Inlägg från: Anonym (Avfärda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Avfärda)

Han trycker ner mig när tjejer är runt omkring

Du får ursäkta din polares beteende med att säga att han faktiskt kan sköta sig ibland, även om det kanske inte verkar så just nu.

• Anonym (Avfärda)
    Anonym (Skulle hon tycka jag var dum?) skrev 2022-03-22 23:22:28 följande:

Ja? Han kan sköta sig ibland. Han är trevlig person och rolig att umgås med.

Det är det du ska säga nästa gång du pratar med en trevlig tjej och han kommer och fånar sig...

Sucka lite lagom teatraliskt och förklara för henne att han faktiskt kan sköta sig ibland, även om det kanske inte verkar så just nu.

• Anonym (Avfärda)
    Anonym (Skulle hon tycka jag var dum?) skrev 2022-03-22 23:30:45 följande:

JAG tror att jag har varit otydlig i texten.

Det är inte han som skämmer ut sig. Utan han säger förnedrade saker mot mig. Trycker ner mig m.m.

Det är ju just det jag menar, han beter sig dåligt - dvs försöker trycka ner dig. Din comeback ska då vara att be om ursäkt för hans dåliga beteende.

Då visar du både för honom och den trevliga tjejen att det är han som beter sig illa. Men samtidigt säger du att han kan sköta sig i normala fall. Detta innebär att han inte kan vara sur på dig, och hon behöver inte tycka du är konstig som umgås med honom.

• Anonym (Avfärda)
    Anonym (Skulle hon tycka jag var dum?) skrev 2022-03-23 05:18:08 följande:

Jaha, då är jag med!

Kan inte det där låta lite arrogant då?

Du får göra det på ett lite skämtsamt sätt, så att båda förstår att ni är kompisar, men att det han håller på med är löjligt.

Svar på tråden Han trycker ner mig när tjejer är runt omkring