Inlägg från: Anonym (Wtf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wtf)

Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!

Alltså om du inte är ett troll är du definitivt en av de mest egoistiska och mest oempatiska föräldrar jag läst om. Som du beskriver det är det helt självklart att han inte vill ha kontakt med dig. Du misshandlade honom, tvingade honom att vara med hans aggressiv storebror, gav bort hans leksaker och såg till att han inte fick den vård han behövde eftersom du oroade dig vad din kompis skulle tro. Stackars kille, bra att han har lojala vänner. Du borde tänka över din roll i det hela, be om ursäkt förbehållslöst och respektera om han aldrig mer vill ha kontakt. 

• Anonym (Wtf)

Du säger att du inte kunde förhindra att X slog L? Varför tror du att han slog sin lillebror? Är väl ganska uppenbart att hans reaktion på att ha misshandlats som liten och svag av någon mycket starkare (du) är att ge sig på någon som är mindre och svagare än han själv?
    Tycker så otroligt synd om båda barnen, att ingen såg och att inga myndigheter tog ut barnen ur det där hemmet. Och nej, att ?hålla dig sällskap? är inget mått på hur någon mår och vilka trauman han bär med sig. Det är varken X eller Ls uppgift att ?hålla dig sällskap och göra dig glad?, det är deras uppgift att leva sina egna liv. 

• Anonym (Wtf)

Men fh, låt sonen vara ifred. Han har gjort allt i sin makt att efter en uppväxt från helvetet, göra sig fri från sin bror och mamma. Snälla uppmuntra inte TS att ta kontakt.

TS: L vet var han hittar dig. Om han vill ta kontakt kommer han göra det. Tills dess måste du respektera hans önskan att bli lämnad ifred. Ett råd vore kanske att ta kontakt med en psykolog via remiss från vc och prata om det som hänt. 

Svar på tråden Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!