Inlägg från: Anonym (Vad fan gör man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad fan gör man)

Vad fan gör man

Hej!

Min kille och jag har varit tillsammans i 1 1/2 år. Vi är särbos. Han har levt på socialbidrag och något har gott snett och han har inte fått hjälp av soc så han har obetalda hyror och el har stängt av. Så han kan inte bo hemma, inte ha sina barn. Nu har han fått bo hos mig. Han har ingen kontakt med sin familj, knappt vänner. Han har bara mig. Detta tär så mycket psykiskt på mitt mående och vet inte vad jag ska göra. Min tonårs dotter har svårt för honom så de veckor hon är hos mig kan han inte vara hos mig.  Vet varken ut eller in. Ska jag bara släppa honom? Fan vad gör man.

• Svar på tråden Vad fan gör man
    Gameofthrones skrev 2022-04-01 15:40:52 följande:

Ok, 

Vad har hänt med hans bidrag? Varför får han inte ekonomiskt bistånd längre?
    Har han misskött sitt bidrag?

Hur länge har han levt på bidrag? 

Gör han ngt åt saken? Dvs vardagliga bestyr, söker jobb,  har framförhållning? Tar han droger, alkoholist? 

Är det så, gå vidare. För din skull och din dotter. 

Han har varken drog el alkohol problem. Men han mår inte så bra psykisk av sin situation, så en kurator har gått in och har kontakt med kommun och hyresvärd. Och hjälper honom med  det. Vet inte men tror inte han har sökt jobb tillräckligt. Som man måste för att få bidrag. Och jag blir så frustrerad av att inte veta vad som sker eller kommer hända. Får han behålla lägenhet? Kommer allt ordna sig?
    Anonym (Y) skrev 2022-04-03 14:05:04 följande:

Jag tycker att du ska lämna honom, för han verkar mest vara en belastning för dig. Själv hade jag givetvis hjälpt min partner om han befann sig i en svår situation. Han hade fått bo hos mig hur länge som helst och jag hade stöttat honom, inte lämnat honom. Men nu älskar jag ju min partner och bryr mig om honom. För dig verkar det mer vara så att din partner är en belastning och då tycker jag att du ska lämna honom så slipper du den belastningen och så kan han få chansen att hitta en partner som stöttar och bryr sig.

Han har fått bo hos mig i två månader nu. Känner stress över att jag ska betala för allt. Stöttar och bryr mig jo absolut men det finns en gräns. Det är klart det blir en belastning, det var inte riktigt detta jag signade för när jag gick in i en relation med honom. Älskar honom, men känner inte att han ger mig den trygghet en partner ska göra.
Svar på tråden Vad fan gör man