Inlägg från: humlan00 |Visa alla inlägg
  • humlan00

Klumpfot, abort eller inte?

Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 13:44:03 följande:
    Men vad bra, kanske du skulle ta och hålla ett öga på ungen då så att han inte drunknar i poolen medan du käbblar med folk på internet? ;)

Du själv då? Arbetslös? 

eftersom du kan sitta å kommentera på familjeliv mitt på dagen:)

• humlan00
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 13:52:53 följande:
    Men vilken tur, att du har koll på just detta menar jag. Med tanke på hur mycket tid du spenderar i den här tråden så är jag verkligen imponerad av din simultankapacitet. Små barn brukar ju väldigt gärna vilja umgås hela tiden med sina föräldrar, men kul att du föredrar oss här i tråden framför att umgås med ditt välmående, friska barn :) Lite smickrande, nästan.
    Hahaha snälla ta tag i dig själv och skaffa ett jobb så kanske du oxå har råd med ett hus i spanien någongång, skulle nog göra sig gott med lite sol :)
  • humlan00
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 14:02:01 följande:

Men då behöver du ju också ett jobb eftersom du likaledes kan sitta här och käbbla med mig? Eller får du betalt för att sitta i solstolen och prata med mig? Du lär ju passa extremt illa inom barnomsorgen av uppenbara skäl men det finns säkert något yrke som passar för dig också :) Influencer kanske, det ska vara poppis har jag hört! Det enda man behöver vara är snygg och självcentrerad, resten löser sig. Har jag hört ???? 

Jag å min man driver ett eget företag, jag är utbildad civilingenjör i grunden men jobbar inte med det idag utan valde att starta eget för att få mer fritid och kan åka iväg då å då som nu när vi är 2månader i spanien :)
    du själv då? Har du nån utbildning? Jobb? ;)
  • humlan00
    Anonym (S) skrev 2022-04-19 14:40:01 följande:
    Härligt att ägna semestern åt familjeliv, du som är så nöjd över ditt liv. :)
    Haha själv då? :D du verkar väldigt bitter!
  • humlan00
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 14:48:56 följande:

Jaså minsann, civilingenjör? ;)

Känner inget behov av att delge min utbildning eller arbetssituation här, är nöjd med båda. 

Haha exakt, alltså arbetslös eller ett arbete du skäms för :D
  • humlan00
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 14:54:52 följande:
    Det är just denna typ av enkelspåriga resonemang (jämte ett antal andra uttalanden från dig i tråden) som får mig att tvivla starkt på att du lyckats ta dig igenom en civilingenjörsutbildning :)
    Tvivla på du :) 
  • humlan00
    Anonym (S) skrev 2022-04-19 14:55:45 följande:
    Vadå själv? Jag är inte utomlands. 

Låter bara så tråkigt att känna så starkt behov av att förklara att du mår så bra istället för att bara skita i tråden och ta hand om din familj. Men om du ser detta som terapi så visst..
    Och Vad fyller detta för funktion för dig? Sitta på familjeliv mitt på dagen och störa dig på mig när det är 16-18grader i Sverige!
    ut i solen med dig :) 
  • humlan00
    Anonym (S) skrev 2022-04-19 15:04:26 följande:
    Jag är hemma med min friska, sovande bebis så tack men jag avstår. :) 

Du stör automatiskt när du fortsätter skriva helt onödig skit i tråden trots att den hinner dö ut i några dagar.. tråden hamnar på "senaste inläggen" konstant vet du även om man slutar följa tråden. Jag skriver det för din skull också.
    Tack för din omtanke.. avfölj tråden och sluta gå in på den då :)
  • humlan00
    Anonym (S) skrev 2022-04-19 15:04:26 följande:
    Jag är hemma med min friska, sovande bebis så tack men jag avstår. :) 

Du stör automatiskt när du fortsätter skriva helt onödig skit i tråden trots att den hinner dö ut i några dagar.. tråden hamnar på "senaste inläggen" konstant vet du även om man slutar följa tråden. Jag skriver det för din skull också.
    Bara för att den hamnar högst upp är det ingen som tvingar dig att gå in å kommentera i den :D 
  • humlan00
    molly50 skrev 2022-04-19 17:25:43 följande:
    Jag tror inte att du är seriös oavsett.
    Till att börja med så blir man inte gravid 15 dagar efter en abort.
    Så du får väl tycka att vi som svarar dig här är korkade om du vill.
    Men jag tycker det säger mer om någon som skämtar om sådana här saker än det gör om de som reagerar på det.

Hur vet du att det är 15dagar ? 

tror du jag sitter exakt den dagen å skriver det här?

