Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!

EnAnonumius skrev 2022-03-13 08:05:44 följande:
    Det du har svårt att få in i din skalle är att det är DITT SVEK, genom DIN misshandel och  ge bort hans saker som han aldrig kommer att glömma.

Du födde två barn, men det du var var aldrig någon mamma, utan de du är en tyrann som saknar självinsikt.
    Det hände för jättelänge sedan. Jag slog inte mina barn när de blev stora. Min äldsta son slog istället L i tonåren. Hur kan jag vara ansvarig för X handlingar. Det är inte så att jag sa till X ''Gå och slå L''. Hur skall jag förhindra två stora pojkar i tonåren?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Herregud) skrev 2022-03-13 08:29:49 följande:
    Har x något jobb eller försörjer du honom?
    Han kan ibland ha jobb och ibland inte ha jobb. Det kommer och går, kan man säga. Jag försörjer det mesta. Jag har dubbla jobb och lagar mat m.m.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (M) skrev 2022-03-13 18:32:07 följande:
     TS mest vara intresserad av att publicera inlägg
    Det beror på att jag inte fått ordentliga tips, hur jag skall få honom att glömma och gå vidare. Vad var det du skrev nu igen? För något reagerade jag i alla fall i ditt stycke, som gjorde att jag kände att det inte kommer hjälpa.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Mamma 2) skrev 2022-03-13 22:42:53 följande:
    Hur kan du tycka att du har rätt att kräva att han ska glömma detta? Det är han som är offret här och då är det hans val om han vill glömma eller inte. .

Om han väljer att inte glömma, så kommer han fortsätta må dåligt. Om ha väljer att glömma det som har varit och agerar som vilken människa som helst och umgås med sin familj. Så mår han bättre. Det gör alla. Min äldsta son mår bra. Annars hade vi inte umgåtts, pratat med varandra m.m. Ni tycker att han inte frisk som kommer hem till mig och umgås.

Anonym (Mamma 2) skrev 2022-03-13 22:44:06 följande:
    En fråga: ångrar du att du har misshandlat dina barn? Känner du skuldkänslor?

Jag var i en jättestor stress. Jag har sagt detta förut. Det var svårt för min sits. Om jag får en chans, så slår jag inte mina söner igen.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym ((Skäms!)) skrev 2022-03-15 20:11:49 följande:

Men det är inte DU som avgör vad han mår bra av!

Så att gå runt och älta om vad jag gjort mot honom och ditten och datten. Är hälsosamt? Bättre att glömma och låta allt börja från början.
    Anonym (Gea) skrev 2022-03-15 20:17:31 följande:

Nej han kommer inte må bra av att glömma och nej det är inte självklart att må bra qv att umgås med den person som misshandlat en under uppväxten och uppenbarligen inte ens har vett nog att ta ansvar för det. Många mår uppenbart bättre av att bryta med sin familj.
    du vet inget om din sons liv just nu. Han kanske mår fantastiskt och fyller sitt liv med sociala kontakter.

Och att din äldsta son ungås med dig betyder inte att han mår bra. Snarare tvärtom med tanke på det sätt ni umgås. Hur kan du tycka att en person med grava aggressionsproblem mår bra?

1) Jo, om han glömmer det som han mår dåligt över, så mår han bra och allt kan börja från början.

2) Precis! Jag vet ingenting om min sons liv och det är därför jag bli tokig. Jag måste veta vad han gör och vad som händer i hans liv. Jag vet ingenting och han har alltid varit hemlighetsfull sedan tonåren. Jag har ju inte enda susning om honom. Han sa ju ingenting när han var hemma hos mig och bodde här!

3) Om min äldsta son umgås med mig, så betyder det att han är frisk. Han kan bli arg, ja. Men det säger ingenting om hans mående. Han pratar med mig och ger inga sken på att han skulle må dåligt.

Däremot såg man klara tecken på min yngsta son att allt var inte som det skulle vara. Tycker du att det var frisk beteende av min yngsta son att hela tiden vara på sitt rum. Säger ingenting om sig själv. Gick inte och prata med honom.

