Anonym (Maja) skrev 2022-04-03 01:58:30 följande:
Jag räknar inte med att få låna nu, nej.
Men det som oroar mig är om jag blir anmäld och dömd.
Även om jag är arbetslös just nu, så har jag ju fortfarande en utbildning och en examen i ett yrke där man inte får ha någon dom...
Varför jag behöver låna pengar? Jo, mitt barn tar studenten och det kostar en hel del. Balklänning, studentkläder, studentmössa, skylt, flak, mat och dryck för många personer osv.
Det händer ingenting du behöver inte oro dig, banken gör en kreditprövning. anser dom att du får lån så får du lån.
Jag tog ledigt när jag byggde mitt hus, banken tog in föregående års bokföring samt inkomster, jag beviljades lån, sedan att jag bara gick utan inkomst brydde sig inte dom om, jag kunde även låna mer under året, då dom ännu följde den gamla ansökan för lön, året där på blev det svårare, då hänvisa dom att jag inte fick låna sista 150k, detta var en utökning av lånet, men orden att jag inte hade någon inkomst, den var 0 kr. jag lånade då av mina föräldrar, byggde klart, börja jobba, kunde då ta lån direkt med hänvisning till anställningen och lön från denna.
Så det händer ingenting man blir bara nekad eller beviljad, och förutsättningar kan förändras från en dag till en annan, som i mitt fall, jag var även ensam kredittagare på huset. byggde för 6 milj.