Inlägg från: Elin pelin |Visa alla inlägg
  • Elin pelin

Klumpfot, abort eller inte?

Min dotter föddes med "falsk klumpfot" det ser ut som klumpfot men foten går att vrida upp och kan tränas bort. Äkta klumpfotr ju inget som är ett allvarligt fel- det försöker ju åtgärda det så barnet kan gå normalt.

• Elin pelin

Du gör vad som känns rätt för dig, men ta dig en funderare innan. Än så länge är det ett foster, inget barn så du har lite tid på dig. Det är värre att föda ett barn som inte är önskat och tyvärr så tolkar jag dig som att ett barn som avviker från normen inte är önskvärt...
    Att abortera ett foster som har stor risk för stora problem i livet är vi nog många som har förståelse för - men ett foster som kommer få ett bra liv utan komplikationer är svårare.

• Elin pelin
    humlan00 skrev 2022-03-27 14:34:15 följande:
    Står till 1000% för att jag inte vill sätta ett barn till världen som inte kommer må bra. 
    Hur vet du att barnet inte kommer må bra? Många barn med mindre handikapp mår bra, de lever ett gott liv även som vuxna.
    Du har rätt till din åsikt, men vi har också rätt att få tycka annorlunda. 
    Jag står fast vid att sätt inte ett barn till världen du inte vill ha. Du verkar inte vilja ha ett barn med någon form av avvikelse, vilket skär i hjärtat på många för vi vet att ingen är perfekt och att sträva efter det är så tokigt. Du kanske inte vill ha perfektion, men det är så i alla fall jag uppfattar dig.
    Ju färre personer med olika handikapp vi får i samhället desto fattigare samhälle får vi.
  • Elin pelin

Bra att du fattat ett beslut som känns rätt för dig och jag hoppas att du mår bra.
    Jag kanske inte höll med dig i ditt beslut, men jag är glad att vi har fri abort och att du fick fatta det beslut som passade dig och din situation bäst.
    Jag önskar att du får ett barn till (det verkar som du vill ha fler barn) och att den graviditeten slutar lyckligt! (Och jag menar det, ingen ironi!)

• Elin pelin
    humlan00 skrev 2022-04-03 22:11:33 följande:
    Tack, såklart jag får ett till barn om vi önskar det senare, blir gravid på första försöket varje gång vi försöker. men är inte säker på att jag vill ha fler barn. Känner mig nöjd med en :)
    Finns många fördelar med att vara ensambarn, (precis som det finns fördelar med att ha syskon). Man ska alltid fokusera på det positiva!
Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?