Inlägg från: Anonym (Hitta nån som hjälper dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hitta nån som hjälper dig)

Vad får jag för stöd om jag lämnar?

Du verkar vara väldigt vilsen. För att kunna leva själv, måste man kunna klara sig själv och eftersom du inte har gjort några vuxengrejer och verkar så himla....liten? så behöver du någon annan som hjälper dig. En sosstant, en vän, en ny snubbe (i värsta fall)...ja någon som tar hand om dig tills du kan ta hand om dig själv. Precis som ditt barn behöver dig behöver du någon.

• Anonym (Hitta nån som hjälper dig)
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-03-20 23:26:47 följande:
    Jag kommer kontakta socialen. Men det känns inte som att dom kommer vara så hjälpsamma
    Mycket möjligt tyvärr att socialen inte fungerar som den skall....alls. du behöver någon privat tror jag.  En vän du kan prata med, som vet vart du skall vända dig och kan hjälpa dig med att kontakta rätt personer, myndigheter, osv...och kanske kunna ge dig tak över huvudet om maken blir sur. 

Jag har själv noll koll inser jag när jag läser din post, lika lite lite koll som du. Skillnaden är att jag är lycklig och trygg i min relation så jag har inte behövt och hoppas inte behöva tänka på sånt. 

Men i dina skor hade jag inte heller vetat vart jag skulle ta vägen...och verkligen behövt hjälp. Hade inte klarat det själv. 
Svar på tråden Vad får jag för stöd om jag lämnar?