Min man har barn med en narcissist
Hej,
Min man har barn med en narcissist. Hur gör man? Var kan man vända sig?
Det är sån smutskastningskampanj, alienering av honom som förälder och mig som bonusförälder, det görs anmälningar överallt, vi sitter på soc 2 gånger om året för okynningsanmälningar. Manipulerar och spelar in, fotograferar barnet. Skickar barnet till både BUP, kurator och soc med föreskrivet manus med lögner kring vad hen ska säga.
Det är så utmattande och våra andra barn blir drabbade, vår relation blir drabbad, vi kan inte leva vårt liv utan konstanta trakasserier hot, förtal m.m. Vi kan inte vistas i några sociala sammanhang som rör barnet längre. Dels är hon där och vaktar men det är så uppenbart att hon spridit lögner om pappan. Hon försöker prata över lärare, läkare alla personer hon kan komma i kontakt med. Har till och med försökt kontakta våra grannar för att berätta vilken hemsk människa min man är.
Vi är givetvis inte perfekta föräldrar och har inte skött alla situationer med den andra föräldern exemplariskt men vi försöker att inte dras med i hennes hat och framför allt hålla alla barnen utanför situationen. Medan hon gör sitt bästa för att prata med barnen om både skilsmässa, min och pappans relation (att han kommer lämna osv), påhitt om att han har tagit med sig massa pengar, att han skulle ha gått till angrepp mot henne vilket aldrig någonsin har hänt. Däremot så har hon både fysiskt misshandlat honom och framför allt psykiskt under 10 års tid under deras äktenskap.
Jag blir så uppgiven och vet inte vad vi ska ta oss till. Som pappa blir han behandlad som gärningsman tills motsatsen är bevisad. Han är världen bästa pappa och gör allt för sina barn och finns inget ont i honom någonstans.
Vad gör man för att bli trodd, var kan man vända sig för att få råd? Hur ska vi få ett slut på detta innan det förgör oss?