Mola + Missfall
Har inte varit med om Mola men missfall och jag har slutat räkna efter 7, väntar dock mitt sjunde barn nu och är lika orolig för varje dag.
Näst sista missfallet var i v.22+2, den tiden var hemsk men min sambo han stöttade mig lika mycket som han gjorde de gånger tidigare vi förlorat barn, hans kärlek och våra barn gjorde vardagen så mycket lättare, visst.. Det tog länge innan jag ville vistas ute bland folk, de yngsta fick icke till dagis för jag kunde inte helt enkelt.. Jag vet att ett missfall tar på alla krafter, sorgen man bär är outhärdlig men ta vara på de lyckliga stunderna i ditt liv, din man, dotter och familj.. Hur ledsen man än är så mår ingen bättre utav det, sörj i form av att skriva, rita/måla, sjung, lyssna/se på något som glädjer dig, gör dig lugn, får dig att skratta, träna, Yoga, mindfulness.. Jag tänker då inte sitta och säga att allt går över, klart som faan att du kommer bära med dig detta livet ut, dock så kan det hjälpa med processen att hantera känslorna och detta gäller inte bara missfallet men även ekonomin och annat som kan ligga och gnaga.
Jag hoppas innerligt att du får all hjälp du förtjänar, att din man står tryggt vid din sida och att din dotter växer och mår bra.
Jag har ingen dunder magi när det kommer till ekonomin men jag hoppas att även den reder sig så du slipper att gå på knäna.
Ta väl hand om dig och hoppas att jag inte gjorde dig mera upprörd, ledsen eller trampade på en eller tio tår.