Inlägg från: Anonym (Carro) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Carro)

Mola + Missfall

Fick i min första gravidi en partiell mola som upptäcktes i v.14. Dock så fick jag bara hjälp med att skrapa ut moderkakan som dom såg något avvikande på, för blödde ut allt under natten tills jag skulle tbk på gyn mottagninge. Tog ca 4-6 veckor innan vi fick ett litet besked men dom skickade vidare till karolinska tror jag för ytterligare kontroller. Men det tog lite längre, fick gå på efterkontroller på hcg för att se så det minskade och när det var nere på noll fick vi bli gravida igen. Men blev dock gravid under tiden och ett missfall i v.5 så fick några extra månader med kontroller och det ända man tänkte på var att bli gravid igen! 

men tråkigt för dig och hoppas du får den hjälp och stöttning du behöver!

• Anonym (Carro)
    Neaya skrev 2022-03-31 11:50:37 följande:
    Anonym (Carro­)

Usch, beklagar att du behövt vara med om Mola och ytterligare missfall.

Åh, då vet jag att det troligtvis är många veckor kvar tills jag får veta, de nämnde nämligen att de skulle skicka proverna på analys i Stockholm...

Hoppas allt är bra med dig idag och att du slipper gå igenom mer sånt här. 

Tusen tack för svar! <3
    Får hålla tummarna att tiden går snabbt fram tills du får svaret. Idag är jag gravid igen i v.13 12+6 och har fått gått på två vul då jag kände att jag vill dubbelkolla så det inte blir MA igen, haft 2st missfall efter molan men allt såg bra ut och det känns skönt :)
Svar på tråden Mola + Missfall