Betala standardtillägg trots att jag står för resor, läger och största delen av barnens kostnader?
Min exfru vill att jag utöver 60-70% av barnens kostnader ska betala standardtillägg på 3000kr i månaden för våra två barn som bor mest hos henne (för att de vill det pga närhet till skola, inte min önskan). Hon vill ha pengarna. Jag tjänar cirka 10 000 mer än henne men jag har också två barn till, vilket hon inte har. Hon har det ganska gott ställt själv ska sägas. Hon har fått ett förskottsarv och bor i ett fint hus som ligger mycket bättre till än mitt. jag betalar utöver cirka 6000 per månad i underhåll också redan extra i form av någon utlandsresa per år samt har stått för olika läger och dylikt. Jag tycker att hon är orimlig. Jag vill gärna betala för mina barn men inte ge henne ännu mer pengar när jag ju dessutom har två till yngre barn att ta hand om.
finns det någon därute med erfarenhet? min exfru har anlitat en att advokat och säger att nu vi ses i Tingsrätten. Jag träffade en advokat idag som sa att ?det är omöjligt att säga hur sådant här spelar ut sig i rätten. det finns så lite praxis?. Jag är nu nyfiken på vad som hänt för andra i liknande situation om någon vill dela med sig. Trött på alla konflikter och känns som hur mycket jag än gör/betalar så är det inte gott nog.