Anonym (M) skrev 2022-03-12 02:01:51 följande:
Tråden är för att hjälpa TS, det är så känsliga rummet funkar. Jag utgår ifrån vad hon ber om hjälp med.
Ja, du återkommer till vad han sa, men det är ju för att TS varit som hon varit, du vet ju inte vad han skulle tycka om hon ändrade på sig. Du vet inte vad han innerst inne vill höra och se från sin mamma.
Sen visste jag inte att hans skyddade identitet berodde på TS. Har hon besöksförbud eller liknande så ska hon givetvis inte kontakta honom.
Låter som att du har samma problem med gränser som TS. Om någon skaffar skyddad identitet, vägrar träffa dig och gör det tydligt att det inte vill ha något med dig att göra betyder det NEJ. Inte att det är upp till dig att tolka vad han egentligen innerst inne vill. Respektera folks nej. Personer ska inte ens behöva skaffa skyddat identitet för att få sina nej respekterade.
Och TS HAR INTE ÄNDRAT SIG. Hon har inte ens kommit till minsta lilla insikt. Så att ge tips till henne om att jaga sin son så att hon kan fortsätta den psykiska misshandeln är hemskt.
Och jag hoppas du förstå att känsliga rummet inte betyder att det är okej att släppa allt vad medmänsklighet och moral är bara för att "hjälpa ts". TS är inte den viktiga att skydda och hjälpa här. Om en våldtäktsman bad om råd i känsliga rummet om hur han bäst kunde få sitt offer att inte anmäla hoppas jag verkligen inte du hade gett honom råd kring det istället för att se till offrets bästa i situationen.