Anonym (Håller med) skrev 2022-04-04 10:36:42 följande:
Jag blir faktiskt sorgsen av ditt inlägg.
Du har avslutat en graviditet för något som högst sannolikt hade gått att åtgärda. För en jakt på det perfekta barnet.
Den här tråden har provocerat mig mer än någon annan tråd gjort på Familjeliv, någonsin. Just detta synsätt att man vill ha barn, men bara om de inte kommer med något slags problem. Det är just synen på liv och människor du framfört i den här tråden som kraftigt provocerat mig. Skulle jag känna dig skulle jag ju se att du skulle se folk i mitt liv, som jag älskar så högt och som bidragit otroligt fint med kärlek och värme till världen (och för den del skaffat sig lyckliga familjer) som människor du hade valt bort och aborterat pga smärre funktionshinder. Du hade dömt ut deras liv som värdelösa.
Det kanske inte är vad du vill höra, men det är min reaktion på dina handlingar.
Alla kvinnor väljer själva hur man vill leva sina liv och jag väljer att leva dom med friska barn, utan funktionsnedsättning om jag kan se det i god tid, som denna gång.
Jag ser det inte på samma sätt som du, jag ser att jag gör en tjänst som inte sätter ett barn till värden som kommer tycka att sitt liv är mindre bra än barn utan funktionsnedsättning tycker. Som kommer må dåligt, ha ont, bli mobbad, kanske inte kunna gå, inte vill sova hos kompisar pga natt skenor, operationer, gips, skenor, stödskor...
Ser du det som något enkelt så får det stå för dig, jag tycker det är mer hemskt att låta ett barn genomgå det.