Inlägg från: Elin pelin |Visa alla inlägg
  • Elin pelin

Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!

Om detta är sant behöver du först gå och prata med någon om hans barndom, sen behöver han följa med (om du kan få honom till det) och då ska du bara lyssna och ta till dig. Sedan kan du berätta hur du kan jobba med dig själv. För om det du skriver är sant förtjänar du inte kontakt med honom. Jag hade brutit all kontakt med en förälder som ä behandlat mig så. Leksakerna kanske han behöver lära sig komma över (och du be om ursäkt för), men resten måste du visa honom att du insett var fel och att det kommer han aldrig komma över, men kanske förlåta...

• Elin pelin

Nu kan jag inte citera, men inlägg #13 (där du kallar barnen för l och x) gör mig övertygad om att ingen kan vara dum så du måste trolla!

• Elin pelin

Det verkar som du vill att sonen ska vara någon han inte är, varför är han inte mer som sin bror, eller sin mamma??! Människor är olika, han är kanske känslig (men antagligen inte), men du har ju ingen medkänsla! Han mår förhoppningsvis bättre utan dig, för du verkar ju inte gjort mycket för att han ska må bra...
    Glömma och stoppa huvudet i sanden är det sämsta han kan göra.
    Nej, släpp honom, och låt honom komma OM han mot all förmodan (och mot allt vett och förnuft) skulle vilja ha kontakt igen. Gråt i din ensamhet men låt honom vara! Du har missat den viktigaste uppgiften vi som mammor har, att ge våra barn trygghet, villkorslös kärlek! 

• Elin pelin
    Anonym (Lika men) skrev 2022-03-16 15:43:07 följande:
    Min syster dömdes och fick fängelse. Jag har brutit med dem, skyddad identitet och min syster och mamma har kontaktförbud. Vi har prövat att ta bort det en gång men det tog inte två veckor innan de tog reda på var jag fanns och började skicka brev, blandat mellan sånt som står i den här tråden och hot, och stalka mig. Fick snabbt ett nytt beslut och fick börja om mitt liv igen. 
    Åh vad det gör ont i mitt hjärta att läsa denna tråden!
    Jag hoppas att du omger dig med människor som älskar och respekterar dig för den du är. Du är värd att älskas, bara för att du är du! Tänk på att du är stark som kommit därifrån. Din mamma förjänar inte dig, aldrig någonsin. Du är värd mer!

Att ts inte är din mamma låter som skitsnack...
Svar på tråden Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!