Han gjorde en polisanmälan via 112, så polisen kom och brottade ner min äldre son. Efter den händelsen, fortsatte han med att göra polisanmälningar, som om ett nytt ljusbörjade från honom. Han gjorde väldigt snabba polisanmälningar.

Men om min son bara ger det en chans till att glömma allt, så kan familjen bli helt normal.

Som barn var han glad och gullig. Men senare i livet, förändrades han. Om det är mitt fel att han blev så, vilken ni förmodligen kommer säga att det är. Varför är min äldsta son frisk och umgås, medan min yngsta totalt annorlunda? Då hade dem två agerat någorlunda likadant, om det nu är ''mitt fel''?

Ni vill bara stämpla mig till att allt hänger på mig. Hela denna tråden har ni hela tiden funnit fel, i allt. Ingenstans har ni skrivit någonting förståelse. T.ex nämner jag om att jag tagit hand om mina barn, med husrum, lagat mat och allt annat. Då skriver ni: ''Det är självklara saker''.

Skriver jag om att min äldsta son får mig att skratta, pratar med mig och umgås. Då är det ''inte frisk'' av människor i hans ålder att göra så.

Min yngsta sons beteende, är också ''mitt fel''. ''Allt är mitt fel''.

Svara på min fråga: Om det var mitt fel att min yngsta sons beteende är p.g.a mig. Varför vart den äldste inte så och istället umgås med mig.

Erkänner ni att era söner inte hälsar på er?

• Anonym (Mamma)
    Anonym (z) skrev 2022-03-15 20:58:17 följande:
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-11 16:36:45 följande:
    Så du tror att han aldrig någonsin kommer glömma? Han är snart 30 år och jag tycker att det är konstigt av en tjugoåttaåring att prata

Men han måste glömma det förflutna, tycker jag!

Jag vill ha kontakt med min son, för att han är min son. Jag tycker det är konstigt av myndigheten att inte ge mig rätten att veta var han är någonstans, trots att han har skyddad identitet. Det är ju min son! Men ingen förstår mig!
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-12 07:54:20 följande:
    Om han glömmer det förflutna, så kan han gå vidare. Det var saker som hände för länge sedan, hur kan han fortfarande bära runt det? Han måste glömma!

Jag är hans mamma och vill träffa honom. Om han bara väljer att ha kontakt med mig. Detta är jättejobbigt för mig. Om han förstår mitt lidande, så kanske han kan komma tillbaka. Det är fyra år! Det är en lång tid!
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-15 20:06:57 följande:

Om han väljer att inte glömma, så kommer han fortsätta må dåligt.

Superbra tips följer:

Du måste glömma allt och gå vidare. Du hade 2 söner, nu har du en son. Sluta lev i det förflutna där du hade två söner.

Du måste glömma för att må bättre.
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-12 11:48:13 följande:
    Jag slog min äldsta son också. Men han är det ju inget fel på.

Han växte upp och blev själv en misshandlare, det är fel, alla människor som inte är narcissistiska barnmisshandlare förstår det.Du var en bedrövlig mamma.
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-13 08:16:36 följande:
    Det hände för jättelänge sedan. Jag slog inte mina barn när de blev stora. Min äldsta son slog istället L i tonåren. Hur kan jag vara ansvarig för X handlingar. Det är inte så att jag sa till X ''Gå och slå L''. Hur skall jag förhindra två stora pojkar i tonåren?
    Du lärde X att bruka våld, du är ansvarig.

Okej. Jag är narcissist som lagat mat, givit mina söner kläder, städat hemma, jobbat, så jag kan betala alla räkningar + köpa nya kläder m.m.

Hade jag varit en narcissist, hade jag tvingat de vara mina slavar och gjort mig själv till drottning i huset. Tvingat de att laga mat och bara min favorit rätt alla dagar i veckan m.m.

Skriver du fjantigt, så skriver jag fjantigt tillbaks. (Jag tänker på det du skrev i början, om att jag skall glömma, bara för att jag hade nämnt tidigare om att min son bör glömma).

Det är inte samma sak. Jag har förlorat min son! Min son ältar om något och mår dåligt. Om han glömmer det, så kan vi bli en enda familj.