28mars gjorde jag aborten, så jo jag är gravid igen :)

• humlan00
    Anonym (H) skrev 2022-04-19 19:34:34 följande:

Tror inte vi ska skriva mer. Ts mår förmodligen dåligt och målar/dikterar upp en drömbild över hur hennes liv ser ut för att försöka hålla fasaden för både oss och sig själv. Ingen mår så bra efter en abort. Hon har gjort abort och det är ingen ide att kritisera i efterhand

Men snälla människa, jag mår jätte bra och målar inte upp nån fastad. Mitt liv är ett drömliv:) 

• humlan00
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-19 19:27:09 följande:
    Jo tjena. Starta eget och få massor av fritid. Tillåt mig le.
    Framgångsrikt med 36 anställda :D
    Så vi kan ha hur mycket fritid vi vill å känner för!
  • humlan00
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-19 20:51:12 följande:
    Sannolikt inte då ett företag med 36 anställda kräver en hel del av chefer.
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 20:46:26 följande:

Du har ju skrivit i tidigare trådar att du jobbar i butik. Ett hederligt arbete så gott som något, men rimmar inte jätteväl med dina påståenden om civilingenjörsutbildning, eget företag och hus i Spanien. Absolut inget att skämmas för dock. 

Föreslår dock att du kliver ner från din imaginära solstol nu och leker bygga tåg med din son istället. Han behöver dig. 

Verkligen. TS verkar ha hamnat i någon form av stressreaktion.
    Vi har i januari anställt 4 regionschefer och en VD som sköter det :)
  • humlan00

Du har ju skrivit i tidigare trådar att du jobbar i butik. Ett hederligt arbete så gott som något, men rimmar inte jätteväl med dina påståenden om civilingenjörsutbildning, eget företag och hus i Spanien. Absolut inget att skämmas för dock. 

Föreslår dock att du kliver ner från din imaginära solstol nu och leker bygga tåg med din son istället. Han behöver dig. 

Mm min mamma äger en butik, jag hjälper henne där ibland när det är mycket så ja ibland jobbar jag i butik också:)
  • humlan00
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-19 20:51:12 följande:
    Sannolikt inte då ett företag med 36 anställda kräver en hel del av chefer.

Verkligen. TS verkar ha hamnat i någon form av stressreaktion.
    Stressreaktion?!! ehh?? :) 
    stör det dig att jag är lycklig och mår bra efter min abort??
    att jag inte sitter och gråter å är förtvivlad?

är så otroligt nöjd över vårat val vi gjort, ångrar ingenting så jag är okej jag lovar.. du behöver inte oroa dig :)
  • humlan00
    humlan00 skrev 2022-04-19 21:37:47 följande:
    Mm min mamma äger en butik, jag hjälper henne där ibland när det är mycket så ja ibland jobbar jag i butik också:)
    Så du menar att folk som
    jobbar i butik inte kan ha en civilingenjör examen i grunden, och starta eget företag och köpa sitt drömhus i spanien?n:D

kom igen det är 2022!!

hjälper min mamma i hennes butik ibland, är utbildad civilingenjör men startade eget med min man som nu har 36 anställda, 4 regionschefer och en VD.
    Förra året köpte vi vårat drömhus i spanien där
    vi är mycket :)
    vad är ditt problem med det???
  • humlan00
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-19 22:01:57 följande:
    Nej, men du ljuger rätt friskt nu i tråden med extremt stor sannolikhet. Att starta ett företag som du beskriver och expandera så är inte bågot du gör samtidigt som du susar iväg på långsemester och dessutom arbetar extra i butik. De datum och tider du skriver här stämmer heller inte.

Och att uttala sig kring en abort som du gör tyder också på en  krisreaktion rent psykologiskt. Det är nog inte helt ovanligt, det äf ändå rn belastning för kropp och psyke.
    Hahah men snälla människa ge upp :D
  • humlan00
    Anonym (Nu slutar vi va?) skrev 2022-04-19 21:55:10 följande:

Säkert?men du, det är faktiskt helt okej att jobba i butik också :) Dessutom vet jag inte varför du är så mån om att berätta om dina framgångar för vilt främmande människor på internet. Vem bryr sig om vad du är utbildad till eller vad du jobbar med? Om du har ett företag med en massa anställda och ett instagram-liv? Eller om du tvärtom inte har något jobb just nu? Ditt jobb eller bankkonto definierar inte dig som människa. Det betyder framförallt inget för den viktigaste personen i ditt liv, din son. Se till att bibehålla en bra relation med honom och ditt framtida barn istället, det är det enda som betyder något på riktigt förutom att kunna ge barnen mat på bordet och ett varmt hem att bo i. Med detta säger jag godnatt och önskar dig varmt lycka till med ditt liv och din familj. 

Tack :D Lycka till du också! Du kanske ska skaffa dig ett liv än att sitta på familjeliv å hålla koll på mina datum, tidigare trådar osv. Lite creepy varning på dig :D
Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?