Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Vill inte ha sex med min man

Anonym (Emma) skrev 2022-03-10 09:59:03 följande:
    Tack för svar.... Menar du att man kan bestämma sig för att tända på någon? Det fungerar i alla fall inte när jag är med min man, eftersom jag önskar att det vore så... 

Orsakerna till att jag inte tänder på min man är ganska många, både rent fysiskt (han har gått upp mycket i vikt, tar inte riktigt hand om sig) men även mentalt. Det har hänt mycket genom åren som har byggt upp en besvikelse i mig som är svår att vifta bort. Saker han har gjort eller inte gjort, löften som har brutits.... 
    Det är inte så konstigt att du inte tänder på honom om ni har såna problem i ert förhållande som du beskriver. För att du ska känna attraktion till honom måste ni lösa de problemen först, och om ni inte kan det är nog skilsmässa enda alternativet.
  • Anonym (C)
    Anonym (jaha) skrev 2022-03-10 12:17:51 följande:
    Allt det där vet nog TS redan mycket väl... problemet är bara att hon kommit på en helt maaaagisk "lösning" som ger henne möjligheten att skita att rodda i  problemen hemma på riktigt och ändå vara nyknullad och glad. Orka hålla på och tjafsa med sin partner och rodda i gammalt illaluktande mög i förhållandet när man bara kan smyga lite.... ingen kommer ju veta nåt ändå och då är det ju som det aldrig hänt!

Dessutom ska man ju inte glömma att det är fan så mycket mer spännande att knulla någon ny superhjälte än sin gamla sladdriga partner som man känner utan och innan, tänk bara vilka grejer man skulle kunna göra, spänningen , pirret, å herrejävlar nu gick det nästan i brallan bara av att tänka på det.....ännu någon som talar för att den där magiska lösningen är nog rätt fin ändå....

Innan TS skrev denna tråd har hon förmodligen suttit och putsat på den där magiska lösningen rätt länge och bara lagt på fler och fler fördelar med den...

Om jag är nyknullad och glad så kommer jag vara en såååå mycket bättre partner och mamma...det kommer ju alla tjäna på... jag är en hjälte om jag är otrogen... +1 för otrohet.

Att hålla på och rodda med gammalt mög och tjafsa med min partner är ju bara så jäkla jobbigt och kommer bara leda till irritation... +1 för otrohet.

Osv, osv, etc, etc....

Alla risker med otrohet, som att det kan explodera i nyllet på alla så det bara blir köttfärs kvar av hela familjen är ju ett ickeproblem för ingen kommer ju nånsin få reda på det... och då är det som att de aldrig hänt det ju hänt ju...

När folk gör svek och lögner till ett gångbart alternativ så är det omöjligt att resonera med dem. Det är lite som att försöka få någon som står med familjens besparingar i näven med ena foten vid entrén till lyxbil affären och försöka förklara för personen hur jävla korkat det är.... de kommer ha 1312312312 anledningar till varför det är en helt briljant idé. Men bara det faktum att de öht står där med familjens besparingar i näven visar ju att personens värderingar slagit slint.
    Det är möjligt att ts redan bestämt sig och bara vill ha bekräftelse, men man kan ju alltid försöka att få henne på andra tankar.
  • Anonym (C)
    Anonym (jaha) skrev 2022-03-10 19:18:26 följande:
    Ehm, med tanke på att halva TS trådstart handlar om sex och sexlust så känns det ju klart närmare tro att hon vill ha sex med någon annan än enbart titta på naturprogram på tv och käka chips med någon annat. Men visst, det kan ju hända att hon bara vill ha bekräftelse och bara sitta och stirra varandra djup i ögonen Oskyldig
    Jag menar att hon vill ha bekräftelse på att valet att vara otrogen är rätt.
  • Anonym (C)
    Anonym (Lämna) skrev 2022-03-15 15:40:01 följande:
    Har TS ens adresserat till maken att hon inte finner honom attraktiv, om han tränar/går ner i vikt så finns det chans till sex igen? Det vore kanske inte en snäll sak i sig att säga, men ärligt iaf om det är så. 

Tror dock att problemet här är att TS inte längre finner honom attraktiv och troligtvis inte kommer göra heller, utan vill ge sig själv rätten att ligga med någon annan, äta kakan och ha den kvar. Ha tryggheten och fasaden kvar med sin man men ligga men någon annan. 

Misstänker att hennes man finner deras situation minst lika frustrerande och irriterande som hon, jag hade inte känt mig uppskattad i hennes mans situation heller. Kan gissa mig till att det tydligt för maken att hon inte finner honom attraktiv/intressant när hon trånar efter någon annan. Samtidigt tänker hon på hur jobbig/gnällig han är, blir troligtvis inte charmig i hans närvaro och på det avbryter sex pga av att hon blir avtänd mitt i akten. 

Nja, man kanske ska hålla sig attraktiv men man ska inte heller låta sin personlighet förfalla. Båda är troligtvis trötta på varandra, gnäller och går i gamla hjulspår och letar nog efter andra på varsitt håll. Dom har ju även testat parterapi utan resultat. 

Tror att det bästa är att dom överväger att lämna varandra, tror inte att det går att bogsera och rädda detta sjunkande skeppet. Alternativt prata med varandra om poly
    Det kan ju ta lite tid innan parterapi ger resultat, så jag tycker att ts ska ge det en chans ett tag till innan hon bestämmer sig för om hon ska stanna i förhållandet eller inte.
  • Anonym (C)
    Anonym (Ja) skrev 2022-03-16 11:13:24 följande:

Tja, om man inte orkar anstränga sig mer än 2 min för sitt förhållande så ska man kanske inte ha ett förhållande?

Gäller samma resonemang för allt i ert förhållande och även din man?
    Allt som du vill göra men som tar mer än 2 min att göra kan han skita i om han vill??

Nej men för mig börjar sex göra ont om det tar längre tid än 5 min. Tror det kanske är rätt vanligt? Så kanske bra om män snabbar på lite i sängen så att man slipper få ont tänker jag. 

Nu är vi off topic, men det är verkligen inte normalt att sex gör ont om det tar mer än 5 minuter. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Ja) skrev 2022-03-16 15:11:15 följande:
    Är du kvinna eller man? 
    Kvinna, hur så?
  • Anonym (C)
    Anonym (Ja) skrev 2022-03-16 15:12:31 följande:

Använder ni mycket glidmedel då? 

Nej, inget glidmedel.
Svar på tråden Vill inte ha sex med min man