Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Klumpfot, abort eller inte?

humlan00 skrev 2022-03-25 12:06:36 följande:

Läst alla kommentarer.

tänk vad vi människor tänker olika.
    Vi ska på ultraljud om två veckor, konstateras klumpfot då så kommer vi avbryta.

alla defekter på fötter går inte att ordna så lätt som nån här beskrev det, finns ingen garanti att foten är rörlig för behandling utan kan krävas mer än det. 
    Vill heller inte ha ett liv där man måste gipsa benen på
    sin bebis å använda skena tills den kan gå och på natten tills den är 5år och ingen garanti finns att alla blir bra av det heller. Nej tack.

har en frisk son här hemma som jag inte kommer riskera att tids tas ifrån honom för att vårda ett barn som inte är 100% bra.

så tacksam för vården som kan upptäcka sånthär nu i v13 än att det upptäcks på RUL.

Tid kommer tas från din son oavsett om nästa barn är friskt eller inte. Man har inte lika mycket tid till sitt första barn när man blir tvåbarnsförälder då en frisk bebis också behöver "vårdas". 

Du kanske borde nöja dig med din friska unge.
  • Anonym (S)
    humlan00 skrev 2022-03-27 13:35:46 följande:

nej jag har inte läst vad mattias skrivit om PEVA, väljer att ta information från min läkare.
    Ja, det skulle jag göra. För då vet jag att mitt barn inte kommer må bra i livet utan få det jätte tufft och må dåligt. 

Jösses, du har ju redan bestämt dig så varför ens skapa tråden?

När man är gravid (eller tja, verkar inte vara så för alla "mammor") med ett barn som är efterlängtat så vill man veta ALLT, speciellt om fostret visar sig ha någon missbildning. Då vill man såklart veta hur det påverkar, om det är möjligt att barnet överlever, hur barnets liv kan se ut.. Man greppar tag i all information för att veta allt om sitt lilla barn som man själv skapat innan man tar sitt beslut, medan du inte ens orkar läsa ett inlägg i tråden skrivet av en person med peva? Fyfan. 
  • Anonym (S)
    humlan00 skrev 2022-04-06 19:28:29 följande:
    ÄLSKAR mitt beslut, så otroligt nöjd och lycklig över det.
    så dina ord betyder tyvärr noll för mig :)
    Uppenbarligen är du inte speciellt nöjd eftersom du känner så stort behov av att försvara ditt val. Varför klamrar du fast dig i tråden och svarar varenda kommentar som du uppfattar som negativ? Sluta skriv om du är så nöjd och låt tråden dö ut för de flesta här anser fortfarande att ditt beslut var genomvidrigt oavsett hur mycket du skriver.
  • Anonym (S)
    humlan00 skrev 2022-04-06 19:52:06 följande:
    FÖR att man ska förstå att alla tänker olika, jag försvarar inte mig jag FÖRKLARAR att jag tycker olika.
    det är ett diskussions forum om du missat det :) 
    Efter 18 sidor borde du förstå att dina inlägg inte övertalar någon utan bara provocerar så återigen, varför fortsätter du? Sluta bara skriv för din egen skull.
  • Anonym (S)
    humlan00 skrev 2022-04-06 19:54:09 följande:
    Varför är du själv i den a tråd och skriver flera inlägg!? 
    Du har inte ens något med saken att göra, jag svarar i min tråd det är mer normalt än att sitta som du gör.
    För att din tråd kommer upp hela tiden och det enda man ser är dina "jag är nöjd över mitt val :)", så gå och var nöjd då, umgås lite med ditt barn. Du måste inte få varenda en att tycka att ditt beslut var bra. Skit i oss bara och gå vidare.
  • Anonym (S)
    humlan00 skrev 2022-04-18 13:41:02 följande:

Jag struntar fullkommligt i era åsikter.

Jag vill inte ha ett barn med klumpfot eller andra defekter om det går att undvika och avslutas i god tid.
    Hade gjort abort om det hade visat sig på rutin ultraljudet i v19 också.

Alla era släktingar, bekanta, som har klumpfot och ett bra liv ändå, bra för dom men jag som mamma kan välja fram till v22 enligt svensk lag, det måste ni acceptera.
    Och jag väljer bort såna foster för ingen kan garantera att det ?bara är att justrera? 
    Ni som skriver det, hur fan vet ni det? Dåligt pålästa alla ni som påstår att alla defekter på fötter är ?lätt att justera?
    Du vet inte innan barnet föds om defekter med fötterna kanske hör ihop med defekter i benen, leder osv.
    Så sluta lek läkare.

Jag startade inte denna tråd för att provicera men jag stör mig på alla er som sitter bakom en dator och kastar massa skot på en annan kvinna, erat beteende är mer skamligt än mitt beslut om abort.
    Skäms på er!!

Men jösses, gång på gång fortsätter du skriva i tråden trots att den dör ut. Uppenbarligen vill du ha uppmärksamheten trots att du "skiter i det". 
  • Anonym (S)
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-18 18:18:49 följande:
    Jag tror du ljuger.
    Hon ljuger helt klart. Man hinner inte med en sen abort, sluta blöda, högt hcg sjunker, ny ägglossning och bli gravid med den åldern på enbart 2 veckor. 
  • Anonym (S)
    humlan00 skrev 2022-04-19 13:40:17 följande:

Anonym (Håller med) skrev 2022-04-19 13:13:14 följande:
    Men snälla vadå? Ett talfel är inte mindre stigmatiserande än en sned fot för ett barn om du tror det.

Kan du förklara resonemanget där, är det baa synliga funktionsvariationer du är anti? Är de osynliga mindre besvärande?

jag sitter just nu vid våran pool i spanien och njuter av solen :)
    lycklig och nöjd över tillvaron.
    Har en helt frisk och välmående son och en underbar man:)
    älskar livet!

hur mår ni själva undrar jag? 

Härligt att ägna semestern åt familjeliv, du som är så nöjd över ditt liv. :)
  • Anonym (S)
    humlan00 skrev 2022-04-19 14:51:32 följande:
    Haha själv då? :D du verkar väldigt bitter!
    Vadå själv? Jag är inte utomlands. 

Låter bara så tråkigt att känna så starkt behov av att förklara att du mår så bra istället för att bara skita i tråden och ta hand om din familj. Men om du ser detta som terapi så visst..
  • Anonym (S)
    humlan00 skrev 2022-04-19 15:01:13 följande:
    Och Vad fyller detta för funktion för dig? Sitta på familjeliv mitt på dagen och störa dig på mig när det är 16-18grader i Sverige!
    ut i solen med dig :) 
    Jag är hemma med min friska, sovande bebis så tack men jag avstår. :) 

Du stör automatiskt när du fortsätter skriva helt onödig skit i tråden trots att den hinner dö ut i några dagar.. tråden hamnar på "senaste inläggen" konstant vet du även om man slutar följa tråden. Jag skriver det för din skull också.
Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?