Inlägg från: Anonym (Lilla jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla jag)

Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!

Anonym (Mamma) skrev 2022-03-16 06:32:16 följande:
    Du är absolut inte mitt barn. Du är inte min dotter. Jag har däremot önskat att jag fick två flickor. Men fick två söner i alla fall. När jag var gravid med min yngsta son, liksom, var foster i min mage, så hoppades jag på att det skulle vara en flicka. Men det vart en pojke istället.

Med tiden har jag dock lärt mig känna kärlek till mina barn.

Hade varit fin med två döttrar!
    Dessutom ropade jag aldrig på min äldste son att hjälpa till med något. Han kom automatiskt och tyckte själv att sin lillebror var dum i huvudet.

Du är inte mitt barn!
    Anonym (Mamma 2) skrev 2022-03-16 06:24:24 följande:
    Som jag trodde, alltså. DETTA är anledningen till att din son (dotter?) har brutit kontakten med dig. Han (hon?) vet att du inte ångrar sig. Jag gissar att du saknar förmåga att känna ånger och skuld. Har jag rätt?

Att du försvarar misshandeln efter tivolibesöket är vidrigt, bara vidrigt.

Jag har ingen dotter!

Anledningen till att han brutit kontakten med mig, är p.g.a att han inte vet bättre. Kolla hur han betedde sig.

Varför imiterade han mig?
    Om han tyckte att händelseförloppet var bedrövligt. Varför då själv upprepa händelseförloppet med imitationen.

Om han en gång var glad, snäll och kärleksfull pojke. Varför väljer han att inte fortsätta med det?

Han imiterade dig just för att det var något han tyckte var så jobbigt och så fel sagt. Han hoppades att när han sade det högt så skulle du inse hur illa det var och fatta det och medge det och kanske till och med be om ursäkt. 

Han valde inte aktivt att sluta vara glad. När han började må dåligt så blev det så. Slutade vara kärleksfull när han kände att han ändå inte dög, att storebror är mer omtyckt. Att storebror tycker han är dum i huvudet och mamma inte säger emot eller visar att hon tycker storebror har fel. 
Svar på tråden Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!