Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Kollega som flirtar

Gameofthrones skrev 2022-04-05 07:39:45 följande:

Kärlek och flirt kan man inte komma ifrån.

Det är kul att man blyr sedd av andra. Oavsett om man har ett bra eller dåligt förhållande.

Jag får uppvärksamhet Ibland. Men jag är tacksam och visar på fint sätt att man är gift. Ringarna är inte osynliga direkt.

Även om ni bråkar har ett stormigt förhållande är det ingen ursäkt, för att inleda i ngt. Jag fattar man känner en extrem kemi. Shit, been there done that. Det kan man inte tå för. 

Jag tycker själv på en arbetsplats är ett arbete, man jobbar tillsammans, kommunikation, ha roligt, ha tråkigt etc. Men det finns gränser om man vill jobba kvar. Men det är jag det. 

Drama håller jag mig ifrån. För jag är den som kommer överens med folk. 

Ja, många kvinnor tycker att på jobbet, där jobbar man.

Skillnaden är om kvinnor själva är attraherade av en man på jobbet.
    Då gör det inte så mycket om hon är upptagen, eller han är det. Eller båda.

Det är värre om en man är attraherad av en kvinna på jobbet.
    Båda han och kvinnan kan vara singlar.
    Det är ändå värre. Och fel.
  • Anonym (Kaffedraken)

Såhär funkar flirt och attraktion om det är på jobbet.

Om en man tror att en kvinna är intresserad för att hon tittar på honom, ler, och tycker om att prata med honom, så inbillar han sig.
    Kvinnor är där för att jobba.

Om en kvinna tror att en man är intresserad för att han tittar på henne, ler, och tycker om att prata med henne, då är det högst troligt att det är så.
    Han tittar på henne för att han känner sig attraherad. Den där blicken hon fick förut kändes ju faktiskt lite xtra.

• Anonym (Kaffedraken)
    lafille95 skrev 2022-04-05 22:07:01 följande:

Svar till Anonym (Kaffedraken)

Vad menar du med detta? 

? Det är värre om en man är attraherad av en kvinna på jobbet.
    Båda han och kvinnan kan vara singlar.
    Det är ändå värre. Och fel.?. 

Har läst det flera gånger, men förstår inte vad du menar.

Det är obehagligt för en kvinna om en manlig kollega visar intresse för henne.
    Med största sannolikhet så har han misstolkat.
    Obekvämt för båda.

Jag har ofta sett trådar här där kvinnor dömer män som är intresserade av kvinnliga kollegor. Både mannen och kvinnan kan vara singlar.

Och kvinnor är mer positiva till att kvinnor tar såna initiativ med manliga kollegor. Båda behöver inte ens vara singlar då. Så länge det är kvinnan som är intresserad av en man, då är det fritt fram. Även om nån av dom är upptagna. eller båda.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Röd flagg i post metoo) skrev 2022-04-05 22:10:24 följande:

Skulle nog vilja varna för män som raggar på jobbet i post metoo. Det flaggar rött. Jag vet att det var vanligt sätt att träffas förr, men förr är förr, nu är nu.

Det är ett riskbeteende, är man inte skraj för konsekvenser detta kan ha, vilka andra konsekvenser för andra saker är man obrydd över?

Är det inte ett medvetet riskbeteende är det antingen korkat eller så narcissistiskt att man tror sig vara så smooth att det inte kan drabba en själv.

Så han är antingen svårt riskbenägen, narcissistisk eller korkad.  

Ja, män ska inte ta såna initiativ på jobbet.
    Endast kvinnor kan göra det.

Här är en bra tumregel.

När en man är intresserad av en kvinnlig kollega, så träffar man inte nån på jobbet.

När en kvinna är intresserad av en manlig kollega, då träffar man nån på jobbet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Suck) skrev 2022-04-05 23:17:19 följande:
    Men snälla kaffedraken. Förstår du inte att det är olika från fall till fall? Här är det en solklar flört. Men en flört kan också bara vara en flört och behöver inte betyda att man vill hoppa i säng eller ha ett förhållande. Ibland vill man bara njuta lite av attraktionen som uppstått men utan att gå över gränsen.

Till ts: tar han på dig, ger dig komplimanger osv så är han intresserad av något. Kanske han bara vill ha en flört för att ge gultkant till jobbvardagen. Kanske vill han mer...
    Men du behöver själv reda ut vad du hade velat innan du ev tar reda på vad han vill. Är du inte intresserad så får du nog tona ner kontakten med denna man. Du behöver komma fram till om du ska stanna i din nuvarande relation eller lämna.
    Ja, han går över gränsen. Det hade han gjort även om båda varit singlar.

En kvinna däremot, kan göra samma saker som han gör, utan att gå över gränsen. Även om båda är upptagna, så är det inte lika fel som när en man (singel) gör såna här närmanden med en kvinna (singel)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Suck) skrev 2022-04-05 23:17:19 följande:
    Men snälla kaffedraken. Förstår du inte att det är olika från fall till fall? Här är det en solklar flört. Men en flört kan också bara vara en flört och behöver inte betyda att man vill hoppa i säng eller ha ett förhållande. Ibland vill man bara njuta lite av attraktionen som uppstått men utan att gå över gränsen.
    Ja, kvinnor tycker om att känna sig sedda, åtråvärda, att få den bekräftelsen.
    Det är vanligt att män attraheras av kvinnor.
    Ibland händer det att män attraheras av kvinnor på jobbet.
    Det måste inte betyda att kvinnor känner samma för män på jobbet.
    Kvinnor är där för att jobba.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Suck) skrev 2022-04-06 13:58:43 följande:

Till kaffedraken, kan du inte någon gång lägga dina analyser i hur kvinnor vs män beter sig och istället tänka dig in i hur DU hade gjort/agerat om du var ts och svara på det? inget av det du skriver hjälper ju ts, det visar bara din bitterhet och offermentalitet.

Hej, du som suckar så djupt.

Det skulle jag kunna göra. Och det har jag gjort många gånger.
    Men det brukar avfärdas då jag inte vet nåt om kvinnor och är dum i huvudet.
Svar på tråden Kollega som flirtar