Anonym (Mamma) skrev 2022-03-12 21:05:04 följande:
1) Den äldste är två år äldre än den yngste.
2) Han håller mig sällskap för att vi har god kontakt med varandra. Han har en egen lägenhet, men besöker mig väldigt ofta. Min yngste gick alltid in till sitt rum då. Han var i alla fall inne på sitt rum förde mesta. Men speciellt när den äldsta var på besök.
I alla fall, så är den äldste här betydligt mer oftare, nu när den yngste är borta. DET beror på att den äldste pysslar om mig, när den yngste dragit iväg.
3) Det där med att ge bort hans saker. Jag har fått höra det där så många gånger av den yngste. Är det verkligen så farligt och varför i sådan fall? Det är ju jätte länge sedan! Vad skall han med leksaker till nu? Jag vet inte varför jag gav bort dem. DET bara hände!
Anonym (Mamma 2) skrev 2022-03-12 18:02:39 följande:
X verkar ha blivit som du - empatilös och våldsam.
X håller mig mycket sällskap med TV-tittande bland annat. Äta mat tillsammans och pratar, o.s.v.Jag vet inte och minns ingenting. Det bara hände. Det är något som hände för mycket länge, länge sedan. Det måste släppas det där! Min son, innan han flyttade hemifrån, brukade säga det där. Han drog upp massa saker, men det där med leksaker, drog han upp.
Vad skall han med leksaker till? Han måste glömma bort allt det där, för att må bättre!
Jag vet inte varför jag gav bort leksakerna!
han känner sig garanterat tvingad att hålla dig sällskap, det är mer normalt att vara med sina vänner i den åldern än att hålla morsan sällskap i soffan. Jag förstår att dyn yngste gick in på sitt rum eftersom den äldre misshandlat honom. Ja, det är definitivt inte normalt att ge bort sitt barns leksaker hur som helst, gjorde du det som en slags bestraffning? Att du inte minns är ett tecken på att du behöver hjälp, för flera år sedan. Nej han behöver få en förklaring till varför du betedde dig som ett svin mot honom. Han lär behöva mycket hjälp att bearbeta sin vidriga barndom.