Inlägg från: Anonym (Tips från coachen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tips från coachen)

Panikångest! Jag blir inte fri!?

Har du testat KBT? Det borde vara bra mot dina besvär.

Anonym (Tiger) skrev 2022-03-24 09:24:21 följande:
    Nej, det har jag inte tror jag. Eller jag gick hos nån speciell psykolog ett tag men minns inte om det var kbt. Tveksam dock om det hjälper...
    KBT är liksom go to-terapin när man lider av ångest, fobier och annat. Självklart ska du testa det om du inte har det! Känns däremot lite konstigt om du dömer ut en bevisat bra metod som du inte ens känner till, det kan påverka resultatet väldigt mycket.
    Anonym (Tiger) skrev 2022-03-24 11:31:39 följande:
    Jag är redan inskriven på öppenpsyk. Tog faktiskt upp detta med att få träffa någon att prata med sist jag träffade min läkare. Det är han i så fall som ska ha kunskapen att föreslå kbt. Han trodde dock inte att det skulle ha nån effekt på mig. Det här är en erfaren läkare dessutom som är över pensionsåldern.
    Om han inte är psykolog så ska han inte uttala sig om vad som skulle fungera eller inte för dig. Dessutom låter det konstigt att han menar att den terapiform som är absolut vanligast mot dina besvär inte skulle hjälpa. Det spelar ingen roll hur gammal han är, snarare skulle jag säga att sådana där gamla stofiler ibland inte har en aning vad de pratar om.
Svar på tråden Panikångest! Jag blir inte fri!?