• lafille95

Kollega som flirtar

Hej,

Är en 26-åring tjej med pojkvän. Har en manlig kollega på mitt jobb som är ett år äldre än jag (27 år). Kollegan har sambo. Jag har jobbat i ett halvår på denna arbetsplats och han cirka 9 månader. 

Vi tillhör olika arbetsgrupper och jobbar ungefär med samma sak - dock med lite olika inriktning i handläggningen. Vi har ingen naturlig kontakt i jobbet då vi tillhör olika arbetsgrupper, men vi har pratat en del. Han är alltid supertrevlig. För trevlig. Killen håller alltid en otroligt intensiv ögonkontakt - det blir nästan så man viker undan med blicken.

På AW:n för 1.5 veckor sedan hamnade vi bredvid varandra. Vi satt bredvid varandra hela kvällen, cirka 6 h, och pratade mestadels med varandra. Ögonkontakten under kvällen var så intensiv att jag vid flera tillfällen fick vika undan med blicken. Han satt nära mig hela kvällen, hängde på min stol och la armen om mig samt klappade mig på ar armen vid nåt tillfälle. Han berömde mig och sa att jag är bra på mitt jobb. Jag såg kollegorna blickar mot oss. De tittade och log.

För en vecka sedan, 3 dagar efter AW:n, började han åka kommunalt. Jag åker redan kommunalt med en tjej i hans arbetsgrupp så nu åker vi tre ihop. Efter att hon går av så åker vi tillsammans några stationer till fram till jag går av. Kan inte förklara vad som händer, men det finns något där. Vår ögonkontakt är så intensiv att jag inte vet var jag ska ta vägen. Hans blick är fullkomligt fäst vid mig under hela tågresan (även innan vår andra kollega klivit av och vi sitter tillsammans alla tre) och han tittar så länge att jag måste vika undan med blicken. Hans ögon lyser. Jag tror absolut att han känner någon form av attraktion - men hur ska jag veta vad han vill med allt detta? All ögonkontakt, att han satt så nära mig hela AW:n. Kan tillägga att en av mina kollegor som inte vet att någon av oss har förhållande frågade mig efter AW:n hur det gick med honom.. Det var alltså så tydligt på AW:n att det fanns något mellan oss.

Tilläggas bör att jag och min kille funderat på att göra slut då vi bråkar väldigt ofta. Hur skulle ni tolka killens signaler och agerande? Hur ska jag göra fortsättningsvis? Hur ska jag förhålla mig till honom framåt? Vi kommer fortsatt att ha mer kontakt än innan då vi åker både tur och retur till jobbet tillsammans, cirka 1 h enkelväg. 

• Svar på tråden Kollega som flirtar
  • Anonym (O)

Du bör givetvis avsluta denna flirt med kollegan. Ni båda är upptagna. Så enkelt är det. Gör slut med din kille om du är intresserad av andra men lägg ändå ner detta med kollegan. Han är upptagen. 

• Gameofthrones

Kärlek och flirt kan man inte komma ifrån.

Det är kul att man blyr sedd av andra. Oavsett om man har ett bra eller dåligt förhållande.

Jag får uppvärksamhet Ibland. Men jag är tacksam och visar på fint sätt att man är gift. Ringarna är inte osynliga direkt.

Även om ni bråkar har ett stormigt förhållande är det ingen ursäkt, för att inleda i ngt. Jag fattar man känner en extrem kemi. Shit, been there done that. Det kan man inte tå för. 

Jag tycker själv på en arbetsplats är ett arbete, man jobbar tillsammans, kommunikation, ha roligt, ha tråkigt etc. Men det finns gränser om man vill jobba kvar. Men det är jag det. 

Drama håller jag mig ifrån. För jag är den som kommer överens med folk. 

• Anonym (Fgh)

Ni är ju inte gifta så det är väl inget att prata om. Gör först slut med din pojkvän, ni verkar inte ha något att bygga vidare på ändå. Bor ni inte ihop och har inga barn är det ju okomplicerat.

Kollegans relation med sin sambo är hans ansvar, men hur han agerar i det avslöjar en del om hur han är i förhållanden: vill han inleda något vid sidan av kan han mycket väl göra det när han är i en relation med dig också.

