Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!

Anonym (Mamma) skrev 2022-03-12 16:50:25 följande:

Jag var hemma och händelseförloppet skedde mitt i natten. Min yngsta son blev väldigt arg. Min äldsta son började greppa tag i min yngsta son. L slingrade sig loss ifrån greppet och sprang in till sitt rum och låste dörren. Min äldsta son bankade på hans dörr och slutligen började skrika. Jag försökte lugna ner honom, så grannarna inte ringer till någon störningsjour.

Men det föll inte ens i min tanke att min yngsta son, L. Ringer själv till SOS-Alarm. Både jag och X hör att han pratar med operatören och jag försöker få honom att dörren, men han vägrar. X blir arg och försöker få honom öppna dörren med hot och slutligen öppnar X dörren med våld. L springer ut.

Han lyckas springa ut genom ytterdörren och polisen kommer. X gör motstånd mot polisen, så polisen brottar ner honom. X blir även anklagad för ''Våldsam motstånd mot tjänsteman'' för detta.

P.g.a detta, blir även min son, L kallad till Brottsoffermyndigheten för unga brottsoffer. Min son L, var då 18 år. Jag försökte så många gånger få L att dra tillbaks polisanmälan, men han sa: ''Det går inte att dra tillbaks polisanmälan'' och vid många andra tillfällen sa han: ''Det går inte dra tillbaks anmälan och även om det gick, så skulle jag inte göra det!''.

Det blev en rättegång och X blev dömd för misshandel och våldsam motstånd mot tjänsteman. L gjorde senare efter detta många andra polisanmälningar. Men L vet själv att X blir arg. Det är mer logiskt att L bara går undan, så X bara lugnar ner sig. Att göra anmälningar leder ingenting annat än att han får det svårt i livet. Det är därför jag är upprörd för anmälningarna. För X ilska blir senare till att han blir lugn. Man behöver bara gå åt sidan. Ett problem som man kan lösa på egen hand. Men andra polisanmälningar ledde i alla fall inte till någon Tingsrättsförhandling, just för att det stod ord mot ord. Så han blev bara dömd av en polisanmälning av flera.

I alla fall, ett år efter rättegången (där X blev dömd), så försökte L ta livet av sig. Han gjorde en självmordsbrev på Facebook, där han tog farväl. Hans vänner som såg inlägget ringde 112. Han hittades vid liv och kunde skjutsas till sjukhus och senare blev han inlagd på psykiatrin.

L har blivit ren katastrof, men X är inte alls såhär.

L tycker också synd om sig själv för att han förlorat leksaker som barn. Hur kan en vuxen människa dra upp en sådan sak? L tycker också det var konstigt att X leksaker aldrig försvann, men bara hans leksaker försvann. När skall han glömma allt det där? Hur skall jag prata med honom? Nu har jag i alla fall inte chansen att kontakta med honom, men om jag får någon gång tag på honom. Hur skall jag prata?

AndreaBD skrev 2022-03-12 13:05:18 följande:
    För att man inte glömmer sånt. Det kommer upp igen, det visar sig på något sätt, olika, men destruktivt. 
    X verkar ha glömt allt och gått vidare. Han umgås med mig.

Jag må ha slagit mina barn. Men mina barn har fått mat, kläder och husrum. Jag har aldrig förbjudit mina barn att inte tvätta sig eller allt som barnet behöver. Jag slängde aldrig ut mina barn mitt ute på gatan., t.ex.

Jag har varit en bra mamma, som lagat mat m.m. Inte så att jag bara lagat mat åt mig själv, utan jag laga mat, så det räckte till alla.
    Jag har noll, absolut NOLL sympatier för dig...

