Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Husköpare i storstadsområde, hur värderar ni följande renoveringar i pengar?

Vi tar det som inte renoverats alla dagar i veckan.

Mycket beror på att maken och halva hans släkt är snickare, plåtslagare, elektriker och andra yrkesgrupper som man nyttjar i husrenoveringar.
    Och det leder ofelbart till det faktumet att när folk renoverar så blir det ofta halvdant gjort, utan vettig planering och alltför ofta är det fuskbyggt.

Sedan har jag speciella krav på just köket och badrummet; det är ytterst få kök som är planerade som jag vill ha det;: utan ett enda överskåp och endast utdragbara hyllor i underskåpen, walk-in skafferi, smeg-spis mm.
    I badrum är badkar och separat dusch ett minimum anser jag och det ser man sällan idag utan badkaren är nästan alltid borttagna i renoveringar.

Därför tar jag hellre renoveringsobjektet än det redan renoverade för människor renoverar oftast sönder sina hus till ett tragikomiskt sammelsurium.

• Anonym (.)
    sextiotalist skrev 2022-03-15 10:50:22 följande:

Håller med, många renoverar så det blir en katastrof, det är ofta med sorg man ser vackra hus, men fruktansvärt opassande renoveringar.

Ja gud ja. Vill man roa sig kan man gå in på hemnet och titta på alla renoveringar och förfasa sig.
    Men det är nyttigt ur studiesynpunkt, och hur man inte ska göra. Skrattande
  • Anonym (.)
    Anonym (?) skrev 2022-03-15 12:20:21 följande:
    Vad tycker du är nackdelen med walk in-skafferi? Mina svärföräldrar har det och jag tycker det känns så otroligt praktiskt så det är en av sakerna jag haft lite på min önskelista. Vore intressant att höra lite nackdelar. 
    Som någon säger: att det lätt skyfflas in skit och att saker puttas bakåt i hyllorna och blir ståendes. Man måste gillar ordning för att det ska fungera. Jag tar hjälp av dymo och märker upp på hyllkanterna så att saker hamnar på rätt plats.

Det bästa är att det är LUFT! Saker behöver inte trängas på fåtaliga hyllor utan man får överblick och kan se allt. (Med hjälp av en liten kökspall eftersom jag är kort). Skrattande
Svar på tråden Husköpare i storstadsområde, hur värderar ni följande renoveringar i pengar?