Jag hade gjort klart för kollegan (om han faktiskt säger något och inte bara stirrar oavbrutet) att jag inte vill inleda något medan han fortfarande har sambo, så han får ta hand om det först.

• Anonym (Fgh)
    Gameofthrones skrev 2022-04-05 07:39:45 följande:

Det är kul att man blyr sedd av andra. Oavsett om man har ett bra eller dåligt förhållande.

Jag får uppvärksamhet Ibland. Men jag är tacksam och visar på fint sätt att man är gift. Ringarna är inte osynliga direkt.

Även om ni bråkar har ett stormigt förhållande är det ingen ursäkt, för att inleda i ngt. Jag fattar man känner en extrem kemi. Shit, been there done that. Det kan man inte tå för. 

Jag tycker själv på en arbetsplats är ett arbete, man jobbar tillsammans, kommunikation, ha roligt, ha tråkigt etc. Men det finns gränser om man vill jobba kvar. Men det är jag det. 

TS är dock inte gift, så det finns ingen ring att notera. Sedan låter det knappast som att hon är tillsammans med rätt man om de bråkar hela tiden redan på pojkvän-flickvän-stadiet.

Människor är människor. Många har träffats via arbete och blivit tillsammans, det är varken något ovanligt eller fel i sig, och verkligen inte att likställa med ?drama?.
  • Anonym (Me)

Han vill ligga med dig, om han är intresserad av mer är omöjligt att veta. Jag inledde en relation med en kollega, han hade sambo och gjorde slut med henne, sa att han var kär i mig och gjorde mycket planer.  Men några månader senare var det över mellan oss och nu är han ihop med fd sambon igen. Ingen förlust för mig men det jag lärt mig är att män kan säga väldigt mycket, det är bara agerandet som räknas. 

• Anonym (Förståsigpåaren)
    Anonym (Me) skrev 2022-04-05 08:05:00 följande:

Han vill ligga med dig, om han är intresserad av mer är omöjligt att veta. Jag inledde en relation med en kollega, han hade sambo och gjorde slut med henne, sa att han var kär i mig och gjorde mycket planer.  Men några månader senare var det över mellan oss och nu är han ihop med fd sambon igen. Ingen förlust för mig men det jag lärt mig är att män kan säga väldigt mycket, det är bara agerandet som räknas. 

Ja men var han bra i sängen?
  • Gameofthrones
    Anonym (Fgh) skrev 2022-04-05 08:01:34 följande:
    TS är dock inte gift, så det finns ingen ring att notera. Sedan låter det knappast som att hon är tillsammans med rätt man om de bråkar hela tiden redan på pojkvän-flickvän-stadiet.

Människor är människor. Många har träffats via arbete och blivit tillsammans, det är varken något ovanligt eller fel i sig, och verkligen inte att likställa med ?drama?.
    Det spelar ingen roll om man är gift eller inte upptagen som upptagen. Berättar ur min synvinkel hur jag agerar. Det har du väl inget och säga dig emot.! 

Ja man ställer väl till drama på jobbet om man är den här situationen? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Gameofthrones skrev 2022-04-05 07:39:45 följande:

Ja, många kvinnor tycker att på jobbet, där jobbar man.

Skillnaden är om kvinnor själva är attraherade av en man på jobbet.
    Då gör det inte så mycket om hon är upptagen, eller han är det. Eller båda.

Det är värre om en man är attraherad av en kvinna på jobbet.
    Båda han och kvinnan kan vara singlar.
    Det är ändå värre. Och fel.
  • Ocdmänniska

Intresserad är han, men ni båda är upptagna, gör inget förrens ni gjort slut med era partners. 

• Anonym (Kaffedraken)

Såhär funkar flirt och attraktion om det är på jobbet.

Om en man tror att en kvinna är intresserad för att hon tittar på honom, ler, och tycker om att prata med honom, så inbillar han sig.
    Kvinnor är där för att jobba.

Om en kvinna tror att en man är intresserad för att han tittar på henne, ler, och tycker om att prata med henne, då är det högst troligt att det är så.
    Han tittar på henne för att han känner sig attraherad. Den där blicken hon fick förut kändes ju faktiskt lite xtra.

Svar på tråden Kollega som flirtar