Inlägg från: Anonym (Gåå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gåå)

Konsert ensam

Kör! Gå!

Och som 16-17åring hade jag aaldrig kunnat ha en förälder med på konsert. Många jag kände i den åldern bodde själva om de gick på gymnasium med riksintag osv. Kan man bo ensam kan man gå på konsert :) 

• Anonym (Gåå)

Jag gick på konserter både på 00 och 10-talet som tonåring. Det är fullt med vakter på sånna konserter. 

Festival hade vart en annan sak, och där har man hört mycket stök som händer också. Vad menar ni skulle vara osäkert med konserter? 

• Anonym (Gåå)
    Anonym (säkerhet) skrev 2022-03-13 22:05:55 följande:
    Som någon som jobbat som en av de vakterna på många konserter kan jag t.ex. ge exemplet från Justin Biebers konsert där ungefär 1 ny tjej i minuten svimmade och behövde bäras till sjukvården. 

Ja men det är ju en annan sak! Det är ju antingen för att man blir överväldigad eller står ?mitt i trycket?

Jag utgår från att man tar det lugnt om man går på konsert själv och står/sitter där det är hyffsat lugnt. Vet man med sig att man kan bli hysterisk eller vill stå mitt i smeten kanske det inte är en sån bra idé nej. 

• Anonym (Gåå)
    Anonym (säkerhet) skrev 2022-03-13 22:31:43 följande:
    Ja, det är enkelt att tänka att det bara är att göra vettiga val men om tonåringar var speciellt bra på det hade det inte skett från början.. 

Jag har varit på ca 150 konserter mellan åldern 12-25, och jag kan säga att om 18åringar kan åka runt i världen och backpacka så kan en 16åring gå på konsert. Många konserter har åldersgränser, och behövs det brukar det vara 18års gräns. 

Nästan det du nämner kan ju likagärna hända på tex en fullproppad tunnelbana påväg till eller från skolan? Ska föräldrar hämta och lämna barnen tills de tar studenten?

Vissa av er här verkar ju leva fruktansvärt trista liv. 

• Anonym (Gåå)
    Anonym (säkerhet) skrev 2022-03-13 22:59:03 följande:
    Däremot har jag inte sagt något om att TS inte bör gå, tvärtom försökte jag ge TS råd om vad hon kan tänka på om hon väljer att gå. Känner inte riktigt att det är min plats att besluta om TS är mogen/ansvarsfull nog att gå själv, det är upp till henne och hennes föräldrar. 

Exakt så. 

Jag tror inte TS frågade oss om hon fick eller inte, utan ifall det är värt att gå på konsert själv. 

Tyckte bara det var trist att alla skulle hålla på och skrämma upp och komma med katastrofscenarion då alla mina livs bästa minnen är från just konserter, och de flesta när jag tonåring. 

Svar på tråden Konsert ensam