Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Vill inte ha sex med min man

Låter som den klassiska ursäkten för att äta kakan och ha den kvar. Jag vill knulla andra men ha kvar mitt trygga familjeliv....

Min spontana reaktion är... varför ställer du frågan?

Du vet ju redan att det är fel och vilka risker det medför och att påpeka det för dig kommer ju inte göra något nytta. Så du kommer ju gå ut och knulla andra oavsett vad någon säger här för det är ju vad som är bekvämast för dig och du har förmodligen en hel arsenal med lämpliga ursäkter för att rättfärdiga det. Alla som råder dig att inte göra det är ju bara fjantiga moralister som inte förstår, och alla risker otrohet medför gäller ju inte dig för just du kommer såklart aldrig bli påkommen.

Så vad är syftet med din tråd? Ville du bara ha andras medgivande och ok stämpel på att det är helt ok att bedra din familj så det ska kännas bättre? Det behöver du nog inte oroa dig för, medhåll kommer du garanterat få i ett forum som kryllar av otrogna människor.

• Anonym (jaha)
    Anonym (C) skrev 2022-03-10 10:28:35 följande:
    Det är inte så konstigt att du inte tänder på honom om ni har såna problem i ert förhållande som du beskriver. För att du ska känna attraktion till honom måste ni lösa de problemen först, och om ni inte kan det är nog skilsmässa enda alternativet.
    Allt det där vet nog TS redan mycket väl... problemet är bara att hon kommit på en helt maaaagisk "lösning" som ger henne möjligheten att skita att rodda i  problemen hemma på riktigt och ändå vara nyknullad och glad. Orka hålla på och tjafsa med sin partner och rodda i gammalt illaluktande mög i förhållandet när man bara kan smyga lite.... ingen kommer ju veta nåt ändå och då är det ju som det aldrig hänt!

Dessutom ska man ju inte glömma att det är fan så mycket mer spännande att knulla någon ny superhjälte än sin gamla sladdriga partner som man känner utan och innan, tänk bara vilka grejer man skulle kunna göra, spänningen , pirret, å herrejävlar nu gick det nästan i brallan bara av att tänka på det.....ännu någon som talar för att den där magiska lösningen är nog rätt fin ändå....

Innan TS skrev denna tråd har hon förmodligen suttit och putsat på den där magiska lösningen rätt länge och bara lagt på fler och fler fördelar med den...

Om jag är nyknullad och glad så kommer jag vara en såååå mycket bättre partner och mamma...det kommer ju alla tjäna på... jag är en hjälte om jag är otrogen... +1 för otrohet.

Att hålla på och rodda med gammalt mög och tjafsa med min partner är ju bara så jäkla jobbigt och kommer bara leda till irritation... +1 för otrohet.

Osv, osv, etc, etc....

Alla risker med otrohet, som att det kan explodera i nyllet på alla så det bara blir köttfärs kvar av hela familjen är ju ett ickeproblem för ingen kommer ju nånsin få reda på det... och då är det som att de aldrig hänt det ju hänt ju...

När folk gör svek och lögner till ett gångbart alternativ så är det omöjligt att resonera med dem. Det är lite som att försöka få någon som står med familjens besparingar i näven med ena foten vid entrén till lyxbil affären och försöka förklara för personen hur jävla korkat det är.... de kommer ha 1312312312 anledningar till varför det är en helt briljant idé. Men bara det faktum att de öht står där med familjens besparingar i näven visar ju att personens värderingar slagit slint.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jalle) skrev 2022-03-10 14:47:41 följande:
    Jag tycker du kan prova att vara med en annan man. Livet är för kort, och din man verkar ändå inte bry sig särskilt.
    Anonym (jaha) skrev 2022-03-10 11:05:33 följande:

Låter som den klassiska ursäkten för att äta kakan och ha den kvar. Jag vill knulla andra men ha kvar mitt trygga familjeliv....

Min spontana reaktion är... varför ställer du frågan?