Hur fan kan du inte SE att L drog sig undan X, när X fick sitt utbrott och började slå sin lillebror(L)? L gick ju undan och in på sitt rum. X följde efter. 
     X gick efter L och du är så otroligt d*m i huvudet och svamlar om att L skulle gått undan. Hur mycket MER undan kan man gå än att låsa in sig på sitt rum, enligt dig?
    Misshandel är misshandel och det är en brottslig gärning, oavsett VEM som misshandlar. Det är aldrig acceptabelt att familjemedlemmar misshandlar varandra. Gott att X fick sitt fängelsestraff, kanske X lär sig att det han gjorde var fel. Synd att L aldrig anmält dig för misshandel. Kanske,  inga hopp utan bara KANSKE då hade du nog kommit till insikt över hur fel du betett dig. Föräldrar som slår sina barn förtjänar inte att få behålla sina barn, utan föräldrar som slår sina barn skall sättas i fängelse och få hårda straff.

Att laga mat, ge sina barn kläder, husrum och leksaker är aldrig ett tecken på en "bra mamma"..
    Det är PLIKTER du åtar dig att göra till barnen när du skaffar dig barn.
    En bra mamma misshandlar aldrig sina barn. Utan en bra mamma hindar våld mellan syskon, en bra mamma stöttar sina barn och hjälper dem att förstå omvärlden och klara sig som vuxna.

Att du var ensamstående mamma är aldrig en förklaring ej heller en ursäkt för att ta till våld och misshandla sina barn. 

Du är ingen mamma och har aldrig varit en mamma, Det enda du är var en kvinna som födde två barn, som fick agera slagpåse åt dig. Fast efter att ha läsa alla dina inlägg i tråden, så förväntar jag mig att du inte kommer att förstå att du gjort fel.

Hoppas att L aldrig mer hör av sig till dig och behåller sitt skyddande boende fram till både din och X död.
    X behöver också hjälp, egentligen då han har blivit likadan som dig och har problem med att hantera sitt humör så att det leder till att han misshandlar andra.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-13 07:50:57 följande:
    Varför det?
    Om han sitter med mig och håller mig sällskap, så är det bara positivt.
    Wolfie13 skrev 2022-03-12 21:44:59 följande:
    Om inte det här är ett "skämt" är det verkligen nåt grovt fel på dig. Varför säljer man sitt barns leksaker?
    För att du ville ha pengarna eller göra honom ledsen, som nåt slags sjukt straff?

Leksaker såldes på loppis, för att mina väninnor hyrde ett bord i en loppismarknad.
    Jag gav bort leksaker, för att jag inte ville komma tomhänt när jag besökte mina släktingar.

Även enda sedan han var ett barn, så ville han inte leksaker skulle ges bort. Han reagerade så starkt som barn, som verkar ha suttit kvar i hans vuxna ålder. Så det där är något han absolut aldrig kommer glömma?
    Det du har svårt att få in i din skalle är att det är DITT SVEK, genom DIN misshandel och  ge bort hans saker som han aldrig kommer att glömma.

Du födde två barn, men det du var var aldrig någon mamma, utan de du är en tyrann som saknar självinsikt.
  • EnAnonumius
    Anonym (M) skrev 2022-03-12 02:01:51 följande:

Tråden är för att hjälpa TS, det är så känsliga rummet funkar. Jag utgår ifrån vad hon ber om hjälp med.

Anonym (M) skrev 2022-03-12 03:04:29 följande:
    Jag berättar hur jag tolkar hur forumet ska användas. Tolkar du reglerna på något annat vis eller struntar i reglerna bryr jag mig inte om. Har jag inget som jag vill tillföra frågeställningen så svarar jag inte i tråden om våldtäktsmannen.

Ja och ett sätt att hjälpa denna TS är att få henne att komma till insikt att hon har sig själv att skylla för att sonen inte vill ha kontrakt med henne och få henne att respektera sin sons önskan.

Men det kanske är svårt för dig att förstå att det är också en hjälpa till en TS?

TS son har dessutom skyddat boende. Det verkar du ju strunta i och föreslår att TS skall försöka skaka fram vad han bor via sonens vänner. Du är ju direkt respektlös mot offret, TS son.
    Du sitter ju och direkt uppmuntra TS via det förslaget att TS skall vara respektlöst mot sin son.

