Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

Han trycker ner mig när tjejer är runt omkring

Det beror helt på tjejen skulle jag vilja påstå. Om hon är osäker och ytlig så kommer hon kanske falla för grupptrycket ifall den här mesen (din sk kompis) framstår som alfa. Tycker andra runt om att han är rolig och häftig? Eller tycker andra att han är löjlig? Det kan ha stor betydelse för tjejen ifall hon, som jag sa, är en osäker typ. Är hon en stark och härlig tjej däremot så tror jag inte det har betydelse. Särskilt inte om hon gillar dig. Fall inte för frestelsen dock att snacka skit om kompisen till tjejen då du kan framstå som bitter. Men du ska heller inte släta över. Ifall ni pratar och ämnet kommer upp så kan du bara lugnt konstatera att kompisen nog ville göra bort dig och har hävdelsebehov. Lycka till.

• Anonym (Teddy)
    Anonym (Skulle hon tycka jag var dum?) skrev 2022-03-22 21:07:15 följande:

Nej då, jag har inga som helst behov att prata illa om någon. Jag blir bara smått nervös hur jag skulle uppfattas som i andras/hennes ögon när min kompis retar mig på det sättet, hehe.

I övrigt, tycker jag att han är en härlig typ. Önska bara att han inte gjorde sådana fasoner. Men jag antar att vi alla har våra brister, haha..

Jag tror att han inte vill att du hittar nån tjej. Anledning till det kan vara att han är rädd för att isf bli ensam, mista dig som kompis, är själv intresserad av tjejen, är rädd för förändringar eller bara allmänt missunnsam. 
    Och jag tycker du ska sätta ner foten med eftertryck genom att ge igen. När ni befinner er med någon som han vill impa på så gör du samma sak tillbaka. När/om han då blir sur hänvisar du bara till att du gör exakt det han gör mot dig 
Svar på tråden Han trycker ner mig när tjejer är runt omkring