Anonym (Gammal i gem) skrev 2022-03-30 15:30:25 följande:
Ett litet tips eftersom du nämner att folk glor etc, filma ALLT skaffa en go pro och filma få med reg nummer på bilar etc så mycket fall någon säger något kränkande så anmäl dem och du har beviset på film, sen använd skadeståndet till operationer tex! Det är något jag själv önskar jag hade gjort när jag kom ut, men det var en annan tid och vi har inte lika skyddade som nu, för folk betedde sig som as och det är dessutom skyddar av lagen nu som hatbrotten och kan inbringa stora skadestånd för en!
Vill bara påpeka att operationer mm ingår i högkostnadsskyddet som är 1200 kronor per år för läkarvård (där ingår operationer) och 2400 för mediciner. Att vara inlagd på sjukhus kostar 100 kronor/dygn.
Att få skadestånd är skitsvårt det räcker inte med att någon glor eller säger något taskigt vid ett tillfälle. Jag säger det här för att de som läser tråden ska bli besvikna och få upp sina förhoppningar, jag tycker såklart inte det är rätt att någon är elak och jag önskar att det var lättare att få upprättelse.