Anonym (Mamma) skrev 2022-03-15 22:47:18 följande:
Min äldsta son slutade jag slå innan han blev tonår. Min yngsta vart slagen tills han vart 16~.
Min yngsta vart ganska så konstig i sina senare år, när han vart tonår. Han förändrades oerhört mycket. Från en gullig och snäll pojke. Till en person med bisarrt beteende. T.ex slutade han inte prata om sina leksaker som gavs bort. Som tonåring, tyckte jag att det var konstigt, men som vuxen. Varför drar han upp det, när jag träffade honom senaste?
Men det var inte allt. Den absoluta mest konstiga, var att han började imitera mig över en händelseförlopp som inträffade när han var tolv år. Han ville gå till ett tivoli som kom till stan och åka karuseller. Jag gav honom en hundralapp. När han kom hem, så sa han att han att han åkte karusell tillsammans med sina vänner. Han hade bjudit sina två vänner på varsin biljett och så köpte han en biljett till sig själv. Det gick åt exakt hundralapp.
Jag blev så otroligt arg, för att jag tyckte att han var dum i huvudet som låter sig bli lurad och låter andra köra över honom. Jag blev riktigt, riktigt arg. Jag skrek och bekräftade hur dum i huvudet jag tyckte han var. Innan jag tog till ett fysiskt angrepp så svarade han mig: ''Men jag gjorde det av god ända mål. De är mina vänner''. Jag tappade kontrollen och tog tag i hans hår och slog. Jag skrek och hans äldsta son kom. Vi båda skrek på honom och min äldsta son tyckte också han var dum i huvudet.
Den misshandeln höll på ganska lång tid.
En händelseförlopp som stannade kvar hos honom i många år. Jag vet inte om den händelseförloppet fortfarande är kvar hos honom.
Men i många år har han i alla fall imiterat mig och sa ungefärliga meningar om vad jag sa under den misshandeln.
Som jag sa förut, det går inte prata med honom. Ibland så brukade han imitera mig och titta på mig medan han gjorde imitationen. Som om han ville att jag skulle se hans imitation.
Jag tittade alltid konstigt på honom och försökte analysera om varför han imiterar mig.
När han pratar med mig, så är det oftast konfrontationer om varför jag gav bort hans leksaker.
Jag vet inte alls hur han agerar med sina vänner. Men han kan omöjligt ha en sådan absurt beteende mitt ute på gatan.
Det är därför jag vill bara att han skall glömma allt. Det är bäst för alla!
Varför imiterade han mig?
Vad betyder det, när han imiterade mig sådär. Om händelseförloppet.
Äldste sonen imiterade aldrig mig för någon av misshandeln.
Sonen ville bara vara snäll och du misshandlar och slår honom för det.... helt fruktansvärt detta :(
Den enda som är bisarr är du.
Stackars pojke, hjärtat gråter för honom.. Vissa borde aldrig ha barn