Inlägg från: Anonym (Du måste skoja?!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du måste skoja?!)

Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!

Du måste ha någon slags personlighetsstörning. Sociopat kanske. Känns så. Allt handlar om dig, och du har noll insikt i vad för skador du åsamkat din yngre son. Finns ingen ansvarskänsla där heller, utan skulden lägger du på honom. Du är totalt respektlös inför den yngsta sonens önskan att bli lämnad ifred. 

Nej man glömmer inte TS på det sättet du önskar TS. Enda viset att på riktigt gå vidare, när man har en förälder som dig. Är att skära bort er ur sitt liv. Totalt. Först då kommer man ha chansen till att kunna få ett bra och lyckligt liv. 

Jag är 34 år gammal, och har inte pratat med min far på 7 år nu. Har extremt svårt att se att vi någonsin kommer höras av igen. Mina syskon har en relation med honom. Men jag har valt bort att ha en. Jag vill inte. Han förstörde flera år av min barndom, genom att vara egoistisk och sätta sig själv i främsta rummet. Han har aldrig kunnat förstå att det han gjorde skadade mig, något kopiöst, utan han har alltid skyllt ifrån sig. Eller tyckt att men så farligt var det ju inte. Fine. Ut ur mitt liv då, om det skall vara på det viset. Din son TS, känner nog något snarlikt vad gäller dig och hans äldre bror. 

Svar på tråden Hur skall jag få min snart 30-åriga son att glömma det förflutna?!