Du vet ju redan att det är fel och vilka risker det medför och att påpeka det för dig kommer ju inte göra något nytta. Så du kommer ju gå ut och knulla andra oavsett vad någon säger här för det är ju vad som är bekvämast för dig och du har förmodligen en hel arsenal med lämpliga ursäkter för att rättfärdiga det. Alla som råder dig att inte göra det är ju bara fjantiga moralister som inte förstår, och alla risker otrohet medför gäller ju inte dig för just du kommer såklart aldrig bli påkommen.

Så vad är syftet med din tråd? Ville du bara ha andras medgivande och ok stämpel på att det är helt ok att bedra din familj så det ska kännas bättre? Det behöver du nog inte oroa dig för, medhåll kommer du garanterat få i ett forum som kryllar av otrogna människor.

Sådärja, där har vi en....Drömmer
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jalle) skrev 2022-03-10 15:14:47 följande:
    Det bjuder jag på. Hoppas det känns bättre nu Solig
    Nä jag tycker bara det är oerhört korkat, men TS är nog glad Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (C) skrev 2022-03-10 16:57:32 följande:
    Det är möjligt att ts redan bestämt sig och bara vill ha bekräftelse, men man kan ju alltid försöka att få henne på andra tankar.
    Ehm, med tanke på att halva TS trådstart handlar om sex och sexlust så känns det ju klart närmare tro att hon vill ha sex med någon annan än enbart titta på naturprogram på tv och käka chips med någon annat. Men visst, det kan ju hända att hon bara vill ha bekräftelse och bara sitta och stirra varandra djup i ögonen Oskyldig
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jalle) skrev 2022-03-10 15:34:22 följande:
    Alla som inte tycker som du är korkade? Vilket roligt liv du måste ha Solig
    Nope, det är snarare alla som stänger av hjärnan och följer könsorganet var den än pekar som är korkade... det klarar ju vilket djur som helst av. Men det krävs några hjärnceller för att tänka lite längre än så.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jalle) skrev 2022-03-10 19:51:30 följande:
    Bara så du vet. Det är bara du som blir utskrattad.Solig
    If u say so....
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kontroversiellt..) skrev 2022-03-12 00:53:03 följande:
    Så många frågor att jag måste ta dem en i taget. :)

1. Vilka är "normala människor"?
    2. Varför skulle polyamori ha något med sexuell läggning att göra?
    3. Vilka är "programmerade att älska en person åt gången"?
    4. Varför låta andras fördomar sätta stopp för ens egna val?
    5. Varför likställer du olika sätt att föra relationer på med sexuella läggningar?

Nummer 1, 2 och 5 tänker jag inte ens lägga ner någon som helst tid på. Det är så dumma påståenden från din sida att det inte är värt det, såvida du inte känner för att utveckla vidare vad du tänker.

Vad som gäller nummer 3 så har ju alla sex av helt olika skäl och att begränsa sig till endast en sexpartner passar inte alla. För mig och min man kändes det mer rätt att låta varandra utforska på egen hand. Idag är vi så gott som monogama och är nöjda med det också, men att vara polys hjälpte oss båda att hitta rätt både hos oss själva men även varandra. Då tänker jag att det var bättre än att fortsätta vara missnöjd eller separera. Säger absolut inte att det behöver vara detsamma för alla, men det kan ändå vara värt att ta upp om nu TS så känner att allt bara är skit ändå. Det hon skriver är ju att hon vill ligga med någon annan man och är på väg att bli otrogen, så varför inte förhindra ett sådant öde?

I fallet med 4 så får alla anpassa sina parförhållanden så det funkar för dem. Vi träffar aldrig varandras familjer och låter var och en ägna sin fritid såsom en själv vill. Vi anpassar inte våra privatliv så att våra vänner känner sig bekväma med att vi följer några normer. Dessutom kan man ju verkligen undra sig vilka det är som ifrågasätter hur andra människor faktiskt knullar? Är det verkligen något ni pratar om i fikarummet på jobbet eller tar upp i casual conversation när du träffar någon gammal polare i hissen? "Ligger du fortfarande med din man?" kanske är det nya "Går bilen bra?", vad vet jag. Mina vänner är hyfsat pryda och respekterar ens integritet. Jag frågar inte heller folk om de har öppna förhållanden och lägger mig inte i det.

