Anonym (jaha) skrev 2022-03-10 12:17:51 följande:
Allt det där vet nog TS redan mycket väl... problemet är bara att hon kommit på en helt maaaagisk "lösning" som ger henne möjligheten att skita att rodda i problemen hemma på riktigt och ändå vara nyknullad och glad. Orka hålla på och tjafsa med sin partner och rodda i gammalt illaluktande mög i förhållandet när man bara kan smyga lite.... ingen kommer ju veta nåt ändå och då är det ju som det aldrig hänt!
Dessutom ska man ju inte glömma att det är fan så mycket mer spännande att knulla någon ny superhjälte än sin gamla sladdriga partner som man känner utan och innan, tänk bara vilka grejer man skulle kunna göra, spänningen , pirret, å herrejävlar nu gick det nästan i brallan bara av att tänka på det.....ännu någon som talar för att den där magiska lösningen är nog rätt fin ändå....
Innan TS skrev denna tråd har hon förmodligen suttit och putsat på den där magiska lösningen rätt länge och bara lagt på fler och fler fördelar med den...
Om jag är nyknullad och glad så kommer jag vara en såååå mycket bättre partner och mamma...det kommer ju alla tjäna på... jag är en hjälte om jag är otrogen... +1 för otrohet.
Att hålla på och rodda med gammalt mög och tjafsa med min partner är ju bara så jäkla jobbigt och kommer bara leda till irritation... +1 för otrohet.
Osv, osv, etc, etc....
Alla risker med otrohet, som att det kan explodera i nyllet på alla så det bara blir köttfärs kvar av hela familjen är ju ett ickeproblem för ingen kommer ju nånsin få reda på det... och då är det som att de aldrig hänt det ju hänt ju...
När folk gör svek och lögner till ett gångbart alternativ så är det omöjligt att resonera med dem. Det är lite som att försöka få någon som står med familjens besparingar i näven med ena foten vid entrén till lyxbil affären och försöka förklara för personen hur jävla korkat det är.... de kommer ha 1312312312 anledningar till varför det är en helt briljant idé. Men bara det faktum att de öht står där med familjens besparingar i näven visar ju att personens värderingar slagit slint.
Det är möjligt att ts redan bestämt sig och bara vill ha bekräftelse, men man kan ju alltid försöka att få henne på andra tankar.