Anonym (Gåå) skrev 2022-03-13 22:18:22 följande:
Ja men det är ju en annan sak! Det är ju antingen för att man blir överväldigad eller står ?mitt i trycket?
Jag utgår från att man tar det lugnt om man går på konsert själv och står/sitter där det är hyffsat lugnt. Vet man med sig att man kan bli hysterisk eller vill stå mitt i smeten kanske det inte är en sån bra idé nej.
Ja, det är enkelt att tänka att det bara är att göra vettiga val men om tonåringar var speciellt bra på det hade det inte skett från början..
Utöver folk som svimmar eller mår dåligt fysiskt av konsertupplevelsen finns problem med sexuella övergrepp, folk som snor saker, hotfulla/aggressiva människor och allmänt odrägliga fulla människor. Eller andra bitchiga tonåringar för den delen.. Eller hörselskador.
Jag menar inte att avskräcka TS, för de allra flesta händer inget illa och det kan vara en fantastiskt rolig upplevelse att gå på konsert. Det är bara menat som ett svar på din fråga om vad som kan vara osäkert med konserter.
Till TS skulle jag rekommendera att försöka få med en kompis, även om de inte gillar samma musik kan många följa med bara för den roliga upplevelsen. Tänk på att det kan vara väldigt mycket väntande på konserter, väntande i kön in till konserten, väntande i kiosker, väntande på att artisten ska gå på osv. Då är det kul att ha någon med sig såvida du inte är extremt social och kan ta kontakt med främlingar där. Oavsett tycker jag du borde be en förälder hämta dig efter konserten så du slipper åka hem så sent alldeles själv bland massa fulla människor. Boka helst sittande plats för att undvika att fastna i folkmassan på golvet utan vatten eller luft.