• Anonym (Ouch)

Min man har barn med en narcissist

Ja mot en sådan madam har man inte så mycket att sätta emot, ärligt talat. Ger hon barnet manus som skall måla ut pappan som ett as och liknande som hon redan gjort, så kan du bara tänka dig vilken kapacitet hon har för att göra en radda andra otrevligheter.

Har ni barn ihop du och din man? Om inte, så föreslår jag faktiskt att du lämnar honom. Han är en bra man och du älskar honom, men med den föredettan i hans bagage kommer det drabba dig och dina barn rejält. I åratal, kanske hon aldrig lägger av? Om du kan rädda dig och dina barn från det, så är hans barn och han värda att offra för det. Krasst och tragiskt, men såna människor har en enorm kapacitet att sabba livet för andra. Det är inte din mans fel, inte hans barns fel och det är jäkligt sorgligt och orättvist. Men du måste tänka på ditt och dina barns liv i första hand.

• Anonym (Ouch)
    Anonym (zorba) skrev 2022-04-01 09:31:16 följande:

Alla elaka personer är narcissister idag. Det är verkligen ett modeord. 

Ändå har ytterst få av dem fått en diagnos. 

Ja det är ett modeord, men de flesta elaka  personer har narcissistiska drag och/eller narcissistiska konflikthanteringsmönster. Betyder inte att de är narcissistiskt störda nödvändigtvis då man måste ha flera kriterier för att klassas som det. Men kallas för det ändå pga drag av det är en modegrej.
Svar på tråden Min man har barn med en narcissist