• Anonym

Min make vill att jag gör abort..v 19

Nä men det där måste du verkligen ta upp med honom på allvar alltså! att du har planerat ett barn bakom hans rygg, när det i själva verket var han som orsakade det.

Har själv blivit anklagad (av min dotters kompis pappa!!!) att jag försökte bli med barn med honom - fast jag verkligen har varit avskräckt från att skaffa fler barn efter att ha gått igenom ett föräldraskap på egen hand ända sedan från början. Vi pratar tio år nu. Jag VILL inte ha fler barn, sa det flera ggr. extremt olämpligt att få barn ihop också med tanke på att våra barn går i samma skola och vi barabhaft ett sexuelltl förhållande. Så trist att andra tror att en tjej måste ha en baktanke med att h sex.

var bara det jag ville säga. du ska väl gör som du känner för, det är trots allt bara du som kan bestämma. Du kan inte tvinga honom att bli en enegerad pappa heller dessvärre.

men om du behåller så klargör då för honom att han fan inte ska baktala dig På det sättet. tycker alltid män ska sitta och anklaga kvinnor till höger och vänster för att ha lurat dem att bli pappor. Vet de inte hur barn blir till? och sterilisering är det förstås för bekväma för?

jag menar, jag VET att jag gör abort om jagnblir gravid och behöver därför inte noja allt för mycket. Men en man kan inte veta det så gå och kapa sädeslederna då så slipper man höra det där Sedan.

• Anonym
    EpicF skrev 2022-03-26 11:47:09 följande:
    Tekniskt sätt så kan man det och det är många som gör det. 
    Visst, då är det bara att polisanmäla.
  • Anonym
    Anonym (Anni) skrev 2022-03-26 11:32:24 följande:
    Om du VET att du skulle göra abort, varför steriliserar inte DU dig istället för att gnälla på mannen?
    Av en jävla massa skäl - var så god!

Står i kö för det, och det lär väl dröja. Fast jag vill egentligen inte, en ev. abort hade ju känts mer skonsamt och lättare att göra egnetligen. Men vill inte bli misstrodd av någon igen bara...

Jag var på cellprov och frågade i samband med det o blev informerad om att man i första hand steriliserar mannen eftersom det är ett betydligt enklare ingrepp.  går snabbt under lokalbedövning. En kvinnlig sterilsering är mer komplicerad o görs under narkos där man öppnar buken. Det verkar som att man "helst" bara steriliserar kvinnor om de ändå gör en operation av annat skäl eller kejsarsnitt.

Dessutom varnade hon mig för att man har uptäckt att kvinnor som steriliserar sig ofta hamnar i klimakteriet tidigare. jag har googlat lite om andras erfarenheter och det verkar vara många som fått problem med längre och mer mens och menssmärtor.

det var hormonspiral som man rekommenderar i första hand i så fall.

hade ju cellförändringar fick jag veta efteråt, så kanske kommer behöver operera bort det om det inte läker av sig själv. dvs riskerar att nehöva göra två operationer i samma organ på kort tid. Det är helt olika operationer så det går inte att göra en sterilisering samtidigt där, tyvärr-

jag testade ju hormonspiral senare, men fick mens i en hel vecka varje månad istället för typ 2 dagar i vanliga fall, och det tröttnade jag på så jävla mycket att jag bad dem rycka ut skiten till slut.

om en sterilsering gör att jag får mer mens eller blöder i fler dagar så är ju det lite samma sak liksom, men går inte att ångra.

Närmar mig 35 också så har nog inte mycket fertlitet kvar. Var knappt fertil vid 20 heller, behövde ha hjälp för att kunna bli gravid redan då. antar att min livmoderslemhinna är för tunn för att kunna ta emot en graviditet = blöder typ ingenting vid mens, bara 2 dagar också.

så min fertilitet är ju försumbar eftersom den högst är i några dagar varje månad i kanske 10 år till. En man är fertil alla dagar resten av livet.

så jag la det där med steriliseringen på is ett tag, vet inte om man ens gjorde operationer under coronarestriktionerna... Men har skickat in remiss igen, så får väl se hur jag ställer mig inför allt det här när det närmar sig.

Kanske blir nunna istället?

Du förstår kanske hur många aspekter jag har att tänka på här, och JAG är ju ändå säker på att JAG gör abort till 100% om jag trots min låga fertilitet skulle bli gravid.
Svar på tråden Min make vill att jag gör abort..v 19