• Confused82

Transsexuell

Jag har äntligen accepterat att jag är transsexuell o har sökt vård för o börja med kvinnliga hormoner, med tiden en bröstförstoring och fixa läpparna , men kommer nog alltid ha en kuk I trosorna.
    Bor i en rätt liten stad, vad andra tycker om jag går i damkläder bryr jag mig inte om, låt folk prata så mycket dom vill.
    Jag har nöjligen börjat berätta för en del ytligt bekanta att jag är transa, så de kommer ut till alla att jag vill va kvinna. 
    Men hur berättar man för barnen i övre tonåren att jag är transtjej? 
    Då stan e liten så är ju risken stor att dom känner igen mig på stan i damkläder .  Händer ju även att jag går på krogen o har följt med några mån hem.
    Barnen bor med sin fördomsfulla mamma så de känns väldigt jobbigt o berätta för dom!  Någon som gått före,

hur gjorde nu? 

• Svar på tråden Transsexuell
  • Glinda från Oz

Vad starkt att du kommit fram till vem du är och har börjat leva som ditt sanna jag. 

Följer du Real Life Comics på Facebook? Författaren Mae är själv transexuell och gör serier om sin vardag, hon har flera serier om när hon kom ut till sin fru och dotter. 

• Anonym (Gammal i gem)

Ett litet tips eftersom du nämner att folk glor etc, filma ALLT skaffa en go pro och filma få med reg nummer på bilar etc så mycket fall någon säger något kränkande så anmäl dem och du har beviset på film, sen använd skadeståndet till operationer tex! Det är något jag själv önskar jag hade gjort när jag kom ut, men det var en annan tid och vi har inte lika skyddade som nu, för folk betedde sig som as och det är dessutom skyddar av lagen nu som hatbrotten och kan inbringa stora skadestånd för en! 

• Anonym (LI)
    Confused82 skrev 2022-03-30 09:17:51 följande:
    Transsexuell

Jag har äntligen accepterat att jag är transsexuell o har sökt vård för o börja med kvinnliga hormoner, med tiden en bröstförstoring och fixa läpparna , men kommer nog alltid ha en kuk I trosorna.
    Bor i en rätt liten stad, vad andra tycker om jag går i damkläder bryr jag mig inte om, låt folk prata så mycket dom vill.
    Jag har nöjligen börjat berätta för en del ytligt bekanta att jag är transa, så de kommer ut till alla att jag vill va kvinna. 
    Men hur berättar man för barnen i övre tonåren att jag är transtjej? 
    Då stan e liten så är ju risken stor att dom känner igen mig på stan i damkläder .  Händer ju även att jag går på krogen o har följt med några mån hem.
    Barnen bor med sin fördomsfulla mamma så de känns väldigt jobbigt o berätta för dom!  Någon som gått före,

hur gjorde nu? 

Först främst har du en  sjukt fin bak och fokuserar inte så mycket på vad andra tycker,om du är nöjd,spelar inte någon annans åsikt roll

och lycka till,det kommer nog ta ett tag innan dem vänjer sig 
  • Glinda från Oz
    Anonym (Gammal i gem) skrev 2022-03-30 15:30:25 följande:

Ett litet tips eftersom du nämner att folk glor etc, filma ALLT skaffa en go pro och filma få med reg nummer på bilar etc så mycket fall någon säger något kränkande så anmäl dem och du har beviset på film, sen använd skadeståndet till operationer tex! Det är något jag själv önskar jag hade gjort när jag kom ut, men det var en annan tid och vi har inte lika skyddade som nu, för folk betedde sig som as och det är dessutom skyddar av lagen nu som hatbrotten och kan inbringa stora skadestånd för en! 

Vill bara påpeka att operationer mm ingår i högkostnadsskyddet som är 1200 kronor per år för läkarvård (där ingår operationer) och 2400 för mediciner. Att vara inlagd på sjukhus kostar 100 kronor/dygn. 

Att få skadestånd är skitsvårt det räcker inte med att någon glor eller säger något taskigt vid ett tillfälle. Jag säger det här för att de som läser tråden ska bli besvikna och få upp sina förhoppningar, jag tycker såklart inte det är rätt att någon är elak och jag önskar att det var lättare att få upprättelse. 

• Tobbana

Starkt av dig. Ett stort grattis till dig. Förövrigt ser du väldigt läcker ut. Apropå barnen förstår jag din oro. För deras och din skull borde de kanske få reda på det först. 

• Tony Soprano

Tack för ett intressant inlägg! När du har fått ordning på östronenet och fått den kropp du vill så nöj dig med det! Låt kuken vara kvar för njutningens skull! Många som opererat sig till en fitta tappar sexlusten! Jag har bott ihop med en "äkta ladyboy" och vet. Önskar dig allt gott!Foten i munnen

Svar på tråden Transsexuell