Om jag var en narcissist som är känslokalla, hade jag inte brytt mig om min son stack.

Sluta sätta en massa ord på mig. Jag är i en mycket sårbar situation.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (.....) skrev 2022-03-15 21:28:10 följande:
    Hur gamla var de när du senast slog dem?

Som barn ska en förälder vara ens trygga, fasta punkt i livet.. De hade ju heller ingen pappa så du borde steppat upp till 200 procent ist.

När du brukade våld på dina barn, misshandlade dem som du själv skriver, saboterade du hela anknytningsprocessen och deras tillit.

Din äldsta son är aggressiv och verkar inte lyckats skapa sig ett eget liv. Vem har han när du dör?

1) Jag minns inte min senaste slag.

2) Jag steppade upp 500%. Jag gjorde väldigt mycket slitsamt arbete!

3) Jag saboterade anknytningsprocessen, men ändå vill den äldsta sonen ha kontakt? Min äldsta son är social med mig och vi har en god anknytning tillsammans. Min yngsta vart svår i tonåren. Om jag gjorde något fel, varför vart min äldsta fäst i mig men den yngsta annorlunda?

4) Min äldsta klarar sig. Han är social med mig. Han är frisk.

Elin pelin skrev 2022-03-15 21:43:40 följande:

1) Det verkar som du vill att sonen ska vara någon han inte är
    2) du verkar ju inte gjort mycket för att han ska må bra...
     villkorslös kärlek! 

1) När han var ett barn. Var han annorlunda. Han tyckte om djur och brukade ta hem insekter. Han tyckte om naturen. Han var alltid glad och gullig. Tackade för maten och gillade att sitta vid matbordet och äta. Tyckte om det jag lagade och var positiv och allmänt glad lite kille.

När Jurassic Park gick på TV, så var han så glad över det och ville absolut inte missa filmen/filmerna! Om han var på väg hem ifrån skolan och han såg mig ute på gatan, så kunde han vinka glatt åt mig eller komma springandes. Han var en helt annan person som barn. Och det är det jag menar, om han glömmer allt, så kan han bli tillbaks det som han var förut. Så jag är inte en person som vill att han skall vara någon han inte är. Jag vill ha tillbaks L i fysisk form och även hur han var som barn. Han bara ändrades helt, ungefär vid tolv års åldern.

Jag saknar min L.

Jag befinner mig visst i en sårbar situation, för jag är så ledsen över att han har förändras så mycket. I tonåren vart han bara så otroligt kall, sa ingenting och bara var mest i sitt rum. Han höll sig bara borta ifrån familjen.

Jag gav min son massor av kärlek. Gosade med honom och allt. Han och jag kollade på TV när han var barn. Då hade vi något som vi kallade för ''mystäcke''. Det var en filt och ''mystäcke'' var ett namn, som han själv kom på. Han var så gullig och kärleksfull till allt! Han var så positiv och glad!

Jag saknar honom så mycket!

• Anonym (Mamma)
    Anonym (.....) skrev 2022-03-15 22:10:20 följande:
    Detta var det första inlägget från dig som faktiskt påvisat någon slags kärlek från din sida,
    Skönt att det fanns ljusglimtar från hans barndom..

Förstår du nu att jag visst var en kärleksfull mor?

Förstår du också att jag vill att han skall glömma det som varit. För då kan han komma tillbaks till familjen. Jag vill ha den gulliga sonen tillbaks!

Anonym (.....) skrev 2022-03-15 22:18:45 följande:
    .

Jag blir anmäld och soc blir inblandad och tvingar bort barnen. Jag tror att barnen hade blivit traumatiserade!
  • Anonym (Mamma)
    Wolfie13 skrev 2022-03-15 22:31:31 följande:
    Du måste ju veta ungefär hur länge du slog dem? Som tonåringar, när de blivit  vuxna?
    Har du ens slutat slå..?

Var det med tillhyggen eller smisk? Ju grövre våld, desto värre förstås...
    Men själva kränkningen/sveket kan sitta i en livstid oavsett. 

Min äldsta son slutade jag slå innan han blev tonår. Min yngsta vart slagen tills han vart 16~.

