så tydligt på AW:n att det fanns något mellan oss.

Tilläggas bör att jag och min kille funderat på att göra slut då vi bråkar väldigt ofta. Hur skulle ni tolka killens signaler och agerande? Hur ska jag göra fortsättningsvis? Hur ska jag förhålla mig till honom framåt? Vi kommer fortsatt att ha mer kontakt än innan då vi åker både tur och retur till jobbet tillsammans, cirka 1 h enkelväg. 

Se det som en kul grej bara, inget mer. Känn dig smickrad men låt det stanna där. Jag menar, man kan ju inte svara på all flirt och smicker som random män visar en.  
  • Anonym (jury)
    lafille95 skrev 2022-04-04 22:34:16 följande:

Tycker att du bör se din flirt med kollegan som en anledning till att göra slut med din kille. Det verkar kört. Du har ju helt misslyckats med att sätta gränser för din kollega flirtande och spelar med så tydligt att andra kollegor redan betraktar er som ett par. Att ni nu har organiserat att ni, utöver tiden på, jobbet, skall umgås ett par timmar med daglig samåkning gör det bara ännu mer kört.

Så rådet är bli singel om se vad som händer eftersom det ändå kommer att sluta så.
Svar på tråden Kollega som flirtar