Men för all del, vill man ligga med andra män än sin egna man och bara ser monogami som det enda fungerande är det bara att separera. Eller stå ut med skiten. Det sista hade jag aldrig tagit. Lösningarna beskrivs ju redan i trådstarten och det är ju omöjligt för oss andra att komma med något förslag ifall det bara är två binära alternativ.

Personligen värderar jag att mina relationer, sexliv och liknande fungerar framför om någon tycker att jag inte följer normen. I sak inte konstigare än att välja de kläder man tycker passar en själv oavsett om man sticker ut på gatan eller inte, men vissa kanske hellre har exakt samma plagg som alla andra för att inte bli urskiljbar även om man själv känner att det inte passar en.
    Intressant inlägg men det mest intressanta i det är att du totalt missar den abslut viktigaste poängen... ärlighet.

Du skriver om du och din man och hur ni KOM ÖVERENS om att öppna ert förhållande.... men ser du någonstans i TS text att hon kommit överens med sin partner om att ha sex med andra?

Du skriver att du värderar dina relationer... men hur mycket skulle du värdera relationer med människor som ljuger för dig och sviker dig?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (E.) skrev 2022-03-11 19:18:02 följande:
    Fast nu ÄR hon ju redan så olycklig. Hon funderar redan på skilsmässa. Din liknelse om  familjens samlade besparingar och lyxbilen, passar bättre på en situation där någon lever i ett alldeles utmärkt lyckligt äktenskap, och inte har en tanke på att skiljas. Men ändå i stunden blir frestad av en ny bekantskap på finlandsbåten eller konferenshotellet. 
    Så om man är olycklig så är det ok att sno familjens besparingar menar du?

Jag tycker man inte sviker sin familj oavsett hur olycklig man är. Vill man köpa lyxbil så pratar man med sin familj om det och ser om man kan komma överens. Och komer man inte överens så skiljer man sig och SEN kan man gå ut och köpa lyxbil för sina EGNA pengar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kontroversiellt..) skrev 2022-03-13 16:45:00 följande:
    Alla mina inlägg går ju ut på att hitta sätt för TS att vara ärlig.
    Anonym (jaha) skrev 2022-03-13 16:37:15 följande:
    Du skriver om du och din man och hur ni KOM ÖVERENS om att öppna ert förhållande.... men ser du någonstans i TS text att hon kommit överens med sin partner om att ha sex med andra?
    Om du läser vad jag har skrivit så har jag sagt till TS att vederbörande kan ta upp det med sin partner och således se om det går att göra någon form av överenskommelse, om hon nu vore intresserad förstås.Väldigt lite förstås och det är därför jag anser att de enda alternativen som TS ser i dagsläget är antingen att skilja sig eller stå ut med skiten (alltså att fortsätta leva i ett sexlöst förhållande utan att ligga med andra män). Att vara missnöjd med sin partner och bära på det är ju i sig ett svek, men nu går TS i parterapi så bevisligen är båda välinformerade om vad alla inblandade tycker och det är ju bra.

Vari mina inlägg menar jag på att TS ska svika sin partner eller på annat vis ljuga? Det är ju direkt befängt att jag skulle ha uppmanat till något sådant.
    Va bra, då är vi överens om att detta inte handlar om polyamori eller inte untan om ärlig kommunikation.

Att gp på terapi är i sig inte en garanti för ärlighet. Om TS tex går dit och pratar om probelemn i relationen men "glömmer" att nämna att hon vill ligga med andra män och att hon siktat in sig på en specifik man så kan ju det kanppast kallas fär ärlighet. Och att försöka lösa problem genom att utesluta mindre smickrande saker ur konsersationen säger ju sig självt är dömt att misslyckas men ändå är det tyvär precis så väldigt många gör.

