EnAnonumius skrev 2022-03-13 08:34:25 följande:
Anonym (M) skrev 2022-03-12 03:04:29 följande:
Jag berättar hur jag tolkar hur forumet ska användas. Tolkar du reglerna på något annat vis eller struntar i reglerna bryr jag mig inte om. Har jag inget som jag vill tillföra frågeställningen så svarar jag inte i tråden om våldtäktsmannen.
Ja och ett sätt att hjälpa denna TS är att få henne att komma till insikt att hon har sig själv att skylla för att sonen inte vill ha kontrakt med henne och få henne att respektera sin sons önskan.
Men det kanske är svårt för dig att förstå att det är också en hjälpa till en TS?
TS son har dessutom skyddat boende. Det verkar du ju strunta i och föreslår att TS skall försöka skaka fram vad han bor via sonens vänner. Du är ju direkt respektlös mot offret, TS son.
Du sitter ju och direkt uppmuntra TS via det förslaget att TS skall vara respektlöst mot sin son.
OM TS, yngsta son vill ändra sig, och ta tillbaka TS i sitt liv,, så skall han ju självklart få göra detta, men det skall uteslutande ske på sonens villkor och när han är redo iså fall. Inte för att TS har blivit uppmuntrad att försöka få fram adressen och kontakta honom. Utan TS skall snällt vänta och OM hon blir kontaktad så skall hon bevisa för sin son att hon har kommit till insikt att hon har svikit honom grovt, mycket grovt.
Du kan sitta där och rada upp vad TS ska och inte ska göra, tror inte hon lyder dig i vilket fall.
Sen om man vill respektera skyddade personuppgifter och aldrig försöka kontakta någon med skyddade personuppgifter är också upp till var och en och inget man måste lyda er i tråden. OM man inte har kontaktförbud mot personen. Om TS har det så blir det en annan sak.
Och TS väljer själv vilken typ av hjälp och inlägg hon vill ta till sig. Jag försökte hjälpa TS. Men jag tror inte det spelar någon roll jag eller eller du skriver, TS verkar mest intresserad av att fortsätta publicera inlägg, det ena mer förfärande än det andra.