• Sofiaa90

BIM April 2022 första barnet

Hej på er!
    Hoppar in här, jag har nyss fyllt 32 och min sambo blir 34 i sommar. Vi har försökt med första barnet sedan augusti, inne på försök 9 nu och väntar ÄL inom de närmsta dagarna. Kör på ÄL-stickor från RFSU och är på cykeldag 14 idag.

Tappar av och till hoppet efter över ett halvår utan något positivt resultat, men försöker att tänka att det för många tar upp till 1-2år, så försöker hålla mig lugn. 

Tog ut min p-stav i maj förra året.

Håller tummarna för er allihop! <3

Sofiaa90, 32år, BIM 3/4

ems1991, 30 år, BIM 7/4

Baconpie, 37 år, BIM 8/4

Evelinagra1, 22 år, BIM 8-9/4

MissEA85, 36 år, BIM 15-16/4

Emzor1, 25år, BIM 15/4

Novabusen, 37 år, BIM 17/4

LJM91, 31 år, BIM 30/4

• Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-21 09:13:40 följande:
    Välkommen hit!

Vi är precis på samma CD, kul! Jag tror jag ägglossar idag eller i morgon, hade LH-peak igår på ÄL-test och känner smärta i äggstockarna idag. Kom lite tidigare än vanligt så vi hann nog inte pricka in alla fertila dagar denna gånf, men vi fick åtminstone till det igår. Har du också ägglossning nu?

Hej! 

Åh så kul! Jag fick positivt ÄL-test i söndags. Fick tyvärr bara till det två gånger, fredag och söndag, denna gången då min sambo legat mer eller mindre däckad i corona och inte varit så pigg. 

Nu dags för den olidligt långa väntan på bim.

Håller alla tummar och tår för att det tar sig för oss bägge denna gång! 

Har ni barn sedan innan och hur länge har ni försökt?

Stor kram!

• Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-24 07:53:29 följande:

Kul, då är vi precis på samma. Just denna cykel känner jag mig lite mer obrydd, är inte så sugen på decemberbarn men samtidigt spelar det förstås ingen större roll egentligen. Blir vi gravida så är lyckan total! Ingen av oss har barn sedan innan. Vi har försökt sen april 2020, en graviditet med missfall i juni 2021. Så rdenna gång försökt sen augusti 2021. Tar nu letrozol för lite hjälp på traven. Har vi inte blivit gravid till sommaren så blir det IVF i höst. 

Hur länge har ni försökt? 
    Kram! 

Jag känner likadant med det runt decemberbarn, så dumt egentligen. Men blir det något nu så bli vi såklart superlyckliga ändå! 

Tufft med missfall och så lång tid med försök. Jag håller alla tummar för er. Vi har försökt sedan augusti 2021, ännu inga positiva graviditetstest. Tar det sig inte innan sommaren är slut startar vi fertilitetsutredning, men hoppas det slipper gå så långt. Men man förlorar liksom hoppet lite varje månad mensen kommer.

• Sofiaa90
    Cykelhjul skrev 2022-03-24 10:23:19 följande:

Jag följer gärna med i denna tråd! 

Jag och sambon ska försöka med första barnet och äntligen får jag vara med i en sån här tråd också Skrattande

Tyvärr jätte oregelbulden mens och blöder ca 2v innan vad jag tror är riktiga mensen, detta är dock något som ska utredas i april. Så jag tror BIM är 24/4.

32 år

bim 24/4

Välkommen och stort lycka till!
    Jag är också 32 och vi försöker också med första barnet! Lycka till med utredningen och hoppas att cykeln blir mer regelbunden framöver! Håller tummarna för er! 
  • Sofiaa90
    Cykelhjul skrev 2022-03-25 10:06:29 följande:

Tack så mycket! Vad kul, hur länge har ni försökt? Jag hoppas verkligen cykeln blir normal snart, är så svårt att hålla koll på ägglossningen och allt när cykeln är helt spårad. Men jag hamnade på en rosenrot tråd här på FL där några skrivit cykeln blir mer stabil, så det är värt ett försök kanske :) 

Jag håller tummarna för er också! 

Vi har försökt sedan augusti förra året. Ännu inget som tagit sig. 

Min cykel är ganska regelbunden, diffar på några få dagar bara. Men knaprar oavsett d-vitamin, nattljusoljekapslar och bidrottninggele varje dag, greppar alla trådar här.

Håller tummarna för oss båda!  

• Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-25 22:17:19 följande:
    Vet precis känslan, svårt att hålla hoppet uppe. Vi har utretts och har alla förutsättningar för att bli gravida, men verkar dröja. Denna månad har jag dock en stark känsla av att det gått vägen. Men jag är ju bara på ÄL+4 så inget har ju ens hänt än. Så dumt och dåligt när det känns såhär, jag vågar inte hoppas och dras med. Hur är du med graviditetssymtom?

Skönt ändå att allt ser bra ut, och att det förhoppningsvis bara tar lite tid då.

Vi har ännu gjort någon utredning, men pratar om att boka tid för utredning efter sommaren om det fortfarande inte tagit sig då. Hoppas såklart vi ska slippa det.

haha, jag känner varje månad efter så det knakar. har skrivit ner symptom jag hade tidigare månader som ömma bröst, lätt illamående osv, flytningstatus och så vidare . Så försöker borte från de symptom som jag haft andra månader nu, men det är lättare sagt än gjort? 

Jag vaknade natten till söndag av vad som kändes som ett litet stick strax utan navelhöjd. Efter en del googling läste jag om kvinnor som menar att de känns ett litet stick just när ägget borde fäst, så inbillar mig att det är ett gott tecken. Hade också en del molvärk igår, lite som mensvärk (något jag inte haft på över 10år). 

Så hoppet är ännu inte ute. 
    Hur har helgen varit för dig?

• Sofiaa90
    Fyrklöverns skrev 2022-03-27 21:10:22 följande:

Hej! Trevligt med renodlad första-barnet tråd. Börjar kännas hopplöst och ensamt? Inne på försök 11 nu och det som är jobbigast är att det snart är dags att söka hjälp vilket jag inte förmår mig riktigt till så jag hoppas det tar sig nu. 

Gurre94, 27år, BIM 1/4
    Sofiaa90, 32år, BIM 3/4
    Baconpie, 37 år, BIM 4/4
    ems1991, 30 år, BIM 7/4
    Rebeck­ae, 28 år, BIM 8/4
    Emzor1, 25år, BIM 15/4
    Emmfri90 31år,  BIM 21/4
    Fyrklöverns 33 år, BIM 22/4
    Cykelhjul, 32 år 32 år 32 år, BIM 24/4
    LJM91, 31 år, BIM 30/4

Förstår verkligen din känsla och att det tar emot att börja tänka på att behöva söka hjälp. 
    Vi är inne på försök 9, och har bestämt oss för att ge det till slutet av sommaren innan vi bokar tid för utredning. Hoppas inte det ska behöva gå så långt för någon av oss.

Håller alle tummar för er! Ser att ni har en stund kvar till ä, kämpa på! <3

• Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-28 14:34:39 följande:

Åh jag känner igen mig SÅ! Kartlägger allt i min fertilitetsapp. 

Åh det låter ju lovade!! Vad roligt! Jag har också haft en del molvärk i går och nu idag helt oförhappandes kom en skvätt färskt blod i trosorna. Fattar ingenting! Men det skulle ju kunna vara implantationsblödning.. hoppas på det. Annars är det väl något spökeri med hormonerna. 

Låter ju som att det kan vara en nidblödning ja, håller tummarna för att det är det. Har själv hoppats på att få se det idag, men de flesta får ju inte det, så försöker att inte fokusera allt för mycket på just det. 

Håll mig uppdaterad! Hade varit så kul om vi båda plussade ju! 

• Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-28 18:01:02 följande:

Ja, hoppas på nidis! Avtog direkt och nu endast när jag torkar. Såg lite rosa på pappret i morse. 

Hur känns det för dig idag? Har du mer mensvärkar?

Hade varit fantastiskt om vi båda plussade! Hoppas hoppas! Hjärta

Låter minst sagt som att kan ha varit det ju, så himla spännande!!! 

Har inte känt av så mycket idag alls, tyvärr. Får vara tålmodig och vänta och se. (Lättare sagt än gjort)

• Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-28 21:39:02 följande:
    En dag i taget så är helgen snart här. Tempar du? 
    Nej, gör du? Har funderat på om jag skulle börja, men försöker hålla nere onödiga kostnader, och ägglossningstest, hormontabletter och graviditetstest kostar tillräckligt mycket som det är. haha
  • Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-29 11:34:35 följande:
    Jag fattar, det är kostsamt det här med att försöka få till en unge! Jag tempar, har hjälpt mig en del då jag är så oregelbunden. Har en termometer som hör ihop med appen premom, det funkar väldigt bra. Jag gillar att se om mensen är på väg genom att se att temperaturen går ned. Den gör alltid det dagen innan mens för mig. Men denna månad har jag slarvat lite. Men om tempen fortsätter vara hög är det ett gott tecken  Men jag kommer nog ta ett test innan, har ställt in mig på att testa på fredag med ett testa tidigt-test. 
    Ja verkligen!! hehe
    Min är ganska regelbunden så just för att ?veta i förväg? känner jag att det är lite onödig kostnad, får jobba på mitt tålamod istället.. du har bim på lördag va? Jag har på söndag. Tänker jag ska försöka hålla mig tills dess i varje fall. Orkar inte förlora hoppas genom att testa för tidigt. Då känner jag hellre att jag vill hoppas en dag längre. (Kommer säkert känna annorlunda när helgen väl är här xD)
  • Sofiaa90
    Limandax skrev 2022-03-29 13:52:30 följande:
    Jag hakar också på. Kul att bolla med andra som också försöker bli gravida. Detta är vårat andra försök. Så redo för en bebis! 

Gurre94, 27år, BIM 1/4
    Sofiaa90, 32år, BIM 3/4
    Baconpie, 37 år, BIM 4/4
    ems1991, 30 år, BIM 7/4
    Rebeck­ae, 28 år, BIM 8/4
    Emzor1, 25år, BIM 15/4
    Limandax, 30år, BIM 15/4 
    Emmfri90 31år,  BIM 21/4
    Fyrklöverns 33 år, BIM 22/4
    Cykelhjul, 32 år 32 år 32 år, BIM 24/4
    LJM91, 31 år, BIM 30/4
    Välkommen! :)
  • Sofiaa90
    Limandax skrev 2022-03-29 14:50:03 följande:
    Tack! :) Vilket försök är ni på? 
    Försök 9 här, bim på söndag. :)
  • Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-29 16:55:08 följande:

Okej, skönt att vara regelbunden! Förra månaden hade jag sen mens med 3-4 dagar, snacka om grusade förhoppningar när testet var negativt. 

Har BIM på söndag, men pga oregelbunden så kan det lika gärna bli lördag eller tisdag. 

Jag har ganska rejält med molvärk idag, känner du något?

Du nämnde hormontabletter tidigare, har du någon behandling?

Men usch vad jobbigt. Då hinner man ju verkligen få upp förhoppningarna riktigt ordentligt också. 

Ja, då förstår jag att du tar ett test. Min har aldrig varit mer en en dag ?sen? så försöker hålla mig med att testa till åtminstone beräknad dag för mens.

Åh, så spännande. Inte så mycket här tyvärr, inbillar mig ibland att det värker till lite, men tveksam till om det egentligen är något. 

Ingen behandling, mer en självmedicinering, haha. Har läst i forum om att bidrottninggele och nattljusolja (efamol) har hjälpt andra att bli gravida, då det ska göra nytta för hormonbalansen i kroppen. Plus att jag knaprar d-vitamin och folsyra. 

• Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-30 07:34:26 följande:
    Gah jag tog ett ?testa tidigt? redan nu på morgonen. Så himla dumt egentligen då det är väldigt tidigt än. Det var förstås negativt och nu känner jag att luften fick ur mig totalt.  

åh okej, då förstår jag. Tycker du tillskotten har förändrat din cykel något? Jag har hormonbehandling med letrozol. 

Du får tänka att det nog vara för tidigt! håller fortfarande tummarna hårt för dig!!

Jag vet faktiskt inte, möjligt att den blivit något längre. från 25-26 dagar tidigare, nu ofta 27-28 dagar. 
    Men har tänkt att det inte är ett tillskott som borde vara dåligt för kroppen oavsett så har valt att fortsätta. 

Ja okej, har du märkt någon förändring/förbättring?

• Sofiaa90
    Gurre94 skrev 2022-04-01 05:55:49 följande:
    GråterVet inte vart ja ska ta vägen är det här vett aprilskämt?!Hjärta
    Åååh vad roligt!!!! Stort grattis!!! <3
  • Sofiaa90

Kunde inte hålla mig från att testa nu på morgonen? negativt :( bim imorgon, så känns som att det tyvärr stämmer då. håller tummarna er andra <3

• Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-04-02 12:47:30 följande:

Åh vad tråkigt! Stor kram till dig! Jag testade neg i går igen och har spotting och mensvärk idag så det känns kört här med. Ny chans om två veckor igen.. bryta ihop och komma igen. 

Tack, och så tråkigt för dig också! <3 Ja. Här får det bli rödvin och försöka bygga upp hoppet igen. 
Svar på tråden BIM April 2022 första barnet