Ja har inte skrivit att du sagt att TS ska svika sin partner, jag påpekade bara att du i ditt inlägg inte tog upp skillnaden mellan att ligga med andra med sin partners samtycke och inte.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (...) skrev 2022-03-14 23:46:10 följande:

Självklart vill man inte ha sex med någon man är arg på. Självklart vill man inte ha sex med någon som nyss sårat en och särskilt inte om han sårat en gång på gång. Självklart vill man inte ha sex med någon man känner starkt agg mot, irritation, sorg och frustration.

Det är absolut inget fel på din sexlust i din kropp utan dina känslor av ilska mot din man som sannolikt kommer av hans beteende under många årgör att du tappar lusten att förena din kropp med hans kropp nu.

Om han ändrar sig så att ni slutar gräla och du börjar tycka om honom igen utan ilska och sorg så kommer du självklart vilja ha sex med honom. Så börja med att försöka bli vänner igen så att du kan känna några varma känslor för honom, det kommer ju lösa sexbiten.

De flesta fungerar som du, man vill inte ha sex med någon man inte gillar och är arg på. Helt självklart!

Spännande hur man kan göra en höna av en fjäder...

Du lägger hela skulden på TS man och tar för givet att det är HAN som måste förändras. Men exakt VAD baserar du det på?

Så vitt jag kan se så är det enda TS skrivit om anledningen till hennes missnöje är att....

"Orsakerna till att jag inte tänder på min man är ganska många, både rent fysiskt (han har gått upp mycket i vikt, tar inte riktigt hand om sig) men även mentalt. Det har hänt mycket genom åren som har byggt upp en besvikelse i mig som är svår att vifta bort. Saker han har gjort eller inte gjort, löften som har brutits.... 

Är det en rationell anledning att känna ett sån ofattbart ilska över?
    Är det en rationell anledning att känna sig så ofantligt sårad över?

På vilket sätt menar du att gå upp i vikt är detsamma som att såra någon så djup som du påstår? Min sambo gick upp 20 kg från det vi träffades, är det anledning att sluta ha sex och börja leta efter någon ny att knulla med istället?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Plikt att vara attraktiv i kärlek) skrev 2022-03-15 12:59:13 följande:
    Stor viktuppgång och bristande intresse och engagemang för sin egen person och hälsa är väl starka anledningar nog till att känslor och attraktion förändras!

Man blev ju kär i en speciell person, ett speciellt utseende, en speciell vikt, en energi mm.  Desto längre den personen kommer från sitt ursprungsjag och sitt utseende, desto svårare blir det att bibehålla grundkänslorna i mitt fall.

Jag skulle absolut sluta tända på en persons kropp om den ändrades radikalt till det sämre. Kroppsfett och förändrad form påverkar stort. Kärleken hade dock inte förändrats pga en viktuppgång men i längden hade den förmodligen det eftersom sexlivet blivit lidande och den fysiska ömheten avtagit. Inte konstigt alls varför man börjar se sig om efter någon mer attraktiv. En person som slutar bry sig själv slutar ju också bry sig om mina känslor och vårdar inte längre kärleken och den sexuella gnistan.
    Absolut, men det går åt båda hållen, man bör hålla sig någorlunda i trim men man bör oxå ha lite tolerans för det är irrationellt att tro att människor ska vara smala och snygge 24/7 livet ut.

Om ens relation till sin partner står och faller på att personen måste vara smal och snygg 24/7 livet ut så har man nog en väldigt ytlig och omogen syn på människor och förhållanden. I så fall ska man nog hellre skaffa sig en docka
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jalle) skrev 2022-03-15 13:24:24 följande:
    Men snälla, vem vill ligga med en fettbomb. Tycker TS gör rätt. Hennes man har faktiskt ett ansvar att hålla sig attraktiv för henne.
    Men snälla vem vill leva med ett egotrippat asshole ?
    Vem vill ha ett förhållande med en ytlig människa som bara avgör ditt värde efter din vikt/utseende?

