Inlägg från: Anonym (Gea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gea)

Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!

Ts du har slagit ditt barn. Detta är något du aldrig kan förvänta dig att han skall förlåta dig för. alldeles oavsett hur lång tid som gått sedan dess.

Du har nekat honom vård när han behövde den. Om han var så pass dålig att blev inlag på psyk så måste även du kunna förstå att han inte hade blivir frisk genom att sitta och glo på teve med en mamma som misshandlar honom och en elak äldre bror?

Du är hans mamma genetiskt ja. Men du har inte agerat mamma genom att vara hans trygga punkt i livet. Du får nu ta konsekvenserna av ditt beteende och respektera att han inte förlåter dig för hur du betett dig. och det är
    fullt rimligt att han inte förlåter dig 

• Anonym (Gea)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-12 08:11:46 följande:
    Att vara mamma är inte lätt. Jag var dessutom en ensamstående mamma. Det märkliga och orättvisa är att L började ha en kortare kontakt med sin pappa senare i tonårslivet. Då gav L pappan en massa kärlek och agerade som om pappan alltid varit där för honom. Men L gjorde inte så mot mig.
    Anonym (Gea) skrev 2022-03-12 08:02:45 följande:

Ts du har slagit ditt barn. Detta är något du aldrig kan förvänta dig att han skall förlåta dig för. alldeles oavsett hur lång tid som gått sedan dess.

Du är hans mamma genetiskt ja. Men du har inte agerat mamma genom att vara hans trygga punkt i livet.

Att vara ensamstående mamma är inte lätt. Om något hände när han var barn och nu när han är 28 år. Sitter det alltså kvar?

Det spelar ingen roll om du var ensamstående utan boende och barnen bodde med dig på gatan.
    Du har misshandlat ditt barn fysiskt och med stor sannolikhet även psykiskt med tanke på din brist på insikt i ditt beteende.
    Det spelar ingen roll hur svårt det var för dig att vara förälder. du har betett dig som skit och ja det kommer sitta kvar för resten av hans liv.
    Han kanske en dag kan få en acceptans över att livet blev som det blev men du kan inte förvänta dig det.

Pappan kanske inte misshandlat honom och bettet sig som skit på annat sätt än att inte vara närvarande? Då är det inte konstigt att sonen ville träffa sin pappa.

• Anonym (Gea)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-12 08:28:25 följande:
    Jag har varit ensamstående med två barn. Det har varit väldigt svårt. Men nu är barnen vuxna och kan tänka själva.

Varför är inte L:s storebror på samma sätt då? Min äldsta son (L:s storebror) sitter med mig, är social. Får mig i skratt och berättar olika saker m.m.
    Du måste väl ändå kunna förstå att man kan hantera detta olika!
    Du slog alltså även storebror? 
    Sluta med ditt kort om att du var ensamstående. Det ursäktar inte ditt beteende över huvud taget 
  • Anonym (Gea)

Jag citerar dih inte ens ts för din text var så lång?

att du lagat mat och gett dem hela kläder och inte slängt ut dem på gatan gör dig inte till en bra mamma.
    Du kan ge dem allt i form av materiella ting men ändå vara en kass mamma för att du slår dem. förtsår du inte det?

Leksakerna var en stor sak för honom? Är det så svårt att förstå? Ett barns leksaker är viktiga och uppenbarligen är detta en av de saker som gjort att han mått skit under uppväxten. Det är inget man bata släpper.

Din äldre son har grava problem och är uppenbart en sämre fungerande människa än din yngre som som valt att klippa kontakten med dig och leva ett normalt liv.

och Vadå bara gå undan när storebror blir sur? det var ju precis det han gjorde? och oavsett så är det inte okej att han misshandlat sin bror. Det är inte lillebror som skall behöva gå runt och ducka för att bli slagen och hela tiden tänka på vad han gör för att inte reta upp storebror.

Du tar nog seriöst priset i att inte förstå vad du gjort mot dina barn.

• Anonym (Gea)

Och hur du skall prata med honom.
    Du kan inte få honom att glömma och hans ilska och förakt för dig är fullständigt rimligt.
    Vill du ha kontakt med honom så är enda sättet att du fattar vilken kass mamma du varit och hur du betett dig. När du insett detta kan du ge sonen en genuin ursäkt. Kanske godtar han denna, troligen inte, och det får du leva med.

• Anonym (Gea)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-13 08:16:36 följande:
    Det hände för jättelänge sedan. Jag slog inte mina barn när de blev stora. Min äldsta son slog istället L i tonåren. Hur kan jag vara ansvarig för X handlingar. Det är inte så att jag sa till X ''Gå och slå L''. Hur skall jag förhindra två stora pojkar i tonåren?
    Det spelar ingen roll hur länge sedan det är, försök förstå det.

hur du skulle förhindra storebror från att misshandla lillebror? ja du kunde kontaktat socialtjänsten om du inte kunde hantera detta själv. Något du borde gjort redan innan du slog dina barn själv för första gången.
    Att du slagit honom går aldrig att förlåta. Det kommer han aldrig glömma.
    Kan du verkligen inte få in u huvudet att man inte känner ett behov av att träffa den person som misshandlat en under uppväxten och behandlat en som skit?
  • Anonym (Gea)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-15 20:06:57 följande:

Om han väljer att inte glömma, så kommer han fortsätta må dåligt. Om ha väljer att glömma det som har varit och agerar som vilken människa som helst och umgås med sin familj. Så mår han bättre. Det gör alla. Min äldsta son mår bra. Annars hade vi inte umgåtts, pratat med varandra m.m. Ni tycker att han inte frisk som kommer hem till mig och umgås.

Anonym (Mamma 2) skrev 2022-03-13 22:44:06 följande:
    En fråga: ångrar du att du har misshandlat dina barn? Känner du skuldkänslor?

Jag var i en jättestor stress. Jag har sagt detta förut. Det var svårt för min sits. Om jag får en chans, så slår jag inte mina söner igen.

Nej han kommer inte må bra av att glömma och nej det är inte självklart att må bra qv att umgås med den person som misshandlat en under uppväxten och uppenbarligen inte ens har vett nog att ta ansvar för det. Många mår uppenbart bättre av att bryta med sin familj.
    du vet inget om din sons liv just nu. Han kanske mår fantastiskt och fyller sitt liv med sociala kontakter.

Och att din äldsta son ungås med dig betyder inte att han mår bra. Snarare tvärtom med tanke på det sätt ni umgås. Hur kan du tycka att en person med grava aggressionsproblem mår bra?

• Anonym (Gea)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-03-18 18:40:07 följande:
    Hur kand et vara normalt att fortfarande vilja ha tillbaks sina leksaker?
    Det handlar inte om att vilja ha tillbaka leksakerna som vuxen. Det handlar om faktumet att du gav bort dem bör han var liten. Hur du behandlade honom när han var liten.
    Det spelar liksom ingen roll hur mycket du skulle försöka kompensera nu (vilket du inte ens gör). Ditt beteende när han var barn kommer han helt enkelt inte kunna glömma
Svar på tråden Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!