Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!

Anonym (Mamma) skrev 2022-03-12 07:54:20 följande:
    Om han glömmer det förflutna, så kan han gå vidare. Det var saker som hände för länge sedan, hur kan han fortfarande bära runt det? Han måste glömma!

Jag är hans mamma och vill träffa honom. Om han bara väljer att ha kontakt med mig. Detta är jättejobbigt för mig. Om han förstår mitt lidande, så kanske han kan komma tillbaka. Det är fyra år! Det är en lång tid!
    Mina kusiner har brutit med sin mamma och då var hon inte ens i närheten av det du gjort (men lika lite insikt som du har)
    Man har rätt att välja bort människor i sitt liv som man mår dåligt av.
    Han vill inte ha dig i hans liv. Det är bara att acceptera. Du har uppenbarligen gjort allt för många kränkningar och saknar insikt i detta.
    Nu har du fått ta konsekvenserna.
    Han mår med all säkerhet bättre nu 
  • sextiotalist
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-12 08:28:25 följande:
    Jag har varit ensamstående med två barn. Det har varit väldigt svårt. Men nu är barnen vuxna och kan tänka själva.

Varför är inte L:s storebror på samma sätt då? Min äldsta son (L:s storebror) sitter med mig, är social. Får mig i skratt och berättar olika saker m.m.
    För att du troligen behandlat de olika, eller alltför lika.
  • sextiotalist
    Anonym (M) skrev 2022-03-13 13:13:20 följande:
    Du kan sitta där och rada upp vad TS ska och inte ska göra, tror inte hon lyder dig i vilket fall. 

Sen om man vill respektera skyddade personuppgifter och aldrig försöka kontakta någon med skyddade personuppgifter är också upp till var och en och inget man måste lyda er i tråden. OM man inte har kontaktförbud mot personen. Om TS har det så blir det en annan sak.

Och TS väljer själv vilken typ av hjälp och inlägg hon vill ta till sig. Jag försökte hjälpa TS. Men jag tror inte det spelar någon roll jag eller eller du skriver, TS verkar mest intresserad av att fortsätta publicera inlägg, det ena mer förfärande än det andra.
    Skyddade uppgifter är väl så svårt, kontaktförbud är än svårare. Om ts hade blivit förbjuden att kontakta sonen, då hade det varit riktigt illa.
  • sextiotalist
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-16 06:32:16 följande:
    Du är absolut inte mitt barn. Du är inte min dotter. Jag har däremot önskat att jag fick två flickor. Men fick två söner i alla fall. När jag var gravid med min yngsta son, liksom, var foster i min mage, så hoppades jag på att det skulle vara en flicka. Men det vart en pojke istället.

Med tiden har jag dock lärt mig känna kärlek till mina barn.

Hade varit fin med två döttrar!
    Dessutom ropade jag aldrig på min äldste son att hjälpa till med något. Han kom automatiskt och tyckte själv att sin lillebror var dum i huvudet.

Du är inte mitt barn!
    Anonym (Mamma 2) skrev 2022-03-16 06:24:24 följande:
    Som jag trodde, alltså. DETTA är anledningen till att din son (dotter?) har brutit kontakten med dig. Han (hon?) vet att du inte ångrar sig. Jag gissar att du saknar förmåga att känna ånger och skuld. Har jag rätt?

Att du försvarar misshandeln efter tivolibesöket är vidrigt, bara vidrigt.

Jag har ingen dotter!

Anledningen till att han brutit kontakten med mig, är p.g.a att han inte vet bättre. Kolla hur han betedde sig.

Varför imiterade han mig?
    Om han tyckte att händelseförloppet var bedrövligt. Varför då själv upprepa händelseförloppet med imitationen.

Om han en gång var glad, snäll och kärleksfull pojke. Varför väljer han att inte fortsätta med det?

Anledningen till att han brutit med dig är att du inte fattar bättre.
    Förhoppningsvis kommer han få ett bra liv så småningom, utan minimerande, risk för våld.
  • sextiotalist
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-18 11:42:31 följande:
    Anonym (gg) skrev 2022-03-17 21:44:31 följande:
    Den äldsta är "the golden child" och den yngsta "the scapegoat".

Jag har inte favoriserat någon i familjen. Faktum är att jag faktiskt tyckte väldigt mycket om den yngste, om man nu ''måste'' sätta en punkt för OM jag har favoriserat  Min yngste son var full av kärlek. Han älskade mig och sa det ofta. 

