Inlägg från: Anonym (Maja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maja)

Lämnat felaktiga uppgifter vid lån

Jag gjorde precis en låneansökan online,  mitt äldsta barn tar studenten och jag har inte riktigt råd med kostnaderna.
    Jag fyllde i att jag hade tillsvidareanställning, men problemet är att jag blev av med mitt jobb i december förra året. 
    Man skulle få svar på ansökan direkt online, men istället kom det ett meddelande att banken behövde kontrollera uppgifter i ansökan.
    Är orolig för att jag kommer bli anmäld för detta,  i mitt yrke är det en förutsättning att man är ostraffad,  nämligen.

• Svar på tråden Lämnat felaktiga uppgifter vid lån
  • Anonym (Maja)

Jag räknar inte med att få låna nu, nej.
    Men det som oroar mig är om jag blir anmäld och dömd.
    Även om jag är arbetslös just nu, så har jag ju fortfarande en utbildning och en examen i ett yrke där man inte får ha någon dom...
    Varför jag behöver låna pengar?   Jo, mitt barn tar studenten och det kostar en hel del.    Balklänning, studentkläder, studentmössa, skylt, flak,  mat och dryck för många personer osv.  

• Anonym (Maja)

Det stod ju bara att man får besked direkt online om man blir beviljad lånet eller inte.
    Hade jag vetat att det inte stämde, och att de tänkt granska ansökan,  ja då hade jag inte vågat söka. 

Svar på tråden Lämnat felaktiga uppgifter vid lån