Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!
Dessutom har han som sagt polisanmält sin egna storebror. Hur kan man polisanmäla sin egna bror? Jag försökte få honom att dra tillbaks polisanmälan, men han vägrade.
Han har också pratat med mig om att jag inte är en bra mamma. T.ex försökte han begå självmord som nittonåring. Han hade gjort ett adjö-brev på Facebook och polisen hittade honom. Han blev skjutsad till psykiatrin, just där min väninna jobbar. Jag besökte honom flera gånger för att få honom gå med på att skriva ut sig. Slutligen gav han med sig och följde med mig.
Det är också någonting som han kan dra upp, när jag pratar med honom. Han säger att jag gjorde det för min egna skull, för att jag har svårt med skam och tål inte stressiga situationer. Han säger: ''Du ville bara att jag skulle komma bort ifrån psykiatrin för att du inte ville att din kompis skulle se mig vara sjuk på psyket och få hjälp.''. Så han säger massa saker om mig och konfronterar och vill argumentera. Men han måste glömma det förflutna, tycker jag!
Jag vill ha kontakt med min son, för att han är min son. Jag tycker det är konstigt av myndigheten att inte ge mig rätten att veta var han är någonstans, trots att han har skyddad identitet. Det är ju min son! Men ingen förstår mig!
Är du seriös??? Jag kan tala om för dig att jag också gjorde så mot min mamma! Jag frågade varför hon gjorde som hon gjorde för att jag ville ha ett svar! Jag slutade bara så småningom, för min egen skull. Och jag flyttade 130 mil bort ifrån henne, för att slippa henne. Lite kontakt hölls bara för barnbarnens skull.
Du tror du kan manipulera din son till att glömma vad han har varit med om? Det kommer aldrig att fungera. Och OM det ändå skulle lyckas så skulle det vara förödande för honom. Vill du göra något bra i allt elände som du har skapat: Var ärlig mot honom, erkänn vad du har gjort och säg att du ångrar det djupt. Först då kan han kanske gå vidare. Och gör inte samma sak med dem andra barnen! Och lägg dig inte i i deras liv!