Anonym (för sent) skrev 2022-03-26 15:52:41 följande:
Det bästa är väl om den som vet med sig att den absolut inte vill ha barn, skyddar SIG. Sedan kan den andra parten göra som han eller hon vill med den saken. Barnfrågan är så viktig, att man aldrig ska lämna över ansvaret för den åt någon annan.
Sedan säger jag inte att det är KONSTIGT att folk - särskilt män, då - gör så i långa förhållanden. Säger frun att hon äter p-piller, så litar väl maken på det efter många års förhållande. Betydligt mer konstigt är det, att män vid nya och tillfälliga relationer, litar på kvinnan när hon säger att hon käkar piller, eller har spiral, eller är steril... Jag menar, ingen skulle ju ta ut hela sin förmögenhet och lämna åt en helt ny bekantskap att förvalta, heller. Och räknar man på vad ett barn kostar, så blir det ett par miljoner innan de är vuxna... och sedan tillkommer arvsrätten, även om mannen är gift och har äktenskapliga barn när han avlider.
Han vill inte ha fler barn, som jag har förstått det. Jag frågade i för sig aldrig tillbaka när han frågade,
eftersom jag själv ändå inte ska ha fler barn. Men det lät på honom som det. Efter första sexet frågade han om jag skulle göra abort om jag blir gravid, vilket jag svarade ja på,
eftersom det är vad JAG vill om jag blir gravid.
Han skyddade sig aldrig, varken kondom eller m.h.a vasektomi. Han frågade mig visserligen heller aldrig om jag skyddade mig, men eftersom han trots det jag sa (sa vid fler tillfällen att jag inte vill ha barn) trodde att jag ville ha barn så antog han väl att jag var oskyddad.
Tycker att det borde räcka att man säger flera gånger att man inte vill ha barn. Hade jag velat ha ett barn hade jag ju sagt det bara, eller t.o.m skaffat det för länge sedan. Det hade ju varit lätt att hitta en kille för det. istället för att
undvika all dejting för att
slippa riskera tjat om barn i 8 år. Och inte med honom (hur skulle vi ha berättat en sådan grej för våra barn, de går i samma skola...?)
Ibland överdriver män verkligen sin misstro till kvinnor och deras "hemliga barnplaner". Förstår att det är jobbigt att inte ha makt i abortfrågan, men man får väl se till att inte fortsätta ha sexuella relationer med någon man inte litar på. Jag är faktiskt en vädligt ärlig person och trodde att det räckte att vara tydlig bara...