Anonym (Maja) skrev 2022-03-14 08:52:11 följande:
Försöker jag sätta mig in i hans sits så blir det inte heller så kul för honom. Han har väl säkert varit glad och sett fram emot detta, eftersom han ju vill ha barn, så kommer du och velar om abort och anklagar honom för att vara oengagerad och säkert inte kommer fixa föräldrarollen sedan (baserat på ... vad?). Jag hade nog också blivit rätt sur i det läget. Och tröttheten och illamåendet är övergående, och det går definitivt att förklara för skolbarn att mamma mår dåligt nu och orkar inte riktigt som vanligt - utan att blanda in din partner i den biten.
Absolut är det ju så. Och jag har inte sagt att han inte kommer klara föräldrabiten heller. Det jag är osäker på där är att jag återigen ska behöva projektleda hela alltet. Det är som idag när han tydligen inte kan komma ihåg att kattlådan ska rensas varje dag men om jag bara påminner så gör han det Enligt honom. Och jag funderar ju då på hur svårt det ska vara att ta sig i kragen och själv komma i håg det. Går ju om man vill. Sen finns det situationer i vår bakgrund som jag inte vill gå in på där jag verkligen behövt hans stöd men han tydligt gjort tvärtom. Det är han medveten om och vi har pratat om det många gånger men samtidigt så faller han in i det beteendet varje gång jag inte mår toppen och är glad och pigg typ.
jag vet oxkså att barnen förstår men jag vill inte att det ska gå ut över dom mer än nödvändig. och förhoppningsvis går illamåendet över men så kommer foglossning osv samt känner jag att antingen är vi en familj och ställer upp för varandra eller inte. Jag tänker inte sitta i ett hem och ha två familjer. Och där är han ense och säger att han håller med och vi pratar om vad han kan göra men sen händer det inte så mycket mer.
jag känner att det finns så mycket rädslor hos mig och det sa jag till honom igår. Mycket är ju från bagage man har med sig tidigare. Jag bad honom att kanske bara möta mig i detta. Allt i diskussionen handlar inte om honom heller men jag vet inte. Kanske har jag fått en knäpp då och bara ska lalla på och låtsa som ingenting. Hoppas på det bästa och var redo att klara mig själv.