Min yngsta vart ganska så konstig i sina senare år, när han vart tonår. Han förändrades oerhört mycket. Från en gullig och snäll pojke. Till en person med bisarrt beteende. T.ex slutade han inte prata om sina leksaker som gavs bort. Som tonåring, tyckte jag att det var konstigt, men som vuxen. Varför drar han upp det, när jag träffade honom senaste?

Men det var inte allt. Den absoluta mest konstiga, var att han började imitera mig över en händelseförlopp som inträffade när han var tolv år. Han ville gå till ett tivoli som kom till stan och åka karuseller. Jag gav honom en hundralapp. När han kom hem, så sa han att han att han åkte karusell tillsammans med sina vänner. Han hade bjudit sina två vänner på varsin biljett och så köpte han en biljett till sig själv. Det gick åt exakt hundralapp.

Jag blev så otroligt arg, för att jag tyckte att han var dum i huvudet som låter sig bli lurad och låter andra köra över honom. Jag blev riktigt, riktigt arg. Jag skrek och bekräftade hur dum i huvudet jag tyckte han var. Innan jag tog till ett fysiskt angrepp så svarade han mig: ''Men jag gjorde det av god ända mål. De är mina vänner''. Jag tappade kontrollen och tog tag i hans hår och slog. Jag skrek och hans äldsta son kom. Vi båda skrek på honom och min äldsta son tyckte också han var dum i huvudet.

Den misshandeln höll på ganska lång tid.

En händelseförlopp som stannade kvar hos honom i många år. Jag vet inte om den händelseförloppet fortfarande är kvar hos honom.

Men i många år har han i alla fall imiterat mig och sa ungefärliga meningar om vad jag sa under den misshandeln.

Som jag sa förut, det går inte prata med honom. Ibland så brukade han imitera mig och titta på mig medan han gjorde imitationen. Som om han ville att jag skulle se hans imitation.

Jag tittade alltid konstigt på honom och försökte analysera om varför han imiterar mig.

När han pratar med mig, så är det oftast konfrontationer om varför jag gav bort hans leksaker.

Jag vet inte alls hur han agerar med sina vänner. Men han kan omöjligt ha en sådan absurt beteende mitt ute på gatan.

Det är därför jag vill bara att han skall glömma allt. Det är bäst för alla!

Varför imiterade han mig?
    Vad betyder det, när han imiterade mig sådär. Om händelseförloppet.

Äldste sonen imiterade aldrig mig för någon av misshandeln.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (.....) skrev 2022-03-15 22:54:32 följande:
    Fy fan va sjukt....
    Anonym (Mamma 2) skrev 2022-03-15 22:57:52 följande:
    Jösses. Jag blir otroligt illa berörd av din berättelse om händelsen. Det var fruktansvärt, det du gjorde. Och det enda du tänker på är varför han ?imiterade? dig? Har du inga skuldkänslor alls?
    Anonym (z) skrev 2022-03-15 22:58:53 följande:
    Varför undrar du det såhär i efterhand? Varför glömmer du det inter bara? Du mår ju bättre då.

För övrigt är du ett riktigt bottenskrap. Har svårt att tro att någon, till och med en narcissist, skulle kunna tro att hon var en bra mamma samtidigt som hon beskriver hur hon misshandlade sitt yngsta barn, och fick sitt äldsta barn att hjälpa till. Och dessutom gnälla över att sonen inte endast existerar för att göra som du vill. Avskyvärt.

Jag var bara så inne i en stor stress. Som ni själva kan se i texten, så tappade jag kontrollen.

Jag kan inte glömma min son, det är annan sak. Jag vill bara att L skall vara så som han var, när han var barn.

Jag blev aldrig klok på hans imitationer. Jag blev så fundersam, att jag inte kunde ge några kommentarer. Efter imitationen, så kunde han bara gå vidare och fortsätta med sitt.

Jag vill inte att sonen skall göra så som jag vill. Vad menar du? Jag skrev aldrig det. Jag vill bara att han skall komma tillbaka och helst så som han var förut.

Sen får han göra vad han vill, men så länge han kommer tillbaka och är som han var när han var barn.

Svar på tråden Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!