OM TS, yngsta son vill ändra sig, och ta tillbaka TS i sitt liv,, så skall han ju självklart få göra detta, men det skall uteslutande ske på sonens villkor och när han är redo iså fall. Inte för att TS har blivit uppmuntrad att försöka få fram adressen och  kontakta honom. Utan TS skall snällt vänta och OM hon blir kontaktad så skall hon bevisa för sin son att hon har kommit till insikt att hon har svikit honom grovt, mycket grovt.
  • EnAnonumius
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-13 08:16:36 följande:
    Det hände för jättelänge sedan. Jag slog inte mina barn när de blev stora. Min äldsta son slog istället L i tonåren. Hur kan jag vara ansvarig för X handlingar. Det är inte så att jag sa till X ''Gå och slå L''. Hur skall jag förhindra två stora pojkar i tonåren?
    Fler dåliga förklaringar? Det hör inte hit hur längesedan det var. Du har svikit dina barn på ett av de värsta sätten man kan göra.

Det är ditt jobb att förhindra, man står inte och passivt tittar på,när den ena brodern misshandlar den andre brodern. Och att bli utsatt för misshandel av sina familjemedlemmar är faktiskt inte okey och skall aldrig sopas under mattan, så som du vill göra.

Att du var ensamstående mamma är bara kassa rättfärdiganden, från din sida för att få slå.

Hoppas att Ls vänner aldrig hjälper dig att hitta L, och att du aldrig får tillbaka din son i ditt liv. Det är ett bra och rättfärdigt straff för hur du har behandlat dina barn i synnerhet L. 
  • EnAnonumius
    Anonym (M) skrev 2022-03-13 13:13:20 följande:
    Sen om man vill respektera skyddade personuppgifter och aldrig försöka kontakta någon med skyddade personuppgifter är också upp till var och en och inget man måste lyda er i tråden. OM man inte har kontaktförbud mot personen. Om TS har det så blir det en annan sak.
    Förklara sakligt och rationellt på vilket sätt man hjälper någon genom att uppmuntra denne att vara direkt respektlös mot en annan person?

Just det när du uppmuntrade TS så hade du inte den informationen du heller om huruvida TS har kontaktförbud eller inte,.
    Ändå väljer du att uppmuntra TS att vara respektlös mot sin son och försöka få fram hans adress och kontakta honom.

Att få ett skyddad boende här i Sverige är faktiskt inte så lätt som många tror. 
  • EnAnonumius
    Anonym (M) skrev 2022-03-13 14:48:27 följande:
    Hon ville ha hjälp med hur hon kunde få in sonen i sitt liv och jag gav ett förslag som kanske hade bitit på mig om jag var sonen. Och så länge hon inte gör något olagligt så kan hon försöka. Han kommer inte ändra sig om hon inte visar en förändring tänker jag. Sen vet jag inte varifrån du får att han bor på skyddat boende. Skyddad identitet är vad jag läste. Och i vilket fall har jag inte skrivit att hon ska försöka söka upp honom där hon bor, utan isåfall meddela sig på annat sätt. Men hon verkar inte vilja ändra sig eller be om förlåtelse så mitt förslag blir ändå inte aktuellt.
    Ja du har rätt råkade skriva fel där. Det skall vara skyddad identitet. Så byt ut boende mot identitet, fast resten står kvar som det är skrivet.

Tänk EFTER nu lite grann. Varför man får skyddad identitet här i Sverige eller i något annat land (för all den del). Det är som jag skrev.,. Det vill mycket till innan man får skyddad identitet här i Sverige.

Så det är helt okey att vara direkt respektlös och strunta i sin sons önskan bara för att det eventuellt inte är "olagligt" att försöka kontakta någon som har skyddad identitet genom olika "kanaler"?

Du vet ju inte vad sonen vill, så du kan ju knappast utgå från dig själv om "du hade varit sonen" för att veta vad som eventuellt skulle bita på sonen, bara för att det skulle kunnat bita på dig isåfall.

