Kollega som flirtar
Hej,
Är en 26-åring tjej med pojkvän. Har en manlig kollega på mitt jobb som är ett år äldre än jag (27 år). Kollegan har sambo. Jag har jobbat i ett halvår på denna arbetsplats och han cirka 9 månader.
Vi tillhör olika arbetsgrupper och jobbar ungefär med samma sak - dock med lite olika inriktning i handläggningen. Vi har ingen naturlig kontakt i jobbet då vi tillhör olika arbetsgrupper, men vi har pratat en del. Han är alltid supertrevlig. För trevlig. Killen håller alltid en otroligt intensiv ögonkontakt - det blir nästan så man viker undan med blicken.
På AW:n för 1.5 veckor sedan hamnade vi bredvid varandra. Vi satt bredvid varandra hela kvällen, cirka 6 h, och pratade mestadels med varandra. Ögonkontakten under kvällen var så intensiv att jag vid flera tillfällen fick vika undan med blicken. Han satt nära mig hela kvällen, hängde på min stol och la armen om mig samt klappade mig på ar armen vid nåt tillfälle. Han berömde mig och sa att jag är bra på mitt jobb. Jag såg kollegorna blickar mot oss. De tittade och log.
För en vecka sedan, 3 dagar efter AW:n, började han åka kommunalt. Jag åker redan kommunalt med en tjej i hans arbetsgrupp så nu åker vi tre ihop. Efter att hon går av så åker vi tillsammans några stationer till fram till jag går av. Kan inte förklara vad som händer, men det finns något där. Vår ögonkontakt är så intensiv att jag inte vet var jag ska ta vägen. Hans blick är fullkomligt fäst vid mig under hela tågresan (även innan vår andra kollega klivit av och vi sitter tillsammans alla tre) och han tittar så länge att jag måste vika undan med blicken. Hans ögon lyser. Jag tror absolut att han känner någon form av attraktion - men hur ska jag veta vad han vill med allt detta? All ögonkontakt, att han satt så nära mig hela AW:n. Kan tillägga att en av mina kollegor som inte vet att någon av oss har förhållande frågade mig efter AW:n hur det gick med honom.. Det var alltså så tydligt på AW:n att det fanns något mellan oss.
Tilläggas bör att jag och min kille funderat på att göra slut då vi bråkar väldigt ofta. Hur skulle ni tolka killens signaler och agerande? Hur ska jag göra fortsättningsvis? Hur ska jag förhålla mig till honom framåt? Vi kommer fortsatt att ha mer kontakt än innan då vi åker både tur och retur till jobbet tillsammans, cirka 1 h enkelväg.