Inlägg från: Anonym (Va?!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va?!)

Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!

Anonym (Mamma) skrev 2022-03-12 08:11:46 följande:
    Att vara mamma är inte lätt. Jag var dessutom en ensamstående mamma. Det märkliga och orättvisa är att L började ha en kortare kontakt med sin pappa senare i tonårslivet. Då gav L pappan en massa kärlek och agerade som om pappan alltid varit där för honom. Men L gjorde inte så mot mig.
    Anonym (Gea) skrev 2022-03-12 08:02:45 följande:

Ts du har slagit ditt barn. Detta är något du aldrig kan förvänta dig att han skall förlåta dig för. alldeles oavsett hur lång tid som gått sedan dess.

Du är hans mamma genetiskt ja. Men du har inte agerat mamma genom att vara hans trygga punkt i livet.

Att vara ensamstående mamma är inte lätt. Om något hände när han var barn och nu när han är 28 år. Sitter det alltså kvar?
    Helt otroligt att du inte fattar! Jag har också varit ensamstående men med tre barn. Och visst var det jobbigt många gånger men ALDRIG i livet att jag skulle slå dem! Det är något allvarligt fel på dig som du bör ta itu med. Jag har tre syskon och en pappa som slog oss under uppväxten. Från vi blev vuxna och kunde göra egna val så fick han leva utan kontakt med sina barn till han dog.
    För det är något föräldrar som du glömmer att en dag blir barnen vuxna och gör egna val. Din äldsta son har ju blivit våldsam som du! Och din yngsta har tydligen fått agera slagpåse till er båda. Tacka fan för att han aldrig mer vill se er. Det hade tillochmed varit svårt även om du haft insikt i ditt beteende ( vilket du inte har) att förlåta en våldsam förälder men du är inte värd förlåtelse. Ta av dig din jävla offerkofta och rannsaka dig själv. 
    Hoppas din son får den hjälp han behöver för att läka alla sår ni orsakat honom så att han får ett bra liv. Men ärren lär han få leva med. Beklagligt att ingen larmade så båda blev omhändertagna som små. 
  • Anonym (Va?!)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-12 16:50:25 följande:

Jag var hemma och händelseförloppet skedde mitt i natten. Min yngsta son blev väldigt arg. Min äldsta son började greppa tag i min yngsta son. L slingrade sig loss ifrån greppet och sprang in till sitt rum och låste dörren. Min äldsta son bankade på hans dörr och slutligen började skrika. Jag försökte lugna ner honom, så grannarna inte ringer till någon störningsjour.

Men det föll inte ens i min tanke att min yngsta son, L. Ringer själv till SOS-Alarm. Både jag och X hör att han pratar med operatören och jag försöker få honom att dörren, men han vägrar. X blir arg och försöker få honom öppna dörren med hot och slutligen öppnar X dörren med våld. L springer ut.

Han lyckas springa ut genom ytterdörren och polisen kommer. X gör motstånd mot polisen, så polisen brottar ner honom. X blir även anklagad för ''Våldsam motstånd mot tjänsteman'' för detta.

P.g.a detta, blir även min son, L kallad till Brottsoffermyndigheten för unga brottsoffer. Min son L, var då 18 år. Jag försökte så många gånger få L att dra tillbaks polisanmälan, men han sa: ''Det går inte att dra tillbaks polisanmälan'' och vid många andra tillfällen sa han: ''Det går inte dra tillbaks anmälan och även om det gick, så skulle jag inte göra det!''.

Det blev en rättegång och X blev dömd för misshandel och våldsam motstånd mot tjänsteman. L gjorde senare efter detta många andra polisanmälningar. Men L vet själv att X blir arg. Det är mer logiskt att L bara går undan, så X bara lugnar ner sig. Att göra anmälningar leder ingenting annat än att han får det svårt i livet. Det är därför jag är upprörd för anmälningarna. För X ilska blir senare till att han blir lugn. Man behöver bara gå åt sidan. Ett problem som man kan lösa på egen hand. Men andra polisanmälningar ledde i alla fall inte till någon Tingsrättsförhandling, just för att det stod ord mot ord. Så han blev bara dömd av en polisanmälning av flera.

I alla fall, ett år efter rättegången (där X blev dömd), så försökte L ta livet av sig. Han gjorde en självmordsbrev på Facebook, där han tog farväl. Hans vänner som såg inlägget ringde 112. Han hittades vid liv och kunde skjutsas till sjukhus och senare blev han inlagd på psykiatrin.

L har blivit ren katastrof, men X är inte alls såhär.

L tycker också synd om sig själv för att han förlorat leksaker som barn. Hur kan en vuxen människa dra upp en sådan sak? L tycker också det var konstigt att X leksaker aldrig försvann, men bara hans leksaker försvann. När skall han glömma allt det där? Hur skall jag prata med honom? Nu har jag i alla fall inte chansen att kontakta med honom, men om jag får någon gång tag på honom. Hur skall jag prata?

AndreaBD skrev 2022-03-12 13:05:18 följande:
    För att man inte glömmer sånt. Det kommer upp igen, det visar sig på något sätt, olika, men destruktivt. 
    X verkar ha glömt allt och gått vidare. Han umgås med mig.

Jag må ha slagit mina barn. Men mina barn har fått mat, kläder och husrum. Jag har aldrig förbjudit mina barn att inte tvätta sig eller allt som barnet behöver. Jag slängde aldrig ut mina barn mitt ute på gatan., t.ex.

Jag har varit en bra mamma, som lagat mat m.m. Inte så att jag bara lagat mat åt mig själv, utan jag laga mat, så det räckte till alla.
    Jag undrar om du möjligen har någon intellektuell funktionsnedsättning? Har du gått i särskola?
    Det du upprepar som en papegoja med att de har fått mat och kläder,  att inte förbjudit dem tvätta sig?....Inte slängt ut dem på gatan mm är så fundamentalt självklart för de flesta föräldrar och knappast något man tar upp som bevis på att man är en bra förälder. Bara meningen du skriver om att du inte förbjudit dem tvätta sig.....? Inte ens en urusel förälder skulle komma på tanken att förbjuda någon att tvätta sig så varför tar du ens upp det? Lika konstigt som om du säger att du inte förbjudit dem att ha skor på sig när de går ut ? 
    Att du lagat mat åt alla i familjen?! För de flesta av oss en självklarhet! 
    Om det är vad du tror räcker för att göra en till en bra förälder så har du misstagit dig å det grövsta! 
Svar på tråden Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!