• Xenia

Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!

Anonym (Mamma) skrev 2022-03-13 08:43:48 följande:
    Han kan ibland ha jobb och ibland inte ha jobb. Det kommer och går, kan man säga. Jag försörjer det mesta. Jag har dubbla jobb och lagar mat m.m.
    Det verkar inte som det gått särskilt bra för någon av dina söner. Men L har iaf möjlighet att komma över sin barndom och dysfunktionella familj, eftersom han flyttat bort.

X verkar ha fastnat i beroende. I stället för att som en normal vuxen människa flytta hemifrån och försörja sig själv stannar han kvar i barnrollen. Han låter sig försörjas och uppassas av dig och i gengäld håller han dig sällskap i TV-soffan.

Du har dubbla jobb för att få detta sällskap. Låter inte som någon bra deal för varken din son X el dig. Och vad ska hända med X den dag du inte orkar längre? Han verkar inte förberedd för att klara sig själv.
  • Xenia
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-15 23:10:05 följande:

Jag ville inte att han skulle vara en sådan som blir överkörd. Vara en person som är lättlurad. 

Du kunde ha frågat "hade inte dina kompisar några pengar?" istf att misshandla honom.

Kompisarna kanske inte hade några pengar. Klart det var roligare för honom att de var med, även om det betydde att han måste betala för dem.

Stackars pojke, han hade roligt och så blev han straffad när han kom hem. Du förstörde allt det roliga.
  • Xenia
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-15 23:12:37 följande:
    Jag känner ingen ånger eller skuldkänslor, för att jag vet hur jag hade det!  Det där med att jag slog honom för att han köpte biljetter åt sina vänner, berodde på att jag inte vill ha en son som alla kör över och vara en sådan som blir lurad.
    Du känner ingen ånger, du känner ingen skuld. Alltså skulle din son bara må dåligt av att träffa dig igen.

Han har gått vidare, genom att vägra träffa dig och sin bror mera. 

Ingen av er förtjänar att få träffa honom igen.
  • Xenia
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-18 13:01:55 följande:
    sextiotalist skrev 2022-03-18 12:53:26 följande:
    Undrar jag också. 

Normalt att inte kunna släppa det efter X antal år?
    Jag tycker inte du är den rätta att prata om "normalt". Du har inte givit honom en normal kärleksfull uppväxt.

Leksakerna är ett exempel på hur lite du brydde dig om honom och hans känslor.

Din äldste var våldsam och blev belönad för det (du tog inte hans leksaker). Den yngste var snäll och blev straffad för det (du tog hans leksaker).
Svar på tråden Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!