Det kanske finns mer än BARA det ytliga som är avgörande för ett förhållande?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Plikt att vara attraktiv i kärlek) skrev 2022-03-15 13:23:18 följande:
    Instämmer i det. Klart att kroppar och utseenden förändras men det behöver ju inte betyda att man slutar bry sig och låter kropparna förfalla helt. Jag anser att man ska försöka sitt bästa, för att se ut sitt bästa och att hålla sig inom ramen för sin partners smak och begär, så länge man inte gör stora övergrepp på sig själv, eller blir sjuk så att man inte kan påverka situationen. Att åldras är ju en knäck för utseendet men förhoppningsvis kan man vänja sig både vid sitt eget och den andres.
    Och var någonstans i TS beskrivning står det att han låtit sig förfalla HELT?

Jag anser oxå att man ska ta hand om sig själv (inom rimliga gränser) och inte bara för sin partners skull utan även för sig egen, MEN jag tycker oxå att man behöver ha en någorlunda realistisk syn på människor och förhållanden.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ja) skrev 2022-03-15 13:26:31 följande:

Men alltså tar din man lång tid på sig att komma? Min man kommer på 2 min typ och det orkar jag ställa upp på i sexväg

Tja, om man inte orkar anstränga sig mer än 2 min för sitt förhållande så ska man kanske inte ha ett förhållande?

Gäller samma resonemang för allt i ert förhållande och även din man?
    Allt som du vill göra men som tar mer än 2 min att göra kan han skita i om han vill?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jalle) skrev 2022-03-15 16:21:57 följande:
    Det här med feta människor som bara går runt och tycker synd om sig själva är bara patetiskt. Man får faktiskt rycka upp sig lite, du gör både dig själv och din partner en tjänst. Kanske dom kan få igång sexlivet igen?
    Och var någonstans står det att TS man är en fettbomb och chipsmaskin som tycker synd om sig själv?

TS skrev att han "gått upp i vikt".... det kan vara 2 gram eller 150 kg.

Hur FAN lyckas du få det till en fettbomb och chipsmaskin som tycker synd om sig själv?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (...) skrev 2022-03-15 23:16:46 följande:
    Jag baserar det på att de oerhört vanlig: Mannen beter sig på ett sätt som gör det omöjligt för kvinnan att fortsätta vara tänd på honom, och tillslut blir det omöjligt att leva med honom pga hans beteende. Kvinnan tar då initiativ till skilsmässa. 

De flesta äktenskap slutar med att mannen aldrig gör slut men uppför sig kontinuerligt på ett sätt som gör det omöjligt att leva med honom för kvinnan. Än mindre tända sexuellt på honom.

Problemet går djupt, orsakerna är många när kvinnan slutar tända på sin man, samtidigt som hon har kvar sexlust som kan visa sig mot främmande män (de har ju inte visat några nackdelar med sig själva och inte stört kvinnan på ett psykologiskt djupare plan).

Så därför tänker jag att eftersom TS har en sexdrift är det mannen i sig som inte attraherar henne, och då ligger problemet djupare. Då tänker jag att om man löser de djupare bakomliggande grundproblemen kommer hennes attraktion för mannen tillbaka i takt med att hon kan börja älska honom igen. Beter han sig dock på sätt som gör honom svår att älska och leva med så är det naturligt att TS inte vill ha sex med just honom. Hon ska inte känna att det är något konstigt, eftersom de flesta kvinnor fungerar så att vi inte vill ha sex med en man som vi är arga på, som vi hyser agg mot.

Oftast är det så. Alltså väldigt vanligt. Därför skrev jag så.
    Jag tror att det är precis lika vanligt att mannan inte alls förändrats speciellt mycket utan är ganska konstant och det är precis det som gör honom tråkig och ointressant...och så börjar man snegla lite på andra som upplevs som så mycket mer spännande för det är ju nytt och outforskat.

Och så börjar man flirta och det spär ju på spänningen ännu mer vilket leder till att den tråkiga gamla "volvon" hemma känns ännu mer tråkig och osexig och man börjar lägga märke till varenda liten skavank mer och mer i både personen och förhållandet.

