Inlägg från: Anonym (bitter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bitter)

Otrogen igen...?

Hej,
    Måste skriva av mig.
    Vi är ett par som levt ihop i många år och har två nu vuxna barn.

För ett tag sen var min fru och en väninna och hade skoj i en annan stad.
    Skulle umgås och ha trevligt hette det. Då de båda är lite vimsiga och har dålig koll, så jag hade jag informerat min fru när sista tåget hem gick.

Senare på kvällen skickade jag ett sms för att höra så de kom med tåget.
    De hade så klart missat det skrev hon, och satt nu och snackade med några killar på en bar. Jag blev lite sur, men fick till svar att väninnan skulle bjuda på en övernattning på hotell. Fine, tänkte jag, men var fortfarande lite sur.

Efter ett tag skickade jag ett nytt sms för att höra om de fått tag i hotellrum.
    Visade sig att de nu var hemma hos en av killarna de snackat med, och att de skulle sova där. Då slapp de betala för hotell tycktes det.
    Jag blev jättearg så klart, men också orolig. Låg vaken hela natten.

Hörde av mig på morgonen och undrade när och om hon hade tänkt komma hem. Fick till svar det skulle käkas frukost först hos den här snubben, sen skulle de ta tåget.

När hon väl kom hem så var jag jättearg och kläckte ur mig både det ena och andra.
    Hon bad så mycket om ursäkt för det hade blivit så ¨fel¨.
    Fick sen höra en bomullsvariant enligt mig själv, att det varit väninnan som velat det hela. Hon berättade att hon hört att väninnan smugit in till den här killen och haft sex, när hon trodde min fru sov.
    Ska man tro på detta???

Kan berätta att för många år sen, så var de två hos ett par andra killar och hälsade på. Sas det iaf.
    Min fru har erkänt att det var mer än så nnu många år efteråt.

• Svar på tråden Otrogen igen...?
  • Anonym (bitter)

Så det helt ok att skita i att åka hem till familjen, och istället välja att sova över hos kille/killar man precis träffat på krogen?

• Anonym (bitter)

Svartsjuka vet jag inte. Snarare misstro.
    Någon knullfest nämnde jag inte, utan det handlar om historia är sann eller inte. Väninnan hade ju sex iaf enligt henne.

Vi får se. Sanningen kommer kanske fram om några år, precis som förra gången. Får bara hoppas att hon inte berättar framför gemensamma vänner efter några glas vin som hon gjorde då.

• Anonym (bitter)

Nu i efterhand när detta hände, så kan man undra vad mer som hänt under åren.
    De var kolleger tidigare och var på flera jobbtillställningar med övernattning då.
    Sen har de två varit en vecka i Spanien på semesterresa. En resa som jag tyckte de kunde unna sig, och hjälpte till att boka.
    Misstänkte inget på tiden, men nu börjar man fundera.

• Anonym (bitter)

Ja, jag vet. Precis den känslan har jag också. Inte lätt dock när man får reda på en massa så här flera år senare.
    När jag vill prata om det så tycker hon att det är löjligt för det var så länge sen, och när jag vill att hon ska berätta, så vänds det alltid till att det var mitt fel på någotvis.

• Anonym (bitter)

För att klargöra lite:
    Den första gången som jag skriver att hon har erkänt, handlar om ett tillfälle i början av vårt förhållande.
    Då hon och väninnan stack till ett par killar. Jag har frågat henne om det hände något den gången flera gånger tidigare, och då har hon nekat.
    Sen sitter vi bland vänner och har trevligt, och då kommer frågan upp igen av en anledning som jag inte minns.
    Då säger hon inför våra vänner att killen fick det att gå för henne. Alltså sex i mina ögon. Väldigt trevligt inför våra vänner.
    Hon hävdar att det var i början av vårt förhållande, och att hon inte var säker på hur hon ville ha det. Det är förklaringen jag får.
    När sen det där med övernattningen och missat tåg och dylikt händer, så börjar man fundera. Det här händer mycket senare i vårt förhållande.
    Man börjar tänka på vad som kan ha hänt alla de gånger hon varit iväg med den här väninnan och då också kollega.
    Julresor med jobb och övernattningar.
    Kryssning där jag inte fick följa med, för det var bara tjejkompisar som skulle åka.
    Visade sig att så var det inte alls, utan fick reda på att flera killar hade också varit med på kryssningen.

Hon påstår fortfarande att det bara har hänt den gången i början av förhållandet.
    Det kan ju så klart vara sant, men man kan undra.....?

• Anonym (bitter)

Det som känns så jäkla ruttet är sättet som jag fick reda på det.
    Inför goda vänner. Fy fan vad jag kände mig dum och bortgjord.
    Det tog hårt.
    Har svårt att släppa just det. Otroheten då kan jag nog köpa.
    Men man undrar ändå....

• Anonym (bitter)

Nu var vi ju inte precis singlar vid tillfället. Hade kanske varit tillsammans i en månad eller två.

• Anonym (bitter)

...eller det var nog längre än så förresten.

• Anonym (bitter)

Får väl hoppas att hon inte har mer i bagaget som kommer fram när det festas till med vänner någon gång framöver.

• Anonym (bitter)

Träffen med våra vänner där hon sa att killen hade fått det att gå för henne, hände ganska nyligen.

• Anonym (bitter)

Tack för allt engagemang från alla.
    Jag har insett att vi kommer inte längre med detta. Tror fortfarande att min fru ljuger om vad som hänt eller inte hänt. Jag kommer aldrig att kunna lita på henne fullt ut igen känner jag, men skit samma. Jag får ta det. 

• Anonym (bitter)

Vi har pratat. Vi har pratat mycket om situationen. Hon vet att hon har betett sig illa och gjort fel och erkänner det. Jag tror dock fortfarande inte att hon berättat allt om de gånger hon och väninnan varit på äventyr, även om hon säger det.
    Har man ljugit en gång om vad som hände långt tillbaka, så är det svårt att lita på vad hon berättar.
    Men, men.....

• Anonym (bitter)

Nu påstår jag inte att hon varit notorisk otrogen, utan jag menar bara att om jag fått reda på att hon var otrogen i början av vårt förhållande, så hade inte vi varit tillsammans idag. Jag visste att hon och väninnan var hos några killkompisar då, och hon bedyrade att inget hänt. Att sen få reda på att hon ljugit långt efter, gör såklart att man börjar undra om hon talat sanning om de andra äventyren. Det senaste skedde hyfsat nyligen. Menar då den spontana övernattningen hos en kille från krogen.
    Det är därför som jag nog inte kommer att kunna lita på henne fullt ut igen...

Svar på tråden Otrogen igen...?