• EnAnonumius
    Anonym (M) skrev 2022-03-13 18:32:07 följande:
    Att man har skyddad identitet innebär inte att man aldrig ska få bli kontaktad. Det är inte syftet. Om det var syftet så skulle det inte gå att kontakta personen. 
    Citera där jag hävdade detta?

Jag skrev faktiskt detta missade du det?

"Så det är helt okey att vara direkt respektlös och strunta i sin sons önskan bara för att det eventuellt inte är "olagligt" att försöka kontakta någon som har skyddad identitet genom olika "kanaler"? "

(slut citat)

Läs den meningen noggrant och ingående så ser du själv hur felaktig din kommentar är i ditt inledande stycke.
    Anonym (M) skrev 2022-03-13 18:32:07 följande:
     Nej jag vet inte om sonen vill ha en ångrande mamma som ber om ursäkt på sina bara knän, jag försökte hitta en möjlig ingång för TS och vi kan ju inte veta hur han skulle reagera på det jag föreslog om inte TS provar. Men då måste hon ändra sig. Som hon hittills har bemött sonen och problematiken fungerar ju inte. Men jag tror inte du behöver vara orolig för att hon ska följa mitt förslag, som du ser så verkar TS mest vara intresserad av att publicera inlägg efter inlägg där hon uppvisar samma inställning som till synes mycket oroande och förfasande för de som läser.

Har du hakat upp dig? Det var ett himla tjatande från ditt håll om "du behöver inte oroa dig".
    Är det ditt mantra eller?  Mår du bättre av att rapa upp det mantrat i varje svar till mig?

Jag ifrågasatte ditt svar, Inget annat.
    Men uppenbarligen i din svartvita värld så är det tydligen "samma sak", som att man skulle vara "orolig".  Drömmer

Så du anser att det inte är förfasande att en mamma misshandlar sin son (även om det inte sker idag) och hon även låter ett syskon misshandla sin yngre syskon? Och sedan blir tjurig över att det yngre syskonet anmäler sin bror?

Jag skriver DESSA två frågor till dig ja, för att du skriver mycket klart och tydligt "oroande och förfasande för de som läser".
    Anonym (M) skrev 2022-03-13 22:53:23 följande:
    Man kan fortfarande kontakta personen, hur man gör finner du en googling bort.
    Anonym (M) skrev 2022-03-14 00:35:47 följande:
    Om du gör den där googlingen jag tipsade om så kommer du förhoppningsvis förstå.
    Det är inte andra som skall googla ÅT dig för att bekräfta att du har rätt. Drömmer

• EnAnonumius
    Anonym (M) skrev 2022-03-15 11:27:05 följande:

Och nej, ingen behöver googla åt mig för jag hade redan gjort det själv vid det laget. 

Bra att du redan hade googlat själv. Fast uppenbarligen så vägra du att fatta att om DU hävdar/påstår något så är det aldrig andras jobb att "googla själva" för att bevisa att du har rätt.   Om du redan hade googlat så hade du ju kunna slänga in källan med i stället för att skriva tjurigt "googla själv".

Och vad beträffar respektfull bemötande så skulle jag aldrig ta några råd om det ifrån en person som uppträder som du.

Välkommen tillbaka till klubb Respektlös.. Hur vill  DU Herr/Fru Ordföraren, ha ditt kaffe? 

Nej du är ju inte intresserad av att visa respekt till någon alls. Inte ens anser du ju att TS skall visa respekt till sin son. Tvärt om du uppmuntrar ju TS att vara respektlös mot sin son.
    Så tyvärr, jag har mycket kvar att lära mig i respektlöshet innan jag når upp till din nivå Ordföraren.

Jag anser att det du beskriver skulle vara förfasande, ja.

Wow, ändå så sitter du i några av dina inlägg och hoppar på folk och anser att de är ANDRA  förfasar  över vad TS gjort mot sina söner.
    Det jag beskriver är bara info man har fått av TS i hennes inlägg,.

Svar på tråden Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!