Men hur kan det ha blivit missförstod med min favorisering av det äldsta sonen? 
    Min äldsta son ville gärna ha en födelsedagsfest. Jag anordnade det, men det var väldigt jobbigt och jag ville aldrig mer göra något sådant en gång till. Så min yngste son blev aldrig firad.

Min yngsta son blev alltid av med sina leksaker. Men min äldsta sons leksaker blev kvar. Anledningen varför jag pratade med honom, om jag var tvungen att ge bort hans saker. Så frågade jag alltid honom och pratade med honom.

Det beror på att min äldste son blev så arg och okontrollerad. Att jag visste på förhand att han förmodligen skulle bara blev förbannad och sedan ta söder saker i mitt hem.

Därför gavs min yngsta sons leksaker bort, utan att jag sa något till honom. Han fick istället se det på plats hur hans leksaker försvann till sina kusiner och på andra ställen. Det enda han gjorde var att gråta, men det var något som gick över och jag fick inga konsekvenser, så som att han tog mina saker eller tog söder något. Han grät bara och det var enkelt att hantera.

Däremot i äldre dar, vart min äldste son den bäste och favoriten. Det var i tonåren, som jag började tycka om min äldsta son mer och mer. Just för hans sätt att vara emot mig, vara social och trevlig m.m. Men min yngsta son, vart i princip apatiskt och det gick inte att prata med honom överhuvudtaget. Jag försökte hela tiden att få honom att komma och kolla på TV eller bara en allmän umgänge. Men det gick inte alls att ha en kommunikation med honom.

Så det där med favorisering, vart inte förs båda vart äldre. Alltså i tonåren. 14-16.

Du saknar fullständigt insikt i hur du har betett dig mot den yngsta. 

Hoppas din yngsta får ett riktigt bra liv, utan vare sig dig eller din bror. Önskar honom alla lycka, omgiven av personer som älskar honom villkorslöst, som inte sviker honom. Allt det han inte fick under sin uppväxt.

Sedan kan du och den äldsta sitta, omväxlande framför tv´n och omväxlande på ett mötesrum på någon anstalt, fnissa tillsammans.

• sextiotalist
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-18 12:07:39 följande:
    1) Mötesrum på en anstalt?!

2) Jag försöker faktiskt få ordning på familjen. Så min son kommer tillbaka och vi alla umgås!
    Eftersom din äldsta är våldsam, så kommer det sluta där förr eller senare
    Dim yngsta kommer troligen inte tillbaka, såvida du inte genomgår en drastisk förändring 
  • sextiotalist
    AndreaBD skrev 2022-03-18 12:45:26 följande:
    Varför tar man leksakerna ifrån ett barn??
    Undrar jag också. 
  • sextiotalist
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-18 13:01:55 följande:
    sextiotalist skrev 2022-03-18 12:53:26 följande:
    Undrar jag också. 

Normalt att inte kunna släppa det efter X antal år?
    Då kommer man överens om att lägga undan dessa ett tag. Man ger inte bort utan att barnet är med på det
    Sonens leksaker låg länge i kartonger innan det var dags.
    Legot har vi kvar än
  • sextiotalist
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-18 13:58:43 följande:
    1) Det är lite pinsamt att mina vänner inte fått se L (min yngsta son) på ett tag. Vad skall jag ge för förklaring eller ursäkter? Jag har bara sagt att han givit sig iväg och tagit pappans parti, utan att ens pappan varit där. Jag har sagt: ''Han har dragit och förmodligen saknat pappa så pass mycket att han valt att få kontakt med pappan igen i varje pris och att min ex-man bara tillät det.'' - Hur annars skall jag tala om för mina vänner, varför inte L syns i trakten. Jag har sagt lite smått att jag har små kontakt med honom och att han numera jobbar i en annan stad.

2) Jag gav bort leksaker för att när jag skulle träffa min släkt, så ville jag inte komma tomhänt.
    Varför inte säga sanningen?
    Du har, enligt dig själv, gjort allt rätt.
    Nja, du vet innerst inne att du har gjort fel, så du vet att dina vänner skulle förstå din son och snart bli fd son 
    Bättre att köpa en bukett eller chokladask istället för att ta sina barns leksaker
Svar på tråden Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!