Precis orsaker kan vara många och därför är det ju ganska dumt att så ensidigt lägga hela skulden på den ena. Ingen är fri från brister och brister kan vara många fler än bara utseende och vikt. TS kan tex vara smal och snygg med ha andra brister som är precis lika viktiga för relationen  Det kan lika väl vara så att mannen inte bryr sig om sitt utseende eftersom han märker TS ointresse. Om hon visar sig vara totalt ointresserad, vad finns det då att anstränga sig för? Problem i relationer är man rätt ofta två om att skapa och har en tendens att börja små men växa sig stora över tid.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ja) skrev 2022-03-16 11:13:24 följande:

Tja, om man inte orkar anstränga sig mer än 2 min för sitt förhållande så ska man kanske inte ha ett förhållande?

Gäller samma resonemang för allt i ert förhållande och även din man?
    Allt som du vill göra men som tar mer än 2 min att göra kan han skita i om han vill??

Nej men för mig börjar sex göra ont om det tar längre tid än 5 min. Tror det kanske är rätt vanligt? Så kanske bra om män snabbar på lite i sängen så att man slipper få ont tänker jag. 

Om det gör ont att ha sex så kan jag absolut förstå att du inte vill ha det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jalle) skrev 2022-03-16 11:56:32 följande:
    När argumenten tryter så avslutar man med personangrepp Solig. Så manligt, så kraftfullt. Ryser i hela kroppen av välbehag.
    /Ignore
  • Anonym (jaha)
    Openmindedfast skrev 2022-03-24 16:02:37 följande:

Oerhört intressanta frågeställningar detta, speciellt som jag har konsultat yrkesmässigt i liknande dilemman, själv befunnit mig i likande situationer.

så försöker få kartan över denna lägesbild klar för mig.

Vi har omgivningarna, lantstället, släkten, hunden och gemensamma vänner. Sedan de gemensamma kärnvärdena, barnen, er gemensamma relation.

Vi har bakgrunden, svek i det förgångna, löften som inte infriats, tynande attraktion, gräl och fysisk frånvaro.

Sedan har vi din självbevarelsedrift, ditt sökande efter svaret på frågan om din egen sexualitet, dina fysiska band till din man och samtidigt som jag misstänker en lidelse, avsaknad av d ls din egen sexualitet (såsom du vill att den skall vara) men också avsaknaden av en manlig attraktion gentemot dig men också en attraktion som du själv kan uppleva genom en man.

Sen har vi plattformen, i detta fall något du funnit som en språngbräda dels för att stilla din nyfikenhet, söka spänning, men framförallt svaret på din fråga hur din status är rent sexuellt och vad som kan utvecklas. Tankar finns om hur detta eventuellt kan bli ett verktyg för att stabilisera det du upplever som skakigt på hemma fronten. Plattformen är sidan där gifta träffas. 

Sen har vi lockelsen, mannen på andra sidan tangentbordet, en digital frestelse i det fördolda. Här dryftas det lustfyllda, de passionerade fantasierna, det som väcker din attraktion och kåthet samtidigt som det erbjuder ett samtal som uppfattas som mer neutralt till skillnad från de mer verbala striderna du har på hemmafronten.

Sist men inte minst så har vi omvärlden. Allt ifrån de som svarar på dina frågor här, till vänner bekanta, släkt kollegor och familj, och självfallet din man. Men ej att förglömma egna tankar som gnager om måsten, vad är rätt, vad är fel? Hur ser andra på min situation utifrån vilket eller vilka beslut jag fattar?

Lite för stort för att bolla här fram och tillbaka men har en tydlig idé om vart du skulle kunna starta utifrån det du berättat. Du får gärna kontakta mig om du vill ha lite input.

Alltså, du får ursäkta mig om jag har fel... men vilken slags "Input" har du tänkt erbjuda?

Fysisks sådan i horizontellt läge aka the horizontal mambo... eller råd?Flört
Svar på tråden Vill inte ha sex med min man