Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-24 15:09:50 följande:
Ja,om man inte vill göra något för att hjälpa sin partner att sluta grubbla.
Vem har sagt något om vill? Frågan är om man kan och hur det ska gå till?
Dels det. Men sen att hon börjat bete sig på liknande sätt igen som hon gjorde i början.
Har man t ex kommit överens om att man ska ta tåget hem så göt man väl det?
Ok, jag och många andra har missat tåg. Även här är ju frågeställningen vem som då ska anpassa tills vems behov? Den enes behov att festa loss lite för en gångs skull eller den andres svartsjuka?
Eller tar in på hotell om man skulle råka missa tåget.
Jaha, är det så regelverket ser ut? Jag vet många som föredrar att man sover hos någon annan istället för att kasta ut pengar på hotell. Det ena eller det andra gör väl varken till eller från om man nu syftar till att vara otrogen? Eller tycker du att den frågeställningen ändras?
Inte följer med främmande män hem när man har en partner hemma.
Hon var med sin väninna. Ur mitt perspektiv ändrar det allt.
Dessutom bör man väl vara försiktig med sådana saker som kvinna även om man är singel.
Det är din åsikt. Jag fattar inte varför din bedömning har företräde? Jag tänker att varje individ är kapabel att läsa situationen själv?
Sådana saker kan hjälpa till att bibehålla ens partners förtroende.
Hur? Du har lagt upp en indiciekedja. Inget av det innebär ju otrohet. Om nu viljan att vara otrogen finns finns det ju en miljard enklare scenarion.
Och vaddå inte påvisad otrohet?
Under deras långa förhållande. Endast konstiga misstankar som inbegriper julfester på jobbet och annat. Men de tvivlen och retroaktiva skuldbeläggningen finns det ju inte fog för.
Hur menar du att det gick till när en annan kille fick det att gå för TS fru?
I början av förhållandet. Min fråga till dem som anser att en partner ska begränsa sitt liv ur olika aspekter bara för att inte oroa sin partner är hur, varför och hur länge? Är det ens möjligt?
Gör det förhållandet i sig stabilare? Får det en ältare att sluta älta?
Det brukar ju normalt ske genom sexuella handlingar,eller hur?
Är inte sexuella handlingar otrohet för dig?
Halmgubbar. Jag har inte påstått att det inte är det. Däremot kan man ifrågasätta omständigheter.
Ja,TS har försökt prata med sin fru om vad som verkligen hände när hon var otrogen.
Varför det? Du har ju själv konstaterat faktumet. Vad kan förändras? Slutar grubblaren att grubbla med fler detaljer?
Och även vad som hände nu senast då hon och väninnan inte tog tåget hem som överenskommet utan följde med ett par okända män hem istället och väninnan hade sex med den ene..
Jag tycker inte det är det minsta konstigt att TS blir misstänksam då,med tanke på att hans fru varit otrogen tidigare.
Fast allt annat har ju förändrats. De har levt ihop länge och har gemensamma barn.
Men hon avfärdar det bara med att han är löjlig.
Vad tjänar någon på att gå dit och gräva? Hur länge ska ett misstag ligga mellan två partners?
Det gör det ju bara svårare för honom att kunna glömma och gå vidare när han inte får svar på sina frågor.
Ok, det är ditt resonemang. Kan du förklara det? Har du ett bra exempel på det?
Och har man varit otrogen så får man lov att ta att ens partner kommer att älta och ställa frågor ett tag. Och det måste man få göra.
Vad är ?ett tag?? Hur ser tidslinjen ut i det här fallet?
Det är en del i bearbetningen.
För vissa kanske.
Om TS fru inte klarar det så är hon ju fri att gå.
Om det vore så enkelt hade vi väl inte haft alla trasiga par? Där den ena parten känner sig hämmad och kontrollerad.
Har hon inte visat med tydlighet att hon inte vill gå genom att leva ihop flera år och skaffa barn?
Man kan försöka prata med sin partner och vara så ärlig och transparent man kan om det som har hänt.
Ja,men TS fru verkar inte ha missat tåget.
De verkar ha antingen glömt eller struntat i det.
TS hade telefonkontakt med frun så därför vet han att de inte tog tåget hem eller tog in på hotell.
Frun berättade dessutom att väninnan hade sex med den ena killen.
Skulle det vara ett hinder för män att förgripa sig på kvinnan för att hon har en vän med sig,menar du?
Ja,men det är väl kanske inte så konstigt att TS oroar sig när frun ska gå på julfester osv med den här väninnan tillika kollegan när han vet hur det brukar bli.
De super sig fulla och tappar omdömet.
De behöver man inte vara svartsjuk för att bli orolig över.
Ja,hur länge är ett tag? Det beror ju helt på personen hur lång tid h*n kan behöva.
Det är ju olika från person till person.
Och en del kan vilja veta detaljerna för att kunna gå vidare.
Vad är det för omständigheter du pratar om?
Du kanske inte tycker att det är en så stor grej om din partner har sex med någon annan.
Men här handlar det ju om vart TS har sin gräns.
Och han tycker ju uppenbarligen att frun har gått över gränsen för vad han anser är ok.
Barn och giftermål är dessvärre inte en garanti för att man kommer att stanna hos sin partner.