Vill inte ha sex med min man
Oerhört intressanta frågeställningar detta, speciellt som jag har konsultat yrkesmässigt i liknande dilemman, själv befunnit mig i likande situationer.
så försöker få kartan över denna lägesbild klar för mig.
Vi har omgivningarna, lantstället, släkten, hunden och gemensamma vänner. Sedan de gemensamma kärnvärdena, barnen, er gemensamma relation.
Vi har bakgrunden, svek i det förgångna, löften som inte infriats, tynande attraktion, gräl och fysisk frånvaro.
Sedan har vi din självbevarelsedrift, ditt sökande efter svaret på frågan om din egen sexualitet, dina fysiska band till din man och samtidigt som jag misstänker en lidelse, avsaknad av d ls din egen sexualitet (såsom du vill att den skall vara) men också avsaknaden av en manlig attraktion gentemot dig men också en attraktion som du själv kan uppleva genom en man.
Sen har vi plattformen, i detta fall något du funnit som en språngbräda dels för att stilla din nyfikenhet, söka spänning, men framförallt svaret på din fråga hur din status är rent sexuellt och vad som kan utvecklas. Tankar finns om hur detta eventuellt kan bli ett verktyg för att stabilisera det du upplever som skakigt på hemma fronten. Plattformen är sidan där gifta träffas.
Sen har vi lockelsen, mannen på andra sidan tangentbordet, en digital frestelse i det fördolda. Här dryftas det lustfyllda, de passionerade fantasierna, det som väcker din attraktion och kåthet samtidigt som det erbjuder ett samtal som uppfattas som mer neutralt till skillnad från de mer verbala striderna du har på hemmafronten.
Sist men inte minst så har vi omvärlden. Allt ifrån de som svarar på dina frågor här, till vänner bekanta, släkt kollegor och familj, och självfallet din man. Men ej att förglömma egna tankar som gnager om måsten, vad är rätt, vad är fel? Hur ser andra på min situation utifrån vilket eller vilka beslut jag fattar?
Lite för stort för att bolla här fram och tillbaka men har en tydlig idé om vart du skulle kunna starta utifrån det du berättat. Du får gärna kontakta mig om du vill ha lite input.